Tutkiskelin-pohdiskelin myös tuota Annia. Ohjeet voivat tosiaan vaihdella tai olla kokonaan väärästä pyörästä/mallista Guzzilla.
Tässä (
LINKKI) listassa mm. Anniversariossa ECU MIUG3, kuten tässäkin www-sivussa (
LINKKI). Lähde sama, tieto väärä ?
Vastaavasti esimerkiksi Bellagiolle usein ilmoitetaan (jopa myynti esitteessä) 15RC ecua, vaikka pyörässä on 5AM.
I alla fall eli kuinka vaan, niin tuo TPS reset lopulta osoittaa vain sen alkuarvon, jonka perusteella polttoainetta syötetään.
Se on siis virtuaalinen korjausarvo TPS:n näyttämälle volttimäärälle, jotta seossuhteen alkuarvo tulisi kohdalleen leposynkassa.
Resetointi tyhjäkäyntiasennossa mahdollistaa helpon ohjauskarttojen vaihdon mekaniikkaan koskematta vaikka tien päällä.
Normaalisti tämä ei tietysti ole tarpeen, mutta säätelyä ja virittelyä harrasteltaessa tarpeellinen, kun karttoja vaihtelee.
15RC ECU kykenee oppimaan +/- 10% seossuhteen kohdilleen n. 10-50 km matkalla Lambda takaisinkytkennän avulla.
Tätä oppimisprosessia voi halutessaan seurata tekemällä TPS reset + reset autolearning parameters (itseoppivat arvot) ja sitten tyhjäkäynnillä seurailemalla, kuinka Lambda mV arvo nousee ensin +500mV ja alkaa sen jälkeen hiljalleen sahailla esim. 400->500, 460->540, 420-580, 380->620 jne jne, kunnes on koko skaalalla 20->960mV. Samaa se tekee ajossakin kun Lambda on closed-loop tilassa. Oppimisprosessi on melko hidas, eikä yhdellä kylmästä lämpimäksi paikallaan tyhjäkäynnillä käynnillä tule valmiiksi. Kun oppiminen (soputtamisprosessi) on toteutunut, niin jatkossa menee suoraan 20->960mV alueelle aina ja heti, kun Lambdan kytkeytymis vaatimukset (lämmöt, kierrokset ja kaasun asento) täyttyvät.
Säätöjen ollessa kohdillaan muuttuu kulku hyvästä erittäin hyväksi resetointien jälkeen. Jos jotain on pielessä (mekaaninen vika, epä balanssi. alipainevuoto jne), niin resetoinnin jälkeen toimii hyvin, mutta alkaa pian 10-50 kilometrin matkalla huonontua itseoppimisen pyrkiessä korjaamaan käyntiä, kunnes säätövaran perälauta tulee vastaan. Tällaista olen itse ainakin olevinaan havainnoinnut ihan mutu ja prs-tuntumalla, ns kantapään kautta.