Kirjoittaja Aihe: R.M Heino  (Luettu 42855 kertaa)

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: R.M Heino
« Vastaus #15 : Heinäkuu 29, 2017, 01:37:54 ap »
Olisiko olemassa jotain töhnää mitä sinne voisi tilapäisesti työntää?

https://www.motonet.fi/fi/tuote/602334/LOCTITE-5910-tiivistesilikoni-80ml    Koita tuota, on hyvää tavaraa. Melko varmasti pitää paremmin kuin alkuperäinen tiiviste tuolla kohtaa.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

MattiS

  • Viestejä: 110
Vs: R.M Heino
« Vastaus #16 : Heinäkuu 29, 2017, 10:28:15 ap »
se mystinen tiiviste on asentoanturin shimmilevy, niitä saattaa olla siinä useampi päällekkäin. Jos otat sen pois, on vaarana, että anturin pää osuu niihin hampaisiin, välys on muistaakseni alle millin.

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: R.M Heino
« Vastaus #17 : Heinäkuu 29, 2017, 11:56:10 ap »
Jos kyseessä on kampiakselin asentoanturi jonka sijainti loogisesti on tietenkin nokka-akselin päässä on tiivistetty O-renkaalla. Jostain minulle tuntemattomasta dramaturgisesta syystä sen alkuperäinen tiiviste voi olla koottu väärin: On ensin laitettu anturin varteen O-rengas ja sitten mittaamalla määrittyvä määrä säätölevyjä. Se ei ole oikein.
Jos haluaa katsoa mikä mättää pitää anturi ottaa pois, katsoa missä järjestyksessä em osat on. O-renkaan pitää tulla suoraan lohkon alumiinia vasten.
Järjestyksen muuttaminen ei todennäköisesti muuta anturin etäisyyttä trigger-rattaasta mutta asian voi varmistaa työntömitalla. Välys anturin ja rattaan välillä on pieni mutta se pitää olla. Muutoin anturi vahingoittuu. Anturia ei pidä irrottaa johtimesta vetämällä vaan sen kiinnityslaipan alta varovasti nostamalla.

Lisätiivistykseen voi käyttää edellä mainittua tiivistemassaa hitusen.

Säätöohje löytyy kuvan kera korjaamokäsikirjasta: http://www.guzzitek.org/gb/accueil_gb.htm

MattiS

  • Viestejä: 110
Vs: R.M Heino
« Vastaus #18 : Heinäkuu 29, 2017, 14:54:50 ip »
Heh, piti oikein mennä tarkistamaan, että olenko unohtanut mokoman o-renkaan, kun laitoin uuden anturin. Kyllä se siellä kökötti oikealla paikallaan, tosin ei kauhean hyvin tiivistä, joten laitoin sitten minäkin sinne tuota tiivistesilikonia, kun oli Golfin öljypohjan vaihdosta jäänyt ylimääräistä tuubiin.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: R.M Heino
« Vastaus #19 : Heinäkuu 29, 2017, 18:27:54 ip »
Lainaus
Jostain minulle tuntemattomasta dramaturgisesta syystä sen alkuperäinen tiiviste voi olla koottu väärin
Tässä syy: (jos on kuten minä, että ei osaa/ymmärrä/uskalla käyttää omaa järkeään, vaan toimii) varaosakirjan kuvan osoittamalla tavalla, O-rengas menee väärään paikkaan >:(.

http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=3766.0

PS.
Ei se minullakaan (tuskin kellään) pidä ilman tiivistemassaa välissä (pelkällä O-renkaalla).
V11 - it defines you.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: R.M Heino
« Vastaus #20 : Heinäkuu 29, 2017, 22:54:10 ip »
Olis kiva havaita että Guzziglubin arvostelut vaikuttaisi jotenkin merkin maahantuojan tekemisiin.
Mutta kukapa siellä moisia lukisi, taitaa kertoa nykyisen tilanteen, ei oikein kiinnosta ilmenee lukuisissa täälläkin listatuissa huolto/varaosa asioissa.
Piikkiö taisi olla viimeksi locatelli missä oli oikeasti mielenkiintoa.
Kehut on Heinon suuntaan olleet harvassa, tai sitten olen missannut ne.
Lienee perus nykyfirma, ei oikeastaan hajua siitä mitä myydään kun ei sillä ole mitään väliä, vain euroilla.
Muutama hyvä myyjäkään ei taida onnistua pitämään pystyssä lafkaa ns mp-lamassa.
Joku voisi ostaa koko hoidon, mutta tarjousta odotellessa..
Toivottavasti olen väärässä, mutta on tää surkeaa sanoa taas kotimaisesta suunnasta jossa trendi on pitkään ollut tuota.
Onko muiden merkkien osien saatavuus heiltä yhtä huonossa kuosissa, vai onko tää korostunut MG tapauksiin?

« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 30, 2017, 07:51:45 ap kirjoittanut GuzGuz »

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: R.M Heino
« Vastaus #21 : Heinäkuu 29, 2017, 23:46:26 ip »
Todennäköisesti Heinolla tunnistetaan jollain tasolla heidän ongelmansa.
Olisiko kuitenkin avuksi, kehittämällä molempien osapuolien, Gruppon ja Heinon, tarvetta hyvään palveluun ja sen hyödyntämiseen? Olisiko yhteydenotto paikoillaan? Talviaikaan lienee tarjoutuvan aikaa pieneen seminaariin siitä mitä asiakaskunta haluaa ja myös selvyys siitä mitä Heino haluaa tarjota tai kykenee tarjoamaan. Muuten asia ei selviä kuin pitkällä aikavälillä. Toistaiseksi on ilmennyt kehittämisen varaa.

Asia edellyttää kuluttajayhteisöltä ponnistuksia ja päätöstä siitä haluammeko että maassamme on maahantuoja vai tukeudummeko muihin eurooppalaisiin palveluihin.

Gruppolta asiaan puuttuminen edellyttäisi yhteydenottoa ja selvää agendaa siitä mitä halutaan.

Gruppo on vahva yhdistys ja halutessaan kykenee ohjaamaan kulutustottumuksia ja yhteistyökuvioita haluamaansa suuntaan. On sitten yhteistyön taholla asiaan mielenkiintoa tai ei. Epäilen vahvasti että on. Mielestäni avain markkinoiden kehittämisessä on enemmän Gruppon käsissä kuin Heinon.

Kohta on Gruppon vuosikokous. Asiasta voi mainita siellä.

Machiavelli

  • Viestejä: 266
Vs: R.M Heino
« Vastaus #22 : Heinäkuu 30, 2017, 00:47:05 ap »
No joo, tuli kyllä vähän sellainen fiilis siellä Heinolla että " anteeksi että olen olemassa", varsinkin kun kaveri huomasi että mulla oli Gruppon paita päällä... taas joku guzziluuseri kyselemässä typeriä... kiinnitti kyllä huomioni että kaikki myynnissä olevat Guzzit  ovat edelleen siellä takarivissä, toisaalta tein sen virheen että otin ns. kylmät tyypit 2013 C14 Customista, voi minua piruparkaa kun sen istunnon fiilis yllätti täysin... kuin olisi kotiinsa tullut... Kotimatka Stonella oli hivenen tylsähkö... mutta ei siinä mitään, leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä kun ei pankkitili anna myöten????  ja kiitokset kaikille jotka valaisivat tätä varsinaista ongelmaa eli sitä öljyvuotoa:)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: R.M Heino
« Vastaus #23 : Heinäkuu 30, 2017, 00:49:42 ap »
Yhteydenoton tulisi olla nimenomaan Gruppon tasolta, ei yksilötasolta. Silloin se voitaisiin jopa noteerata. Yhden itku ei juuri kuulu..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Junkers

  • Viestejä: 468
Vs: R.M Heino
« Vastaus #24 : Heinäkuu 30, 2017, 00:51:54 ap »
Motomatin ehdotus on kaikin puolin kannatettava. Merkkikerhon kannanotolla olisi varmaan enemmän painoarvoa kuin yksitttäisten asiakkaiden palautteilla. Vaikea niitä on kauppiaankaan ihan olankohautuksella sivuuttaa. Kyllä ainakin minulle on palvelun toimivuus tärkeää. Jos palvelu on hyvää ja toimivaa, olen valmis siitä hiukan maksamaankin, vaikka nettikaupasta saisinkin muutaman euron halvemmalla. Maahantuojan ja sen myyntiverkoston olemassaolo on kuitenkin loppupeleissä kaikkien merkin harrastajien etu. Guzzista tulee aiempaa enemmän marginaalimerkki, jos sillä ei ole maahantuojaa Suomessa. Maahantuojan ja sen myyntiverkoston avulla merkki pysyy tunnetumpana ja moni mp-harrastusta aloitteleva saaneekin ensikosketuksen merkkiin juuri uusien pyörien esittelyjen ja koeajojen kautta. Tämä ei varmaan ole mitenkään haitaksi käytettyjen pyörien markkinoille, vaan pikemminkin edistää sitä.   

Paakanan paimenpoika

  • Viestejä: 105
Vs: R.M Heino
« Vastaus #25 : Heinäkuu 30, 2017, 07:02:25 ap »
Kannatettava esitys Motomatilta. Gruppolaiset ovat olleet hyvin esillä esimerkiksi mp-messuilla R.M. Heinon standeillä. Yhteistyössä on varmaan vielä kehitettävää menemättä markkinoinnin tontille. Käyttäjäryhmän tuella ja kokemuksilla on merkitystä ostopäätöstä tehdessä.

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 189
Vs: R.M Heino
« Vastaus #26 : Heinäkuu 30, 2017, 08:08:48 ap »
Vaikeaa, hyvin vaikeaa.
On varmaan johdon tietoinen valinta, että varsinkaan vanhempien pyörien ongelmiin
ei aktiivisesti puututa.
Ne myymälässä työskentelevät pojat saisi  varmaan puolen päivän kurssituksella
sanomaan "hyvää päivänjatkoa" ja muuta sellaista, mutta aitoa kiinnostusta
marginaalimerkkiin ja omistajien huoliin on vaikeampi herättää.






TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: R.M Heino
« Vastaus #27 : Heinäkuu 30, 2017, 09:05:24 ap »
= = On varmaan johdon tietoinen valinta... = =

Niin...keskustelin Rainen kanssa viime Mp-messuilla esim. siitä, että missään ei tule ilmi heidän myyvän Moto Guzzia. Viittasin esim. siihen, että Espoon liikkeen "kadun puolella" on kyllä Suzuki, BMW jne, mutta ei MG. Kun ei sellaisen ison verkkoaitabanderollin nyt luulisi olevan hankala hankkia ja kiinnittää.
No, eipä sitäkään ole kukaan viitsinyt. Vaan eipä tuo asia nyt mulle kuulu, kun ei ole lanttiakaan kiinni ko. yrityksessä.

Mielestäni Gruppon tehtävä ei ole mennä "neuvomaan" yksittäisen yrityksen toimintaa ja toimintatapoja. Asia on herkkä ja saattaa romuttaa senkin vähän mitä heidän kanssaan on yhteistyötä saatu aikaan. Parempi olisi, jos keskusteltaisiin Nurmen Maken kanssa jos hän pitäisi "pientä" varastoa osista ja tarvikkeista ja toimisi kuten Piikkiön tiski ennen. Jokainenhan kai käsittää, ettei sielläkään voi olla kaikkea. Moni tilaa kuitenkin SD:ltä tai TL:lta tavaraa. Jotain voisi olla kerhokaupassa, mutta se taas kaatuu Ikkalan rasitteeksi, eikä välttämättä tunnu sellaisenaan hyvältä idealta.

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: R.M Heino
« Vastaus #28 : Heinäkuu 30, 2017, 10:40:43 ap »
Eipä ole käsitystä miten varaosien saanti vanhoihin masinoihin Heinolla pelittää, mutta jotenkin kummasten tätä "kun mikään ei toimi" virttä.

Tästä on nyt rapiat pari viikkoa kun poikkesin Espoon Heinolla noin muuten vaan pälyilemässä aikani kuluksi.
Guzzeja oli heti autosta ulos astuttuani siinä räystään alla. Uusi lappuihin laitettu Audace odotti tunnin parin päästä saapuvaa omistajaansa paraatipaikalla siinä ulkona ovenpielessä. Onnittelut hänelle. Kuullosti sille, että pyörään oli tulossa vielä perästäpäin kaikkea kivaa speciaalia.
Sisällä saapastelin sinne perälle Guzzien luo ja alle puolessa minuutissa oli myyjä paikalla kysymässä voiko olla avuksi. "Eiku mä vaan kattelen ..." en sitten tiedä olisiko halunnut myydä kuitenkin Bemaria tai Nagasakia.

Sama kaveri oli ulospäin mennessä esittelemässä asiakkaalle käytettyä pikku Brevaa. Se kun oli heti sisälle tullessa eka pyörä siinä lattialla. Jäin seurailemaan hommaa. Myyjä työnsi pyörän pihalle, pisti tulille ja piti, ainakin siihen ymmärrykseen nähden mikä minulla aiheesta on, ihan hyvän alustuksen, lämmitti koneen ja asiakas lähti koeajolle. En tiedä tapahtuiko kauppa-aktia sitten myöhemmin.

Tässä taisi olla ihan viikon sisälle tilastoa tällä saitilla, että 1 % rekisteröidyistä pyöristä on Guzzeja. Sillä volyymilla ei ehkä kovin kuninkaallista kohtelua ja isoa banderollia saa missään puodissa täällä Härmässä.

Piikkiö oli Piikkiö ja kovasti on ikävä sitä aikaa edelleen. Vastaavaa maahantuontia, varaosapalvelua ja myyntiä ei ollut missään, eikä tule koskaan olemaankaan. Näin uskallan väittää. Ja eiköhän siihenkin ollut syynä se 1 %. Perhepiiritouhua.  Pojat taisteli sillä markkinasiivulla niin kauan kuin jaksoivat.

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: R.M Heino
« Vastaus #29 : Heinäkuu 30, 2017, 11:19:33 ap »
Entisenä varaosa-ammattilaisena voin myös todeta, että osia ei tilata hyllyyn, josta ne sitten poistoina laitetaan roskalavalle tai jaellaan kavereille, jotta saadaan joku euro kahvikassaan...

Olisihan se kiva myydä ja saada sitä kautta iloisia asiakkaita, mutta kun ne kulut sitä yhtää osaa kohti, jonka S-D myy halvemmalla kuin merkkiliike ostaa sisään...

Tavara pitää kiertää, josta omistajat saa voittoa, ei se ole hyväntekeväisyyttä.
Tämäkin vielä! ! !