Sen sijaan auton ohjaukseen vaikutus on selvä, kaistojen välinen jyrsintä kampeaa ohjausta selvästi vastaantulevien puolelle, varsinkin talvikelillä.
Tuossakin lienee ajoneuvokohtaisia eroja. Pääasiassa ajelen pikkupakulla täällä Treen seudulla ja ajoittain Nurmijärvelläkin. Mutta huolestuttavaa on jos tosiaan kampaa vastaantulevien alle.
Paljon käyttämilläni reiteillä näillä seuduin olen noiden tärinäraitojen yli ajellut sekä moottoripyörällä että autolla. Raidan huomaa molemmissa. Moottoripyörällä varsin heikosti. Jos ei ole pikkupakussa kuormaa takana niin takapää kyllä pärrää kuuluvasti.
Urissa pesii vettä vaikka sateesta olisi jo pidemmän aikaa. Jos siihen menee kastelemaan renkaansa niin on päivänselvää että liukkaampaa on hetken matkaa. Myös renkaan lämpötila voi pudota kastuessaan. Autoja on joskus tarvinnut väistää pientareelle tärinäraidan taakse. Se ei ole lainkaan miellyttävää. Siinä ei ole miellyttävää jarruttaa kun koko ajan täristää. Voi ABS-jarrut saada omituista signaalia.
Olen myös huolissani varsin paksulla maalimassalla tehdyistä suuntanuolista keskellä kaistaa. Itse maali on liukkaampaa ja kohollaan sen verran että saattaa kammeta renkaan suuntaa. Lisäksi ne ovat juuri siellä missä mielenkiintoa pitäisi suunnata muun liikenteen suhteen. Autossa istuja ei tätä tajua kun siihen ei juurikaan mainitut seikat vaikuta.