Kirjoittaja Aihe: Isohkon takalaukun hankinta-aie  (Luettu 3884 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Isohkon takalaukun hankinta-aie
« : Elokuu 21, 2018, 23:31:29 ip »

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Isohkon takalaukun hankinta-aie
« Vastaus #1 : Elokuu 22, 2018, 12:43:36 ip »
Ei ole mutta sen laukun kokoa voi näköjään muuttaa 46-52-58 litraisiksi. Kookas ja edukas laukku. Itse olen ollut isojen perälaukkujen ystävä ja Stelvion perässä on Givin Maxia 55. Märkänä unen on se Givin iso liki 60-litrainen alulaukku kun van raaskisi.  Isoa laukkua halajavan kannattaa vilkaista myös corbin.com -sivustolta löytyvät mallit, jotka ainakin tyylillisesti sopisivat isolohkoon. 55-litrainenkin maksaa Saksan Corbinilla maalaamattomana jo 1129€ ja 65-litrainen sitten jo taas enemmän. Euroopan jakelun hoitaa vissin toi saksalainen.  
« Viimeksi muokattu: Elokuu 22, 2018, 15:23:08 ip kirjoittanut NorgeGTL »
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: Isohkon takalaukun hankinta-aie
« Vastaus #2 : Elokuu 22, 2018, 22:43:57 ip »
Kävin tänään tinkaamassa Stormilla. Heillä oli esittelymalli. Juuri tuota laukkua jonka linkki on yllä. Veikeä rakenneratkaisu. Kaksikuorinen mutta kuorten väli on vain sen minkä tarvitseekin eli alle kolme senttiä. Säätömekanismi vaikutti jämäkältä. Korotusosa katoaa kuorirakenteen sisään.

Takalaukun ominaisuuksista sen kiinnitys ja kannen eri lukkomekanismit vaativat opiskelua. Piilossa on kannen aukaisu ja muutenkin juonikas lukkomekanismi. Kaikki muovia. Pääsee kovaan käyttöön niin selviää onko hintansa väärti.

Kiinnityslevy painuu myös osittain kuorirakenteen sisään. On mielenkiintoista nähdä osuuko kiinnityslevyn kiinnityskohtavalikoimasta mikään Guzzin alkuperäisen tarakan kiinnitysreikien kohdalle.

Laukun kiinnitystä on kyllä ajateltu ettei se nouse kovin korkealle. Valitettavasti näkee melkoisia torneja joidenkin pyörien takatelineen päällä. Saattaa vaikuttaa ajettavuuteen.

Corbin ja Guzzin iso alkuperäistakalaukku ovat omaan makuuni liian tyyriitä. Yli 1000 euron pääläreitä. Tämän hinta on lisävarusteineen, selkänoja, kiinnityslevy ja lisäjarruvalo, on vain murto-osa em. laitteisiin verrattuna. Lisävarustelistassa oli vielä joitain muitakin juttuja.

Laitoin laukun tilaukseen että pääsen sovittamaan sitä ensi viikolla. Erityisesti laukun littein asento on hyvin litteä niin ilmanvastuskin on alhaisempi kuin kiinteällä 60 litran laukulla. Myös ulkonäköseikat vaikuttavat olevan kohdallaan. Muovia ja alumiinia. Kovempaan hintaan saa muovista ja hiilikuidusta tehdyn laukun. Muutoin samanlainen.

klassikko

  • Viestejä: 199
Vs: Isohkon takalaukun hankinta-aie
« Vastaus #3 : Elokuu 23, 2018, 13:47:13 ip »
 Hankintahinta on halpa ja jos on pakko olla "linnunpönttö" mukana niin tuohan on oikein vauhdikkaan näköinenkin..
Mutta kyllä se oikeasti kalliiksi tulee!! Meinaan kun tuon hankinnan jälkeen pitää sitten olla se laadukkaiden juomien tarjoilupiste kapasiteetin mukainen  ;D (tosin on se ennenkin ollut!)

Itse olen tässä muutamia tuoreempia sporttipyöriä katsellut sillä silmällä että niistä saisi yksipaikkaisina aika makean näköisiä jopa täysin matkavarusteisina.
Eli siirtämällä laukkuja eteenpäin ja tekemällä satulan takaosaan tai tilalle tavaratilan..

Muutamiin klassisiin laitteisiin (mm. yhteen Lemans kakkoseen ja yhteen Laverda SF:n) olen asentanut laukut uusiin kiinnikkeisiin enempi eteen ja alas kera yhdenistuttavan satulan.
Aika makeen näköistä kun näyttää että on vaan lähiseudulla kurvailemassa vaikka laukuissa ja takakotelossa on  telttailukamat ja muut kontioralli tai pystymettävermeet!

Saas nähdä tuleeko alettua vääntämään johonkin uudempaan Ducatiin tuollaisia.. Toki vielä villimpää olisi tehdä kunnon toteutus Emmeviin eli  Agustaan!
Huomenna lähden Sudenajoon mr Laverdalla kera pienten integroitujen sivulaukkujen jolloin telttailun takia kontion tapaan joutuu ottamaan tankkilaukun jotta saa kaiken tarpeellisen mukaan.. Yksi hyvä puoli tuossa pyörässä on moniin muihin nähden; ei tarvitse irroittaa tankkilaukkua tankkausten takia.
Tulkaahan Lieksaan!



motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: Isohkon takalaukun hankinta-aie
« Vastaus #4 : Elokuu 23, 2018, 14:06:16 ip »
Sudenajo on varmaan laitettava käyntilistalle. Tällä kertaa kuitenkin on suuntana Latoajo.
Arvon kahden ajoneuvon suhteen kummalla lähden: California Adamantilla vai California 1400 GTS:llä. Pitänee muistaa tuo tarjoiluvelvoite jos kerran on baarikaappi mukana matkassa.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Isohkon takalaukun hankinta-aie
« Vastaus #5 : Elokuu 23, 2018, 14:25:51 ip »
Tarjoiluvelvoite tuli täytettyä EV:n takapoksista viimeksi Tallinnan rannassa lauttaan odotellessa.
Rantapummeista tarjosin yhdelle oluen säälistä kun oli jopa ryytyneempi kuin tarjoaja.
No kaverinsa tuli kanssa jaolle ja tyhjensivät sen verran "baaritiskiä" että sain sopimaan hyvin hieman vahvempia tuliaisia tilalle.
Avuliasta väkeä.

Harri Eronen

  • Viestejä: 377
Vs: Isohkon takalaukun hankinta-aie
« Vastaus #6 : Elokuu 23, 2018, 15:35:47 ip »
Ääni Latoajolle! 

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: Isohkon takalaukun hankinta-aie
« Vastaus #7 : Elokuu 23, 2018, 16:18:05 ip »
Ääni Latoajolle! 
Nähdään siellä vaikka baarikaappini ei olekaan vielä matkassa silloin.

Harri Eronen

  • Viestejä: 377
Vs: Isohkon takalaukun hankinta-aie
« Vastaus #8 : Elokuu 23, 2018, 16:19:46 ip »
Katsotaan , mitä lainapyörän(vaimon) nahkalaukuista löytyy;)