Olin sunnuntaina myöhäisiltapäivällä paikalla (Ryanair+auto). Pyöriä oli parkissa tehtaan edessä paljon kuten ennenkin. Minusta Guzzin mallipolitiikka on näkynyt viiveellä myös tuolla parkkialueella. Ensin vähenivät vanhat sportit, sitten lisääntyivät nykymallit. Yhtään Daytonaa tai Sport 1100 -mallia en nähnyt, yhden Centauron ja kolme V11 Sportia. Muiden kuin Guzzien osuus oli myös suurempi kun koskaan aikaisemmin (oman käsitykseni mukaan, tosin olen myöhempien aikojen herännäinen ja vasta 2011 ensi kerran käynyt paikalla). Sunnuntai-iltapäivällä "The Clan" -ilmaispaketit jo loppu (lupasivat lähettää perästä). Tuulitunnelia oli hiukan maalailtu, etupuolella mustaa ja "Telaio Rosso" - kaiteet, muuten "hämähäkin seittien peittämä" kuten ennenkin, toki juuri tuo "raplingit tippuvat niskaan" minua tehtaalla aina viehättää. Mitä niillä paikoilla on ennen tehtykään... Hyvä idea korostaa Guzzin erikoisuutta laittamalla uusi pyörä tuulitunnelin suulle teatraalisesti esille. Musiikki oli myös teatraalista ja ihmisiä ruuhkaksi asti (henkilökuntaa oli päästämässä jonoa aina eteenpäin). Minä olisin kyllä laittanut vielä tuulitunnelin puhaltimen jollain tavalla hitaalla pyörimään... Ehkä keksivät tuon sitten 100v juhliin kun uusi LeMans on samalla paikalla... Uuden V85TT:n näkee kyllä parhaiten siitä "Motociclismo" -jutusta (jaettiin erillisenä lehdykkänä siellä), lähelle ei vieraita päästetty. Museoon oli myös jatkuva jono. Moottoritestaushalliin pääsi, näkymät kuten ennen ja kytkinvivun säätökin näyttäisi olevan kuten ennen... Pakokaasunormien vaatimaa letkuviidakkoa on tullut lisää... Takapihan aukealla oli "Guzzi -aidalla" ilmainen kuvaus, valokuvan sai heti mukaan ja perästä sähköpostilla. Näkyy pyörivän Guzzin Instagramissa ne kuvat. Samalla alueella oli pikkupurtavat ja musiikkia. Sisällä perinteinen paita-, ym. myynti (-20% Clan kortilla). Oma tiski oli mistä olisi saanut tilata tehtaan alkuperäistodistuksen omalle pyörälle hienoissa kansissa (150€ tai 200€ mittapiirroksen kanssa), jäi tilaamatta... Mutta olisihan nuo hienot dokumentit, varsinkin jos on sattunut "Serie "Limitata" -pyörä omalle kohdalle (niitähän on ollut vuosien saatossa kuitenkin melko usein). Tilaus onnistuu kuulemma myös tehtaan nettisivuilta. Kokoonpanorakennus oli kuten ennen, Cali 1400 malleja nyt hihnalla. Sinne kävellessä sydän pamppailee kun muistelee miltä alue näytti muinoin lintuperspektiivistä (nyt tyhjää, ennen halleja). Kuvittelen, että kokoonpanon jälkeen ei ollut "koekäyttökoppeja" vaan pyörä työnnettiin tyynesti pihalle, käymään ja kierrettiin rakennuksen ympärillä kulkevaa ovaalirataa x -kertaa. Siinä pihalla oli V7-III Serie Limitata -mallien koeajopyörät. Hienosti ja näkyvästi numeroituja pyöriä. Rannan alueella sai taas telttailla, lähinnä oleva katu oli varattu viritys- ym. osa -kauppiaille ("Custom road") ja puistossa oli lavan edessä ruokaa tarjolla vanhaan malliin. Koko kylä koristeltu Guzzi -tekstein kuten yleensä. Sykähdyttävää kun kenkäkaupasta pesulaan on Guzzirekvisiittaa esillä.
Siis "Business as usual" - aina käymisen väärti. Rantatie Mandellosta Leccoon on hieno myös ajaa - moottoripyöriä kulkee jatkuvasti. :-).
Tuossa kuvia:
https://photos.google.com/share/AF1QipOaSdMpFwf6IO-RJuyROBMgw993w7B14v_7US5b1wST0NplbRrJCLwDxA164RAB6A?key=WVJpdDBfcGN5MkVYeGJpd1Jsdms1SHljcnBIT193