Kirjoittaja Aihe: P0155 kaasukahvan asento ura C-D valkoinen kelpaamaton signaali  (Luettu 8397 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: P0155 kaasukahvan asento ura C-D valkoinen kelpaamaton signaali
« Vastaus #15 : Elokuu 23, 2017, 21:36:26 ip »
Sinänsä ihme, että on noin tuplattu. Eihän autossakaan sähkökaasulla ole noin vaikeata järjestelmää.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: P0155 kaasukahvan asento ura C-D valkoinen kelpaamaton signaali
« Vastaus #16 : Elokuu 23, 2017, 22:04:29 ip »
Liitteenä anturien arvoja ja vianhaun koodin hakutulos jos ketä kiinnostaa.
Lisäksi haulla "P0155" löytyi heti selvitys aiheeseen. On nämä käteviä kirjoja kun vain on jotain millä hakee. Nyt ei jaksa ryhtyä tekniseen kielenkääntöön. Josko huomenna jos on sadepäivä....

PS: Autohommissa tuo koodi viittaisi lambda-anturin virheelliseen signaaliin.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: P0155 kaasukahvan asento ura C-D valkoinen kelpaamaton signaali
« Vastaus #17 : Elokuu 24, 2017, 21:44:30 ip »
Ei tule vikailmoitus kello kaulassa. Tänään yritin joka lailla saada aikaiseksi P0155-ilmoituksen mutta epäonnistuin surkeasti. En tosin irrottanut tankkia. Sen alla on itse komponentit joita ECU valvoo. Mitä se kertoo ettei kerro mitään?

Ei silti että varsinaisesti tarvitsisin kyseistä ilmoitusta joka on pyörän eliniän aikana tullut kolme kertaa ja pysynyt poissa kuukausia. Viime vuonna vain kerran. Ilmoituksen poistaminen on parin minuutin juttu mutta on alkanut kiinnostaa miksi se uusiutuu.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: P0155 kaasukahvan asento ura C-D valkoinen kelpaamaton signaali
« Vastaus #18 : Elokuu 24, 2017, 22:29:25 ip »
Sehän voisi olla jokin sen potikan sisäinen, ehkä jopa mekaaninen vika joka vaatii vaan juuri oikeanlaiset olosuhteet. Sama kaasunasento ja juuri sopiva tärähdys tms. Samat olosuhteet sitten osuvat kohdalle muutaman kerran osan elinkaaren aikana.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: P0155 kaasukahvan asento ura C-D valkoinen kelpaamaton signaali
« Vastaus #19 : Elokuu 24, 2017, 22:51:21 ip »
Jotenkin se liittyy pyörän siirtoon takaperin autotallin kynnyksen yli. Talutan pyörää takaperin suoraan ulos ja se vaatii runsaahkosti voimaa. Oletin että väännän jotenkin kaasukahvaa väärään suuntaan. Olen simuloinut tapahtumaa mutta en ole onnistunut. Virta ei ole ollut silloin päällä.

Seuraavan kerran, kun aihetta tutkin, siirrän pyörää virta päällä ja laitan läppärin satulalle ja yritän katsoa kääntyvätkö jännite- ja astearvot jotenkin "asteikon ulkopuolelle". Viitaten siihen että P0155 ilmoituksessa on tuo "kelpaamaton signaali".

"Valkoinen" tarkoittaa vain anturin värikoodia. Ehkä tuolle ilmoitukselle voisi olla parempikin, osuvampi, suomennos. C ja D ovat TPS-antureita.

Kerrottakoon että kaasukahvasta lähtee kaksi vastakkaisiin suuntiin liikkuvaa vaijeria joista toinen vetää kahta anturia ja toinen myös mutta vastakkaisiin suuntiin. Kaasuvaijerit eivät siis käännä kaasuläppää tai muuta komponenttia kuin noita neljää TPS-anturia. Niistä tieto siirtyy sähköisenä analogiasignaaleina ECUlle jossa signaalit muunnetaan digitaaliseen muotoon ECUn prosessorien käsiteltäviksi.

Otaksun että ongelma, jos se vielä esiintyy, on analogiasignaalissa.

Liitteenä kuva anturipaketista. Nuolet osoittavat kaasuvaijereita.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 25, 2017, 12:08:20 ip kirjoittanut motomatti »

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: P0155 kaasukahvan asento ura C-D valkoinen kelpaamaton signaali
« Vastaus #20 : Elokuu 24, 2017, 23:15:52 ip »
Herkästi haistelee ja tietokone tulkaa..
Sitikassani on 5v tullut silloin tällöin toistuva vikakoodi "polution fault".
Mutta vain kaupungeissa, tottunut ilmeisesti liian raikkaaseen ilmaan?

Pyörässä huomasin että lukee myös ECU jotain (cali -02)
Putket kun vaihtui hiljan alkuperäisen kaltaisiin avarista niin aluksi hieman nikotteli lähinnä tyhjäkäynnin pinnassa ja hieman kuvittelin ainakin tukkoiseksi kiihdytyksiä.
Mutta muuttui, ilmeisesti ihan hyvin "kartalla" taas lambdallaan.
Hyvä pyörä, ajatuksissa ajaessa helposti liian ripeä.
Ainakin sen verran että oli niin hyvä soundi uudessa puhelimessa (on ne kehittyneet) kuulokkeilla musiikkia kuunnellen ajaessa tänään että tyynesti nykäisin siviilimiliisiautosta ohi 116kmh.
Persuus, 80 kympin alueella..
Kahville pysäkille ja auto viereen, muutaman kilometrin siis seurasi.
Päivää sanoi ystävällisesti kuski ja kertoi että oli hieman nopeutta liikaa.
Pukua vilkaistuani totesin että sakon paikka taitaa olla tiedossa.
Todella hyvä tuuri että omisti itsekin pyörän ja saatiin kahvilla väännettyä toverihengessä sakon minimin mukaan, 240e on sitten sekin nykyään huh.
Kirjattiin sitten ennen ohituksen mittauksen 104kmh mukaan mutta sekin on jo "liikenteen vaarantaminen" ja ohjeistuskirjasta loput.
Kalliita nuhteita ja tietysti oma vikani, en taas muistanut ikääni ja iisisti ajoa.
Tunnelma tulee välillä tyyriiksi, onneksi ei loppumatkasta mutkatiellä sattuneet tutkansa kanssa.
Kallis laji välillä..
Sori että poikkesin aiheesta, se oli kuitenkin että nykypyörät nähtävästi sopeutuu ainakin putkien muutoksiin, ei kaikki uusi tekniikka ole huonosta.







motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: P0155 kaasukahvan asento ura C-D valkoinen kelpaamaton signaali
« Vastaus #21 : Elokuu 25, 2017, 00:29:47 ap »
Useampi tätä on ihmetellyt kun on tehty muutoksia ja pyörä on ensin kiukutellut mutta kohta toiminut normaalisti. Mitä uudempi laite, sitä enemmän haistelua. Tuntuu että joskus liikaakin.
Toisaalta oikein kätevää jos on ihan oikea vikakin. Ilmoitus tuodaan ikään kuin tarjottimella tutkittavaksi.

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: P0155 kaasukahvan asento ura C-D valkoinen kelpaamaton signaali
« Vastaus #22 : Syyskuu 03, 2017, 12:23:30 ip »
Sinänsä ihme, että on noin tuplattu. Eihän autossakaan sähkökaasulla ole noin vaikeata järjestelmää.
"USA malli" ja kulutajan (lue lakimiesten) suojaksi.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: P0155 kaasukahvan asento ura C-D valkoinen kelpaamaton signaali
« Vastaus #23 : Syyskuu 03, 2017, 20:51:22 ip »
Hyvinkin mahdollista. Ovat kuitenkin avoimesti Guzzilta kertoneet, että Cali 1400:n päämarkkinat on tarkoitus olla Amerikassa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: P0155 kaasukahvan asento ura C-D valkoinen kelpaamaton signaali
« Vastaus #24 : Syyskuu 03, 2017, 22:45:45 ip »
Olen edelleenkin yrittänyt taikoa kyseistä vikailmoitusta esiin. Ei ole yrityksistä huolimatta ilmestynyt.