Kirjoittaja Aihe: tankkilaukku  (Luettu 5184 kertaa)

California

• on the Route 66
tankkilaukku
« : Tammikuu 12, 2007, 10:20:16 ap »
Ensi kesäksi täytyy investoida california classiciin sivulaukkua ja päätylaukkua. Guzzin omia laatikoita oon ajatellu. Mutta tankkilaukku hiukan askarruttaa (ylipäätään sen hankkiminen). Nykyään taitaa olla tankkilaukut aika lailla magneettikiinntiyksellä. Kuinkahan magneettikiinnitys pitää? Toisaalta hihnalla/remmeillä kiinnitettävä on toinen vaihtoehto. Kuinkahan remmikiintys tapahtuu ja onko se kuinka näppärä prosessi. Magneettikiinntiyksellä oleva laukku vissin vain laitetaan tankin päälle ja that´s it. Kertokaapa kokemuksia ja suosituksia eri tankkilaukuista ja niiden kiinnityksestä ja hyvistä/huonoista puolista. Californian oma tankkilaukku Guzzilta taitaa olla remeleillä kiinnitettävä.
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic

Marko

tankkilaukku
« Vastaus #1 : Tammikuu 12, 2007, 10:44:39 ap »
Minulla on magneettikiinitteinen tankkilaukku (Held 12/24 litraa), jota olen käyttänyt sekä Guzzissa että Ducatissa. Pysyy paikallaan hyvin, myös 200km/h nopeudessa. Helppo ottaa pois tankkauksen ajaksi, alapinta kannattaa pitää puhtaana, ettei tankki naarmuunnu. remelimalleista ei kokemusta.

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
tankkilaukku
« Vastaus #2 : Tammikuu 12, 2007, 11:21:49 ap »
Kannattaa se magneettilaukku californiassa varmistaa remmillä tai "mustekalalla", varsinkin jos isoa plexiä käyttää. Jalkoja oikoessa yms. saattaa laukkuun ottaa sopiva pyörre ja sitten lähtee. Pari kertaa sain laukkua hakea ojasta ennenkuin opin...:(

Niinkuin Markokin sanoi, laukulla tosiaan naarmii tankin helposti. Kannattaa olla tarkkana ja pitää pinnat puhtaana.

http://www.bagster.com/en/ Tämä laukku/tankin-nahka on paras vaihtoehto mitä minä olen kokeillu, en tosin kutsissa.  Mutta kawasakin kyydissä pysyy hyvin vaikka mittarissa lähemmäs 300km/h.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Pexi

• http://pexi.smugmug.com
tankkilaukku
« Vastaus #3 : Tammikuu 12, 2007, 12:50:44 ip »
Lainaus käyttäjältä: Ikkala
...  Mutta kawasakin kyydissä pysyy hyvin vaikka mittarissa lähemmäs 300km/h.

Eikös se ole rata-ajossa vähän turhaa painolastia tuo tankkilaukku?

:D

I.H.

tankkilaukku
« Vastaus #4 : Tammikuu 12, 2007, 15:10:46 ip »
Ei kannata luottaa pelkkään magneettikiinnitykseen mulla on Louisin magneeteilla ja remmeillä edestä emäputken ympäri ja takaa tankin kiinnityspultin ympäri kiinnitetty tankkilaukku . Pelittää kunhan huolehtii remmien kireydellä ettei laukku "elä" yhtään magneeteistaan ja ne todella ovat puhtaat kuten edellä mainittiin . :prof: 
Titaniumin kuski

herrapii

• aika viljo
tankkilaukku
« Vastaus #5 : Tammikuu 13, 2007, 22:27:25 ip »
Minulla on ollut classicissa tankkilaukku mallia"allright" magneettikiinnitys+etuhihna mukana on tavarat pysynyt. Pitempään käyttöön olen liimannut alle kirkkaan kontaktimuovin malli "etola" estämään naarmuja.

Sivulaukuiksi olen miettinyt jotain kulmikkaita alumiininvärisiä saksalaisia.

• Vieras
tankkilaukku
« Vastaus #6 : Tammikuu 14, 2007, 11:58:44 ap »
Moronder

Käyppä katsomassa R.M.Heinolta Quick-Lock tankkilaukkuja. Siinä on mielestäni paras kiinnitysratkaisu, eikä hankaa tankkiin naarmuja. Minä olen aikeissa ostaa sellaisen, koska se käy muovitankkiinkin. Kiinnitys tapahtuu bensatankin korkin ympärille tankin omilla ruuveilla asennettavaan jalustaan, joka on huomaamaton ja siistin näköinen. Laukkuja on moneen tarkoitukseen ja ne ovat nopeasti kiinnitettävissä ja irroitettavissa.

Terveisin Jaska

California

• on the Route 66
tankkilaukku
« Vastaus #7 : Tammikuu 15, 2007, 12:15:30 ip »
Jo vain, vaikuttaa mielenkiintoselta keksinnöltä tuo quick lock -mekanismi. Viikonloppuna tuli hankittua caliin moto guzzin omat 40l sivulaukut sekä 45l perälaukku grillin kanssa. Täytyy katella kesempänä tankkilaukun kohtaloa että tarviiko sitä. Aika paljonhan nuihin Gutsin omiin laukkuihin saa menemään plus esim. tavararulla grillin päälle, niin voi olla että tankkilaukkua ei tarvi. Kaksi päällä siis reissua tehdään.

On tämä melkosta kevään odottelua eikä asiaa auttanut viikonlopun moto italia reissu. Oli muuten komea se musta Moto Guzzi Norge gtl liikkeessä...Täytyy sanoa että italiaanot ovat onnistuneet stailaamaan markkinoiden tyylikkäimmän kokokatteen joka ei oikeistaan edes näytä kokokatteelta, vaan jättää silti nakupyörämäisen fiiliksen.
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic