Kirjoittaja Aihe: Californian satula vaihtoehdot  (Luettu 2414 kertaa)

California 96

Californian satula vaihtoehdot
« : Elokuu 14, 2017, 23:05:11 ip »
Hei

Oletan että en ole ensimmäinen joka tähän on törmännyt.
Tarvetta olisi saada -96 mallisen Californian istuinkorkeutta nostettua 15-20mm

Mahdollistaisi mukavamman polvikulman useamman tunnin lenkeille.
Onko valmiita vaihtoehtoja... vai pitääkö askarrella itse ajokauden päätyttyä

Jyrki

MattiS

Vs: Californian satula vaihtoehdot
« Vastaus #1 : Elokuu 15, 2017, 23:22:26 ip »
En tiedä, kuin onnistuu muissa satuloissa, mutta itse korotin Vintagen istuinkorkeutta irrottamalla ensin päällisen 2/3 matkalta etuosasta ja laitoin istuinkohdalle Bilteman halvan geelityynyn. Tyynyn ympärille muotoilin mattoveitsellä 2-3 kerrosta jostain jumppa- tai joogamatosta niin, että sain aikaiseksi leveämmän tasaisen alueen, joten nyt lisäkorkeuden lisäksi paino jakautuu selvästi isommalle alueelle. Sitten vaan hampaat irvessä varovasti venyttää sen päällisen takaisin ja paineilmanitojalla kiinni. Tällä konstilla korkeutta tuli lisää reilu sentti.
Tämän lisäksi porasin astilautojen läpi reijät niiden kumityynyjen kohdalle ja upotin kuumentamalla niihin päälikumeihin rosteriprikat joihin olin tehnyt senkkauksen ruuveille. Alapuolelle nylokit ja kiristys niin, että jousto mahdollisimman vähäinen. Tästä saa enimmillään lähes sentin lisää apua polvikulmaan, jos on astinlaudat. Jos tärisee liikaa jaloille, niin ruuveja löysäämällä voi hakea riittävän vaimennuksen.
Niin ja ei tarvi odottaa syksyyn, aikaa tuohon ei mennyt pähkäilyineen kuin pari tuntia.

koistve

Vs: Californian satula vaihtoehdot
« Vastaus #2 : Elokuu 17, 2017, 14:11:45 ip »
Mun pyörän edellinen omistaja oli ratkaissut ongelman kuvan esittämällä tavalla.
Jalkatappien siirrolla eteen.

Ei ehkä kovin Guzzimainen ratkaisu, mutta oikein mukava kyllä ajella :)

Minulla on alkuperäiset astinlaudat, mutta kiinnikkeet on taidettu poistaa.
Mallailin hieman jalkoja oikeille paikoille ja tiukalta tuntui asento.