Kirjoittaja Aihe: Sattui ja tapahtui...  (Luettu 2475 kertaa)

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Sattui ja tapahtui...
« : Syyskuu 01, 2017, 21:18:29 ip »
Viime viikonloppuna oltiin Troll-Rallyssa Norjassa ja kotiinlähtöä tehdessä onnistuin ajamaan pienen pieneen kantoon, joka kuitenkin ylsi Stelvion  vaihdepolkimeen ja eipäs kuin poikki. Henkilökunnan, lattaraudan ja porakoneen avulla saatiin homma hoitoon ja matka jatkui. Ihmettelin vaan kuinka helposti se katkesi kun viime syksynä ensilumilla ajoin jarrupolkimen tuhannen solmuun sen kuitenkaan katkeamatta. On se jarru tanakampikin kun on ei ole lävistyksiä. Vastedes on vaihdevipu mukana varalla. Korjaan tuon katkenneen varalle. Ja sen rutussa olevan jarrupolkimenkin. Voipi tarvita. Emäntäkin kaatoi omansa Geirangerin serpentiinien yhdessä neulansilmässä. Onneksi miltei paikaltaan, joten suuremmilta vaurioilta selvittiin.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Sattui ja tapahtui...
« Vastaus #1 : Syyskuu 01, 2017, 23:46:41 ip »
Lainaus
kuinka helposti se katkesi
Muistelen että MM on ilmaissut kantanaan, että vaihdepolkimet Guzzeissa saattavat olla tieten tahtoen sellaisia, että toimivat "sulakkeena" - rikkoutuvat enemmin, ennen kuin hankalammin/kalliimmin korjattavaa rikkoutuu?
V11 - it defines you.

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Sattui ja tapahtui...
« Vastaus #2 : Syyskuu 02, 2017, 00:33:12 ap »
Vipupää voisi ollakin taittuva, olisi ilmeisesti pelastanut tämänkin. On se jarrupoljinkin "kevennetty", huomasin...
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 02, 2017, 22:05:26 ip kirjoittanut NorgeGTL »
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99