Kirjoittaja Aihe: Vielä kerran Moto Guzzi  (Luettu 67056 kertaa)

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: Vielä kerran Moto Guzzi
« Vastaus #90 : Marraskuu 16, 2018, 21:19:56 ip »
Paineantureissa tärkeähköä on kynnysjännite. Guzzin tapauksessa sen pitäisi olle 0,5 baarin tietämillä.
Asia on sinällään toisarvoinen. Tärkeää on että öljy kiertää mutta sen pitäisi kiertää liki neljän baari paineella pahaimillaan. Asia on kiinni kolmesta seikasta: kierrosluvusta, pumpun toimintakyvystä sekä paineensäätimen kunnosta.

Jumiintunut paineensäädin aiheuttaa tarpeetonta energiahukkaa liian isosta paineesta. Öljynvaihdon yhteydessä on helppo tarkistaa paineensäätimen kunto ja asetuspaine.

Senverran tutkin anturia että oli merkintä 0,7 bar.  Nopeasti sammui kädenlämpöisestä moottorista ja piti sammutettunakin sekunnnin - pari. Näyttää olevan käytössä GT:ssä pyöreäliitinmallia ( alkuperäinen )  ja uudempana lattamallin liittimellä.
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Vielä kerran Moto Guzzi
« Vastaus #91 : Marraskuu 16, 2018, 21:30:35 ip »
Suht korkea paine. Mutta eipähän ole kovin huonot paineet, kun tuolla valo sammuu.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: Vielä kerran Moto Guzzi
« Vastaus #92 : Marraskuu 16, 2018, 21:43:51 ip »
Monessa Guzzissa kestää useamman sekunnin sammutuksen jälkeen ennen kuin ö-painevalo syttyy. Riippuu anturista, öljyn lämmöstä/viskositeetista ja lämpötilasta. Joskus voi kestää kauankin.

Mutta jos kesken kiihdytyksen, ison kierrosluvun tai omituisen pyörän asennon vuoksi syttyy ö-painevalo niin äkkiä virta pois.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Vielä kerran Moto Guzzi
« Vastaus #93 : Marraskuu 16, 2018, 21:46:08 ip »
Silloinkin vähintään tarkastettava öljyn taso..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 189
Vs: Vielä kerran Moto Guzzi
« Vastaus #94 : Marraskuu 17, 2018, 07:21:49 ap »
Mutta jos kesken kiihdytyksen...

V11:ssä tarkoittaa vain, että öljyn taso on tikun alaviivalla.
Ei aiheuta välittömiä toimenpiteitä.

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: Vielä kerran Moto Guzzi
« Vastaus #95 : Marraskuu 17, 2018, 09:52:56 ap »
Sama juttu V10:n kanssa. Kylmällä säällä tai alhaisella öljyntasolla jos kiihdyttää voimakkaasti saattaa öljyvalo syttyä.
Pyrin pitämään öljyn tason lähellä ylärajaa. Ylitäyttö taasen aiheuttaa muita haittoja.

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: Vielä kerran Moto Guzzi
« Vastaus #96 : Marraskuu 17, 2018, 17:40:40 ip »
Jos kävelette lukkosepän ohitse tai asioitte muuten niin tiedustelkaa onko aihiotyyppiä  AF5B saatavilla . Ei onnistunut Kokkolasta.
Kokeilen sitten Italiasta tai kun hukkaan avaimen ostan koko virtalukon... ei erityisen kallis.

Mr
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

Jouko S

  • Viestejä: 869
Vs: Vielä kerran Moto Guzzi
« Vastaus #97 : Marraskuu 17, 2018, 18:11:20 ip »

Tuolta saisi aihioita ja näyttäisi oleva AF5B:täkin hyllyssä: http://www.keys4classics.com/html/MotoGuzzi.html

Jouko

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: Vielä kerran Moto Guzzi
« Vastaus #98 : Marraskuu 23, 2018, 14:52:39 ip »

Noniin... avainkin löytyi läheltä. Aboly lukkoliikkeestä, jonka pitäjä oli omistanut liikkeen yli 40 v sanoi. että eiköhän muutaman tuhannen aihion joukosta löydy.
Ei tarvinnut paljon käsiä ojennella etsimiseen ja aihio oli pian työn alla.
Mr
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Vielä kerran Moto Guzzi
« Vastaus #99 : Marraskuu 23, 2018, 16:12:06 ip »
Se on tuollaisissa paikoissa kyllä häviävä luonnonvara, nimittäin tuollainen kartutettu tatsi työhön. Ulkopuolisen silmään saattaa näyttää, että tavaraa on vuoria ilman järjestelmää, mutta se järjestelmä löytyykin tekijän päästä.
Jämsässä oli aikoinaan autovaraosaliike, joka toimi näin. Kaikki kyllä löytyi ja inventaario oli hepun päänupissa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: Vielä kerran Moto Guzzi
« Vastaus #100 : Marraskuu 23, 2018, 16:21:07 ip »
Simo Sieväsen firma on tullut tutuksi monessa yhteydessä. Simosta on varmaa satoja juttuja.
Erikoinen persoon ja varsin pätevä auto- ja moottoripyöräasioissakin.
Eiköhän tuo liike vielä ole samalla paikalla.
https://www.finder.fi/Huoltoasema/SEO+J%C3%A4ms%C3%A4/J%C3%A4ms%C3%A4/yhteystiedot/379629

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Vielä kerran Moto Guzzi
« Vastaus #101 : Marraskuu 23, 2018, 21:00:25 ip »
Itse ei siellä kyllä enää Sievänen liene. Itse varmaan 20 vuotta sitten siellä asioinut.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: Vielä kerran Moto Guzzi
« Vastaus #102 : Marraskuu 23, 2018, 21:40:24 ip »
Itsellänikin on muutama vuosi kun viimeksi asioin. Vajaat pari vuotta sitten edesmennyt ystäväni Weltti V. siellä asioi aktiivisesti kun paikkakuntalainen oli. Hänellä oli paljon juttuja Simon tempauksista. Simo lienee eläkeiän kynnyksen ohittanut ajat sitten.
Paria juttua olen itsekin päässyt todistamaan ja ovat sen lajin huumoria etten ihan ensiksi unohdakaan.

Reilun viikon päästä jälleen vietän pari vuorokautta Jämsässä joten voin päivittää tietojani Simosta ja muistakin sikäläisistä persoonista. Paria jämsääniä on jopa pikkuisen ikävä. Vaikka eivät vielä ole edesmenneet.

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: Vielä kerran Moto Guzzi
« Vastaus #103 : Marraskuu 24, 2018, 11:40:49 ap »

Toinen persoona on Åforsin "Kalle".  Toissakesänä kävin Jackalilla Kallen pihassa.   Kun olin saanut kypärän päästä niin totesi että "oleppa vanhentunut" ja toiseksi että " tollaisen pyörän olet sitten laittanut " .  Olihan Kallella kuitenkin ainakin yksi Le Mans jolla taisi ajaa pahan kolarin Ruotsissa.  Ei kuitenkaan ollut mikään Moto Guzzi mies.

Aiheeseen.. alkaa purkaminen ja kasaaminen sujua.  Irroitin tankin, penkin ja akun, ilmasuodatinkotelon, polttoainehanat, vaihdoin toiseenkin kaasariin korjaussarjan ja synkkarin mittaamalla luistien asennot ja jälkikiristin venttiilikopat. Varmaan puolessa ajassa entiseen verrattuna.

Tästä puuttuu väliputki pakarien välistä. Mitä mieltä olette onko tarpeellinen ?

Mr
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: Vielä kerran Moto Guzzi
« Vastaus #104 : Marraskuu 24, 2018, 13:17:22 ip »
Siitä väliputkesta on etua. Melu vähenee ja kaasujen virtaus nopeutuu.
Väliputkessa keskellä on loiva mutka. Jossain romuloorassa sellainen taitaa itsellänikin olla.