Kirjoittaja Aihe: Viileän kelin saapasvinkit  (Luettu 7056 kertaa)

motomatti

Vs: Viileän kelin saapasvinkit
« Vastaus #15 : Lokakuu 04, 2017, 18:31:44 ip »
Itse olen luopunut kaikenlaisista ajovarusteiden hiostavista, kiristävistä tai rajoittavista tuista tai suojista. Ajomukavuus parani merkittävästi. Lisäksi hiostava tai puristava suoja tekee olon epämiellyttäväksi haittaamalla verenkiertoa tai pelkästään siksi että liikkuminen muutoin on ikävää kyseiset kapineet päällä. Suosin goretex varusteita juurikin niiden hengittävyyden vuoksi jonka suojat herkästi pilaavat. Sateita pyöräreissuilla on sen verran vähän että nahkakamppeet ovat olleet etusijalla. Erityisesti jalkineet, käsineet ja ajohousut. (Sateella kiskon päälle kalastajan sadeasun jos tarvitsee.) Takki on useimmiten tekstiiliä lämpimyytensä ja säädettävyyden vuoksi mutta sen on oltava yleiskäyttöinen että sitä voi käyttää muuhunkin kuten retkeilyyn ja kaupungilla kulkemiseen. Puhtaasti prätkävarusteita ei taida olla kuin kypärä.

Mukavuus tekee myös ajosta mukavaa satoi tai paistoi. Ei mene hermo hikoillessa tai palellessa. Ajaminenkin on silloin turvallista. Kauan kesti löytää sopiva varusteyhdistelmä. Sitä tavoitetta pilasi, etenkin alkuunsa, että piti muka olla jotenkin samanlainen tai yleensäkin muodin tai vain heikosti harkittujen hankintojen vuoksi.

Kaatumisen tai törmäämisen vuoksi olen suojausasiassa jo aikoja sitten luovuttanut. Pyrin löytämään turvallisuuden oman ajokäytöksen ja osaamisen kautta.

TunturiTT

Vs: Viileän kelin saapasvinkit
« Vastaus #16 : Lokakuu 04, 2017, 20:20:19 ip »
Noita metsästys- ja ulkoilukenkiä katselleena ja kokeilleena, en ikinä ajaisi niillä moottoripyörää. Ensinnäkin, arvostan nilkkojani liikaa ja toisekseen pohjat on ainakin omaan käyttööni liian paksuja. Miten vaihdepoljin tuollaisella toimii? Tietenkin, jos on kaksipäinen poljin kuin Calissa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.