Jos on käytettävissä GuzziDiag, (ja kaikillahan pienellä vaivalla on, tai ehkä paikkakuntasi lähellä on joku avulias jäsen), sillä voi katsoa helposti: onko kierrosluku stabiili ja järjellinen ja onko akun- generaattorin- jännite stabiili ja oikeissa rajoissa. Luulisi tietysti, että kierroslukuanturin vika tai huono asento aiheuttaisi väärän kierroslukutiedon ECU:lle ja huonon käynnin moottorille, mutta ihan niin ei taida olla, koska kierrosluku korvautuu keinotekoisella vastaavalla silloin kun oikea puuttuu ja koneen käynnissä ei ainakaan tottumattomalle esiinny kummoistakaan häriötä. Kierroslukuanturi lienee (en tunne tuota mallia tarkasti) induktiivinen anturi, jonka asento ja puhtaus on tärkeää olla oikein.
Tosin... tuo häiriö vaikuttaa tosiaan siltä, että johto on poikki siitä missä se taipuu keulan kääntyessä. Jos se kiertää, kuten on selostettu, kahvan kytkinpaketin kautta niin edellä selostettu kosketusvika kosteuden takia käy kyllä hyvin järkeen.
Silti – vastaisen varalle – elämää helpottaa tuon ikäisen pyörän kanssa jos hankkii parilla kympillä kaapelit ja ilmaisen GuzziDiagin.
Ja. Tervetuloa iloiseen joukkoon.  
