Varmaan siitä, että on käytetty kantikkaampia renkaita ja kovempia paineita, kuin olisi suotavaa.
Olen kokeillut 1,5 bar ylöspäin aina kolmeen baariin saakka. Kymmenyksen välein. Kuormalla ja ilman. Pienellä paineella mukavuus on hyvä mutta rengas kuumenee ja kaarteessa suuntavakavuus on heikkoa. Joutuu korjailemaan ohjaamalla ajolinjaa ja lisäksi ei toimi jämäkän takajousituksen kanssa vaan heijailee ylös ja alas. Kahden baarin kohdalla alkaa olla jo vakaampaa menoa eikä ole vierintävastusta enää suurestikaan. Mutta kovassa vauhdissa, yli sadan, on suunnanmuutoksissa lievää epätarkkuutta. 2,5 baaria on sopiva yksin ajoon eikä rengas, ainakaan minun ajollani, ole esittänyt ylimääräisiä koreografioita. Vaimo ja leirintä- ym kamat päällä paine on 2,7. Vakaata menoa. Vaan jos ajaa yksin niin tien pitkittäisuuntaiset "muodot" alkavat ohjata pyörää lievästi. Jos painetta nostaa kolmeen baariin asti niin suuntavakavuus kärsii ja pyörä alkaa ohjautua itsestään kulumaurien ja paikkausten reunojen mukaan.
Säätelen siis tarpeen mukaan rengaspainetta parin kymmenyksen tarkkuudella kulloisenkin ajotapahtuman mukaan. Takarengas on ehkä tarpeettoman leveä, 205, ehkä 195 olisi edullisempi. Mutta tällä mennään niin kauan kuin rengas on kelvollinen. Jarrutusteho on huomattavasti parempi kuin mp-renkaalla.
Vakiorengas on 200 leveä mutta samoja vetelyitä siinä ilmeni uraisella tiellä kuin autonkumillakin. Jos ajaa California T3:lla samoja teitä niin ei oikein urista edes tiedä. Siinä kun on kapoinen takakumi.