Kun joskus oli pidempään kylmää, oli päivittäin käytössä ollut auto aina lämmityksessä jos ei ollut ajossa.
Tänä talvena ei moisia pakkasia vielä ole ollut. Tekniikan kehityksessäkin seuraan muita n.20v perässä, joten
ongelmaksi ei ole säteilylämmittimen tehottomuus vielä eskaloitunut. 
Joskus sellainen, magneetilla kiinnittyvä "silitysrauta" oli traktorissa öljynlämmittimenä. Jos oli illalla tiedossa,
että aamulla piti lähteä lunta linkoamaan, laittoi sen jo iltasella päälle.
Joskus taisin mainita, ettei nykyisen käyttöauton Transporter T4, akku pysynyt latauksessa talvisessa työmatka-ajossa.
Kyseessä oli kuitenkin oma moka, virheellinen toimintatapa. Vanhasta muistista olin laittanut pakkasten ajaksi pahvia
nokalle tuulensuojaksi. Osoittautui myöhemmin että, toimenpide sekoitti lataussäätimen lämpötilakompensoinnin.
Nyt ilman pahveja lataa erinomaisesti ja akku pysyy täytenä. Latausjännitteessä on ollut n.1,5V ero. Jännitemittarin
asennus paljasti ongelman.
Mitä ajoakkujen latausaikoihin tulee, nykyisillä moderneilla akuilla 15 min latausaika on täysin mahdollista. Näistä 
ominaisuuksista pääsemme toistaiseksi "nauttimaan" vain me rc-laitteiden kanssa harrastavat.
Sellaisia akkuja ja latureita ei vain vielä ole tuotu ajoneuvokäyttöön. Nykyisten sähköautojen latureiden tehot
ovat ymmärtääkseni enimmillään 35-55kW. Seuraava teholaturisukupolvi parempien akkujen myötä tulee olemaan
350kW. Mutta taitaa olla vähissä sellaiset sähköliittymät mistä saa ulos edes nykyisetkään tehot.
Kun jouduin pitämään autoa pois käytöstä teknisten ongelmien takia, laskeskelin tilapäisen liikenteestä poiston 
kannattavuusrajan olevan kahden päivän paikkeilla. Näin siitä teknisestä takamatkasta joutuu maksamaan.
Toisaalta jos uuden hankkisi, ei siinäkään säästöä syntyisi.