Kirjoittaja Aihe: Rengaskauppa  (Luettu 7874 kertaa)

Pekka

Rengaskauppa
« : Tammikuu 19, 2007, 11:00:01 ap »
M
« Viimeksi muokattu: Elokuu 05, 2025, 16:42:00 ip kirjoittanut Pekka »
Sohc van Helmi.

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
Rengaskauppa
« Vastaus #1 : Tammikuu 19, 2007, 11:52:17 ap »
http://www.mynetworld.com/  siinä äkkiseltään katottuna edullisempi vaihtoehto. Toimitukset pelaa ja muutenkin on homma toiminu hienosti. kannattaa ottaa kolme rengasta kerralla, postimaksu on sama oli sitten 1 tai 3 gumia.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Marko

Rengaskauppa
« Vastaus #2 : Tammikuu 19, 2007, 12:04:39 ip »
Minähän laitoin sinulle jokin aika sitten niitä espanjan hintoja?

Tilataan sieltä.. kevään mittaan.

millegt

Rengaskauppa
« Vastaus #3 : Tammikuu 25, 2007, 00:44:03 ap »
Tuolta tilasin viime kesänä ja erityisesti metzelerit ovat edullisia, löytyy vielä Maraton 88 joka oli jotain 80 E ja ME 33 eteen vähän enemmän, tuli kotiin tuotuna

http://www.reifenversand.com/

Vierailija

Rengaskauppa
« Vastaus #4 : Tammikuu 25, 2007, 02:18:08 ap »
Oliko Brasiliassa tehdyt?
Emeritus-guzzisti

Aapo

Rengaskauppa
« Vastaus #5 : Tammikuu 25, 2007, 02:56:29 ap »
En jaksa ruveta selaamaan noita nettisivuja tehdäkseni hintavertailuja. Mutta oletteko ottaneet huomioon, että rengasliikeiden ohjehinnat Suomessa eivät todellakaan ole niitä oikeita myyntihintoja. Minä ainakin saan paikallisesta liikkeestä kohtuulliset alennukset ja silti asennus (irtopyörään) kuuluu hintaan.  Siis ei kannata tuijottaa vain ohjehintoja vertailuja tehdessä.

millegt

Rengaskauppa
« Vastaus #6 : Tammikuu 25, 2007, 03:52:03 ap »
Täytyy kattoa missä ne oli tehty, me tilattiin broidin kanssa neljä nakkia ja mulle 2xsisukumit niin rahti oli muutama kymppi, lisäksi piti tietty maksaa päälle laitosta 20 E / rengas mutta kun hinta on 80 - 100 E halvempi/nakki niin mielestäni kannatti. Täältä Piikkiöstä käsin en kyllä ole löytänyt yhtään mopon rengas kauppiasta joka tinkisi senttiäkään, yleensä olen vaihdattanu tossa Tammisillassa mutta tämän kerran koitin tämmöstä vaihtoehtoa.

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
Rengaskauppa
« Vastaus #7 : Tammikuu 25, 2007, 09:37:27 ap »
Antaahan ne täkäläiset toki vähän hinnasta pois mutta jos ero suomen listahinnan ja saksan myyntihinnan välillä rupeaa olemaan lähellä sataa rahaa ja noita renkaita menee mullakin kesässä 3+1 niin johan kannattaa tilata. Vaihdotkin teen joka tapauksessa itse niin ei tarvi senkään hintaa laskea mukaan.

Metseleerin kumeissa ero tuntuu olevan kaikista suuri. Ja vaikka hinta olis sama niin silti  olis tilattava saksalaiselta kun tuota mun käyttämää gumia ei ole kotomaasta taas saanu pariin kesään oikeaa kokoa.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 25, 2007, 09:39:00 ap kirjoittanut Ikkala »
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

JukkaS

Rengaskauppa
« Vastaus #8 : Tammikuu 25, 2007, 13:40:09 ip »
Aika kätsy ja edullinen tapa hoitaa rengashommat on ajella tonne
Kosken huoltoon ... muutenkin kun tulee ajeltua niin on helppo
sovittaa yks ajolenkki Kosken kautta ja
- ei tarvi tilailla renkaita
- ei tarvi maksella rahteja
- ei tarvi hakea renkaita postista/matkahuollosta
ja jos vaikka löytyy viallinen laakeri tulee sekin vaihdettua
samalla....
Positiivista kokemusta on paikasta..
t:JukkaS

millegt

Rengaskauppa
« Vastaus #9 : Tammikuu 26, 2007, 00:51:57 ap »
Kävin tallissa kattomassa ja takanakki ME 88 Marathon 120/90-18 oli Made in Germany, se makso 95 E saksassa ja Duellin luettelossa 197 E, etunakki ME 33 Lasertec on Made In Brazil ja makso 75 E saksassa ja 110 E Duellilla.

Tota takanakkia ei oo aina saannu täältä, olen ajanut semmosella kohtalaisen mukavasti 20 tkm, välissä oli muita Metzlereitä (olisiko ollut ME 99?) takana ja ne ei kestäny kun noin 10 - 12 tkm, siksi halusi tommosen. ME 33 on edessä kestäny ja hyvin palvelevana noin 17-18 tkm.

Onko jollain kokemuksia Lasertec takaversiosta ? Olisi aika edullinen ja kokoa löytyy ?

TimoStone

• Vieras
Rengaskauppa
« Vastaus #10 : Tammikuu 26, 2007, 11:02:20 ap »
Olen ostanut Kosken Huollosta kolme prinkulaa alle pantuna. etupään laakerit samalla vaihdettu. Työ menee rauhallisesti ja - ainakin minun käsitykseni mukaan - erinomaisen huolellisesti. Rahaa meni esim. takapäähän 150 €. Paljon vai vähän, en ole ajatellut, mutta jos ostan vierailta mailta ja kaiken huolehtimisen jälkeen "säästän" 20, niin ei mielestäni kannata. Ja huom! takuu pelaa ja mies vastaa töistään...Aja-sisään-juo kaffetta-aja ulos - voiko sen helpompaa?

millegt

Rengaskauppa
« Vastaus #11 : Tammikuu 27, 2007, 16:26:50 ip »
soon hyvä jos pystyy tärkeimpiin asiohin kohistamaan rahat niin että voi valita helpon ratkaisun, useimmiten sitä vaan tahtoo rimpuilla joka suuntaan niin että ei meinaa varallisuus riittää, jos joka toinen päivä jossain rimpuilussa säästää 10 E niin se on 1750 E vuodessa . . .

Antsu

• Murr
Rengaskauppa
« Vastaus #12 : Tammikuu 27, 2007, 16:33:57 ip »
millegt kirjoitti:
Lainaus
soon hyvä jos pystyy tärkeimpiin asiohin kohistamaan rahat niin että voi valita helpon ratkaisun, useimmiten sitä vaan tahtoo rimpuilla joka suuntaan niin että ei meinaa varallisuus riittää, jos joka toinen päivä jossain rimpuilussa säästää 10 E niin se on 1750 E vuodessa . . .

Kummalla mättää, mä sain summaks 1825€ :D
 Varmaan täällä. Lauantai illan (yön) huuruja.
 Hitto aina tulee näsävisasteltua.

« Viimeksi muokattu: Tammikuu 27, 2007, 17:18:00 ip kirjoittanut Antsu »

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
Rengaskauppa
« Vastaus #13 : Tammikuu 27, 2007, 17:36:10 ip »
TimoStone kirjoitti:
Lainaus
Olen ostanut Kosken Huollosta kolme prinkulaa alle pantuna. etupään laakerit samalla vaihdettu. Työ menee rauhallisesti ja - ainakin minun käsitykseni mukaan - erinomaisen huolellisesti. Rahaa meni esim. takapäähän 150 €. Paljon vai vähän, en ole ajatellut, mutta jos ostan vierailta mailta ja kaiken huolehtimisen jälkeen "säästän" 20, niin ei mielestäni kannata. Ja huom! takuu pelaa ja mies vastaa töistään...Aja-sisään-juo kaffetta-aja ulos - voiko sen helpompaa?
On se säästö nyt kumminkin vähän enempi kun 20:ä. Jotain 250-300 luokkaa/kesä. Siis mulla ja eukolla yhteensä.  Mieluummin sillä rahalla vaikka tankkaan kun maksan älytöntä ylihintaa renkaista. Kyllähän minäkin toki mieluummin kannattaisin paikallisia liikkeitä kun noita germaaneja. Hntaero vaan pakottaa.

Eikä siinä mitään huolehtia tarvi kun nuita tilailee. Maanantaina tilaa ja perjantaina on rengasläjä rappusilla. Otan näin kevättalvesta sen peruspaketin, 6 rengasta varastoon. Siinähän niitä on sitten koko vuodeksi valmiiksi just semmosia renkaita kun ite tahon. Ei tarvi kesällä ootella viikkotolkulla että josko nämä paikalliset kauppiaat sais jostain edes jonkun oikeankokoisen renkaan hommattua.

« Viimeksi muokattu: Tammikuu 27, 2007, 17:37:00 ip kirjoittanut Ikkala »

TimoStone

• Vieras
Rengaskauppa
« Vastaus #14 : Tammikuu 28, 2007, 01:45:14 ap »
Niinhän se on, jotta pienistä puroista se joki syntyy. Minun kohdalla tämä rengasasia on kuitenkin suht. kevyt. Etupää joka toinen vuosi ja takapää 2x vuosi, noin keskimäärin.
Jos renkaita sitten tuon ulkomailta ja kaiken säätämisen jälkeen säästö on luokaa 40-60 €, niin mielestäni ei kannata. Varsinkin, kun tuo rengastyö yhdellä soitolla ja vieressä katsellen kaffekuppi kädessä, menee reippahan näppärästi. Eikä itseltä kuitenkaan onnistu...

Mutta en tietenkään kiellä tai arvostele muita, säästö voi olla mainitsemasi summa kohdallasi.

Toisinsanoen, jokaisellä meistä on oma tilanne ja oma tapa hoitaa tätä harrastusta Jalon Moottoripyörän kanssa. Jotkut ajavat jopa jaappanilaisilla guttaperkkapyörillä...;-D.

Niin...ja kuutisenkymmentä päivää vielä...