Calin, mittarilukema noin 52000, keulasta on viime aikoina tiukassa jarrutuksessa ja terävissä töyssyissä kuulunut "parahdus", joten ajattelin sadepäivän ratoksi tarkistaa keulan öljyt. Otin putket irti ja kaadoin öljyt ulos. Vasemmasta tuli oikentuntuinen määrä öljyn näköistä ainetta, mutta oikeasta putkesta avatessa tuli ulos ilmaa paineella ja öljy oli tummanharmaata, sen näköistä, kuin seassa olisi metallipölyä. Öljyn määrä oli selvästi alle sen 485 ml:n, mikä manuaalin mukaan siellä pitäisi olla.
Tietotaitoni mekaanisista hommista rajoittuu tasan siihen, mitä olen Calin kanssa vuoden aikana puuhastellut ja tältä foorumilta lukenut, joten en mielellään ala tehdä asioita, jotka voisivat johtaa siihen, etten saa enää keulaa kasaan. Onko kyseinen homma sellainen, että voisi kokeilla vaan laittaa uudet öljyt ja katsoa, kuinka toimii, vai onko vaarana keulan tuhoutuminen, jollei nyt tee jotain enemmän. Jos jotain vielä ehdottomasti kannattaisi ennen keulan kasaamista tehdä, niin mitä?