Kirjoittaja Aihe: Alipainemittari eli manometri  (Luettu 8804 kertaa)

ALi

  • Viestejä: 1 036
Alipainemittari eli manometri
« : Maaliskuu 17, 2019, 19:20:46 ip »
Hienosäätelin imuilman tasapainoja viime kesänä tällaisen (linkki) edullisen digimittarin avulla ajon aikana ja käyntihäiriötä etsiessäni. (Vika oli lopulta tulpanjohdossa, joka löi maihin venttiilikanteen.) Tuo mittari on ihan kelvollinen ja helppo käyttää, kun se kertoo paine-eron eli ei seilaa edes-takaisin kierrosten myötä, kuten perinteinen viisarillinen tai pylväs alipainemittari. Laitoin kuristimiksi huonekalujen kokoamisessa käytettävät puutapit silikoniletkujen (1,5 metriä HongKong kaupasta) mittarin puoleiseen päähän, niin pysyy lukemat hyvin luettavina ja läppien tasapainon sai erittäin hyvin balanssiin. Melkein 0.0:aa inHg näyttää nyt koko ajan välillä 1500-4500 rpm jollain muistaakseni kolmos-vaihteella ajaessa.
Laitteessa on reset/nollaus/kalibrointi mahdollisuus/ominaisuus ja itselleni ainakin on sattunut toimiva yksilö, joten uskallan moista muillekin suositella.

edit: lisäsin kuvan
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 14, 2020, 13:52:42 ip kirjoittanut ALi »
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio) (ex: -04 Nevada, ex: -88 V35 Florida)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 400
Vs: Alipainemittari eli manometri
« Vastaus #1 : Maaliskuu 17, 2019, 20:35:57 ip »
Ei se letkumallikaan juuri seilaa, kun on oikea neste ja kuristimet letkuissa.
Todennäköisesti tuokin oikeasti hakisi enemmänkin, mutta heilahtelu on suodatettu ohjelmallisesti pienemmäksi.
Varmasti toimiva laite tuokin. Ja letkumallia vasten katsottuna, mahtuu liki taskuun  :D
Hyvä pyörä, parempi mieli.