Pyörällä on ajettu 43tkm, tyhjäkäynti n. 1100 r/min, ilmansuodatin ja tulpat on uusia.
Bilteman alipainemittareilla mitattuna balanssi näyttäisi olevan OK. Vivustossa ei sanottavasti klappia.
Täytyy katsoa suuttimien kiinnitys, mistä löytyy imuilman anturi?
Ostin netistä nuo kaapelit, täytyy kokeilla tuota GuzziDiag ohjelmaa.
Keräsin hieman visuaalista tietoa liitteeksi.
Tosin hieman uudemmasta mallista kun en löytänyt juuri kyseisestä mallista olevaa kuvastoa. Mutta eivät taida olla osat juuri muuttuneet.
Imuilman lämpötila-anturi löytynee vasemman sivukopan alta läheltä ECUa. Siitä ei asennuspaikassaan ole näkyvissä juuri muuta kuin liitin ja kaksi kiinnitysruuvia.
GuzziDiagilla on helppo katsoa antavatko anturit loogista tietoa ECUlle. Järjestelmä toimii viiden voltin jännitteellä. Ei siis ole vikaa vaikka jännite on järjestelmässä alhainen. Lisäksi on signaalijännitteet jotka voivat olla millivolteista noin viiteen volttiin. Muualla on akku/latausjännite lukuun ottamatta laturin ja jännitesäätimen väliä jossa on useamman kymmenen voltin vaihtojännite.
Sain tuon GuzziDiagin toimimaan. Kaikki anturitieto näyttää OK! Vikarekisteri tyhjä, ventiilin välykset tarkastettu (imu tiukka 0,15 ja pako tiukka 0,20) Balanssi kohdallaan, Vaihdoin tulpat ja laitoin iridium NGK BR8EIX tilalle (13,90€/kpl Motonet). Nyt kone käy kaikissa tilanteissa hyvin, myös lähtö on sujuvampi (enemmän vääntöä) ja kone ei ravista kiihdytettäessä enää samoin. Oikeanpuoleinen sylinteri tuntuu käyvän voisiko sanoa "pehmeämmin". Pyörä on kaadettu paikkallaan jossain vaiheessa oikealle (naarmuja pakoputken "lämpökilvessä" ja tuulisuojassa), ehkä tulppa on saannut kipeetä siinä vaiheessa, päällisinpuolin kyllä uuden näköinen. Pääasia kuitengin, että rakoillut luottamus pyöräni ja minun välillä on palannut.
Kiitos kaikille avusta ja pyöräni kiittää myös.