Kirjoittaja Aihe: V65 Larion rakentelua  (Luettu 5946 kertaa)

antero mäkelä

  • Viestejä: 131
Vs: V65 Larion rakentelua
« Vastaus #15 : Kesäkuu 15, 2018, 15:50:05 ip »
Jahka saa purettua kannet, niin näkee minkämoiset ventiilit on nyt.
Kiertokankien alapään laakerit on myös vaihtokunnossa.
Kiireellisempi asia on nyt saada tyttären Daytona 955i lataamaan. Edellisestä staattorin ja säätimen vaihdosta on matkaa noin 7000km.
Mahtaako olla italialaiset sähkölaitteet?

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: V65 Larion rakentelua
« Vastaus #16 : Kesäkuu 16, 2018, 18:29:42 ip »

Kiireellisempi asia on nyt saada tyttären Daytona 955i lataamaan. Edellisestä staattorin ja säätimen vaihdosta on matkaa noin 7000km.
Mahtaako olla italialaiset sähkölaitteet?

Aiheesta on netissä aika paljon juttua.
Jos säädin menee, niin pitäisi vaihtaa myös staattori.
Johtojen uudelleen asennus. Lainaus:
kuulemma kaikissa Triumpheissa on tehty muuan tollo virhe johdotuksia suunnitellessa. Tasasuuntaajalta lähtevät johdot eivät suinkaan mene suoraan akulle vaan kiertelevät pitkin poikin pyörää käyden välillä edessä, välillä startilla kunnes lopulta päätyvät useamman mutkan kautta viimein akulle, ja tämä aiheuttaa latausjännitteeseen selkeää häviötä. Ongelmaan on kuitenkin olemassa varsin pätevä ja helppo lääke ( ja sama troppi puree käytännössä mihin tahansa pyörään jossa on ei-MOSFET säädin): Vähintään 2 neliöisellä (12 gauge) kaapelilla otetaan haarat lataussäätimestä tulevista johdoista, itse käytin varmuuden vuoksi reilusti yliampuvaa neljän neliön kaapelia, plusjohtoon sulakepesä ja mahdollisimman lyhyellä vedolla suoraan akkuun.
Tämäkin vielä! ! !