Kirjoittaja Aihe: R.M Heino  (Luettu 42865 kertaa)

motomatti

Vs: R.M Heino
« Vastaus #135 : Helmikuu 06, 2018, 22:36:34 ip »
Mie oon vuokralordi, eli maksatan kämpät muilla ja velassa on korko 0,0%
Aiheesta on tehty laulukin mutta sieltä toiselta kantilta: https://www.youtube.com/watch?v=_nyNww6hAsk

LeCa

« Vastaus #136 : Helmikuu 07, 2018, 09:14:28 ap »
Sen verran vielä tähän finanssipähkäilyyn, että en minäkään aivan kokematon ole siinä lajissa, vaikka tollo olenkin.

Siunaantui joku vuosi sitten lompsaan "ylimääräinen" viisitonninen ja olin sopivasti erään tällaisen sijouksia tarjoavan puulaakin helppoheikin käsittelyssä. Pistin koko viisitonnisen yhdelle ja samalle numerolle. Oli periaatteessa pakko, kun se oli minimisumma. Rahasto oli semmoinen autocall juttu ja kohteena Eurooppa-Venäjä. Meni pauttiarallaa kuukauden verran eteenpäin tuosta hetkestä kun muuan Vladimir, sukunimi on muistaakseni Putin, päätti ajaa Krimille. Panzarwagenilla.

Arvaatte varmaan miten rahaston arvo käyttäytyi sen jälkeen. Välillä soittivat sieltä yhtiöstä, että tuus Jussi kattoon miten sijoituksesi talvehtii. Elokuussa 2016 mun viidestä tonnista oli jäljellä jotain 3700 eeroa. Lähenteli sitä alarajaa missä olisi tullut se autocall häly. En muista enkä tajua miten ne säännöt hommassa tarkalleen meni.

Reilu vuosi sitten soittelivat sieltä puulaakista mutta en viitsinyt vastata kun tunnistin numeron ja arvasin asian. No seuraavana päivänä lopulta vastasin. Autocall häly oli tullut. Olin saanut 39 % profitin sille sijoitukselle. Reippaasti alle puolessa vuodessa se oli heivaantunut 3700 eurosta 6900 euron tasolle.

En tajua poressista yhtään mitään vieläkään, mutta kaverin kanssa kun oli asiasta juttua, niin hän sanoi tulevansa pyytämään multa sijoitusneuvoja jos alkaa sellaisiin hommiin.
Vaatimaton ja rehellinen kun olen, niin sanoin suoraan, että olen vielä aika rookie näissä sijoitusasioissa mutta tällä kokemuksella voin antaa yhden varman vinkin. Satsaa rahasi sellaisiin kohteisiin joihin liittyy Putin, Trump tai Brexit. Niillä tekee lopulta tilin.

Junkers

« Vastaus #137 : Helmikuu 17, 2018, 15:44:03 ip »
Poikkesin ohimennen Turun Bike & Boat Worldin myymälässä. Mistään ei voinut arvata, että kyseessä olisi ihka oikea Guzzin jälleenmyyjä. Hallissa tasan kaksi Guzzia, jo pitkään myynnissä ollut käytetty V11 sekä yksi uusi hiilenmusta V7, tosin ilman minkäänlaista infokylttiä laitteen ominaisuuksista tai hinnasta. Mitään Guzzista kertovaa kylttiä ei ollut liikkeen ulko-tai sisäpuolella. No netistähän informaatio nykyään haetaan eikä mistään mainoskylteistä.  Silti monessa auto- ja moottoripyöräliikkeessä on vieläkin edustetun merkin logot kaupan pihallakin nähtävissä, kertoohan se ainakin paikkaa etsivälle, että perillä ollaan. Victoryn kyltit kyllä olivat seinällä niin ulkona kuin sisälläkin, vaikka merkin valmistus onkin jo lopetettu. Victory-merkkisiä pyöriä olikin hallissa enemmän kuin Guzzeja. Mitään kovin suuria markkinointiponnisteluja ei siis uuden edustuksen osalta ole vielä aloitettu. Ei sillä, että uutta Guzzia minulle millään ponnistuksilla saisikaan myytyä, onhan viime keväänä hankittu Breva vähillä kilometreillä ja hyvässä iskussa.

motomatti

« Vastaus #138 : Helmikuu 17, 2018, 19:34:44 ip »
Tuskin minullakaan on edes ostokalsareita jalassa jos käyn paikallisessa B&BW:ssä. Ovelta kävelymatka vaikka tätä kaupunginosaa paikalliset pitävätkin periferiana. Saatanpa kävellä tai jopoilla kyseiseen mestaan katsomaan. Honda, Indian ja Victory -kyltit kyllä paistavat moottoritielle asti. Mutta odotellaan mitä tapahtuu. Nythän ei ole mikään moottoripyöräbuumi menossa. Pikemminkin päinvastoin. Tuskinpa Guzzi heillekään mikään myyntiä mullistava merkki ole. Miten lienee varaosapuoli? Löytyykö keväämmällä edes kulutusosia? Tuskin vanhempiin malleihin lainkaan.

Saadaan olla omine pyörinemme rauhassa ja toimia niin kuin tähänkin asti. Osat ja tarvikkeet netistä, Motonetistä ja Stormilta.