Kirjoittaja Aihe: Ei yhteyttä ECUun  (Luettu 8174 kertaa)

Paavo

  • Viestejä: 97
Vs: Ei yhteyttä ECUun
« Vastaus #15 : Kesäkuu 13, 2017, 16:48:21 ip »
Kuten mainitsin en ole vielä itse tehnyt mitään, paitsi vaihtanut tulpat. Huomenna tarkoitus mennä tallille ja katsoa ilmanputsari, filtterit jne. Kokeilen myös guzzidiagia, edellisen kerran pihassa vesisateessa kaverin pidellessä sateenvarjoa, saamatta yhteyttä. Siitä riemastuneena ajoin Heinolle, jossa Pads ei saanut yhteyttä. Ensimmäisenä tyhmään mieleen nousi, että vikaa olisi piuhoissa. Omat fiat-kaapeli voi olla vaikka sökö, viimeksi käytin sitä talvella toisessa mopossa ja kyllä, tarkistin että guzzidiagissa oli valittuna 15RC kokeillessani tähän Vintageen. Tiedän olevani hajamieli, jonka on kaikki tsekattava kolmeen kertaan. :-[

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Ei yhteyttä ECUun
« Vastaus #16 : Kesäkuu 13, 2017, 17:16:08 ip »
Vika voi olla niinkin yksinkertainen, toimimattomien liitäntäkaapelien ohella, että kolminapainen liitin pyörässä on rikki tai sen johdoissa on vikaa. Se pitäisi aina olla tuettuna jonnekin ettei se "päättömänä" heiluisi tärinästä ja viimasta. Vain harvalla on se niin vaan roikkuu vain jossain sivupaneelin alla. Jos siinä on vikaa ei PADS:kaan yhdisty ECUun.

Myös virtajohtojen kanssa saa olla tarkkana. Tuliko valo KKL-kaapelin merkkilediin? Se tarkoittaa että sähköä FTDI-sirulle on saatavilla. Sitten on COM-portin valinta ja muutama muu asetus joiden pitää olla kohdallaan. Kun tulee rutiini noihin niin homma sujuu kohtuullisen hyvin. Välillä on silti taisteltu.....

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Ei yhteyttä ECUun
« Vastaus #17 : Kesäkuu 13, 2017, 19:36:58 ip »
GuzziDiag -koodaaja oikoo virheitäni:
"
Toimiiko GuzziDiag -työkalujen Reader ?
Jos Reader ei saa yhteyttä ecuun, ei Writer -ohjelmakaan voi toimia.
 
RexXer ei muuta ecun ohjelmistoa, vaan ainoastaan taulukot tiedostossa.
Siksi RexXer -ecun tapauksessa on normaali työskentely GuzziDiag:illa aina mahdollista.

EEPROMTool -ohjelmalla ei ole mitään tekemistä ohjelmistojen tai karttojen kanssa.
Se lukee pysyvästi tallennetut tiedot (ne jotka eivät katoa kun virrat käännetään avaimesta pois) ecusta / tai kirjoittaa ne takaisin.
Nämä ovat tietoja, joiden on pysyttävä muistissa myös virrattomassa tilassa: vikamuisti, CO -asetusarvo, itseopitut arvot (lambdasäätö).
jne.
"
Ymmärrän tuon niin, että jos vaikka vaihtaa koko ecun (käytetyn) ja jos on omat arvot tallella (luettu EEPROMTool:illa), voi ne syöttää ostamaansa ecuun, nälin kulku jatkuu entisellä tavalla (itseopitut arvot ennallaan).
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 18, 2017, 18:34:40 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Hajakenttä

  • Viestejä: 956
Vs: Ei yhteyttä ECUun
« Vastaus #18 : Kesäkuu 13, 2017, 23:21:27 ip »
Täältä Mandellosta on ehkä soveliasta sanoa sananen, kun ilta juuri pimeni ja äsken vielä Moto Guzzi museon kyltti näkyi radan toisella puolella huoneeni parvekkeen ovesta.

Kuten jo tuli esillekin, voi 3-napaisen ECU-adapteri liitoskaapelin äärimmäiset johtimet olla väärässä järjestyksessä, siis k ja l johtimet vaihtaneet paikkojaan. Mutta jos toisillakin laitteilla ja kaapeleilla on kokeiltu niin...
Sentire la forza!
Terv: Timo

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Ei yhteyttä ECUun
« Vastaus #19 : Kesäkuu 13, 2017, 23:30:11 ip »
Mielenkiintoinen huomio. Jos johtojen järjestyksen vaihtaa onko mahdollista että tulee häiriö?

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Ei yhteyttä ECUun
« Vastaus #20 : Kesäkuu 14, 2017, 00:00:45 ap »
Lainaus
k ja l johtimet vaihtaneet paikkojaan
Tämä lie koskee sitä "Fiat" -kaapelia.  Mutta jos kaapelin on toiminut aikaisemmin toisen pyörän kanssa ja se on edelleen sama?

Kun nimimerkki ”MM” kirjoitti aikanaan 7/2012 lengedaarisen lauseensa:

”Tästä tulee vielä hyvin, hyvin mielenkiintoista”

Olen kirjaillut jostain lähteestä ja omiin kokeiluihini perustaen: ”Fiat –kaapeleita saattaa liikkua markkinoilla eri tavoin kytkettynä. On esiintynyt tapauksia, joissa 3 napainen liitin on pakotettava väärin päin Guzzin liittimeen. Piirroksen mukainen pinnien 1-2-3 -kytkentä on Guzzin liittimellä välttämätön.”

Muistelen minullakin olleen tuollaisen, mistä piti vuolla ”haitta” pois, että sai sen oikein päin paikalleen.  Tästä voisi siis päätellä, että ei toimi väärin päin…
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 14, 2017, 14:34:16 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Ei yhteyttä ECUun
« Vastaus #21 : Kesäkuu 14, 2017, 10:07:14 ap »
On käynyt säkä kohdallani koska kaapelit (Kiitos Camn) ja sen jälkeen ostamani kaapelit ovat olleet toimintakuntoisia. Olen myös myynyt parit kaapelit.

Kolminapaiset SuperSeal-liittimet ovat nykyään markettitavaraa niin voi tehdä ristiinkytketyn väliadapterin naarasliitin, pinnit, pari eriväristä johdin, pinnit ja urosliitin. Lisäksi tiivisteet. Ja iso lappu adapteriin jossa mainitaan mitä se tekee. Käytetään vain silloin kun muutoin ei yhteyttä synny. Motonetistä voi ostaa liitinrunkoja vähittäin. Biltemakin myy mutta niitä pitää ostaa iso pussillinen kutakin tyyppiä ja laatu on heikkoa. Tiivisteet, pinnit ja muovin laatu eivät ole edes tyydyttävää tasoa. Muovi liian kovaa ja murtuu helposti.

Tosin SuperSeal-liittimen voi purkaa ja koota uudelleen mutta se tarvitsee omat työkalunsa eikä aina oikein onnistu helposti. Helpompi on koota uusi.

Yhdeksi vaihtoehdoksi jää mainittu haitan veistäminen pois liittimen sisältä. Siinäkin on oma hikoilunsa koska liittimen sisällä on ahdasta. Liitinpinnit joutuvat myös koville koska eivät ole aivan liittimen keskilinjalla eli joutuvat taipumaan varsinkin jos liitin painetaan väkisin pohjaan asti.

Paavo

  • Viestejä: 97
Vs: Ei yhteyttä ECUun
« Vastaus #22 : Heinäkuu 14, 2017, 10:17:30 ap »
Espoon ruttutukussa on kohta Vintagen osia myynnissä, lunastuspäätös tuli juuri. Muutama viikko sitten mopo alkoi reilun satasen nopeudessa woblaamaan ja loppu on historiaa. Itse selvisin käden sijoiltaanmenolla ja asfaltti-ihottumalla. Camnin jakamaa karttaa en koskaan ehtinyt asentaa. Kiitän kaikkia keskusteluun osallistuneita.

Pekka Karjalainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 512
Vs: Ei yhteyttä ECUun
« Vastaus #23 : Heinäkuu 14, 2017, 10:40:39 ap »
No huh. Hyvä ettei pahemmin käynyt! Vauhtia kuitenkin 100. Löytyikö wobbaukselle syytä?

Espoon ruttutukussa on kohta Vintagen osia myynnissä, lunastuspäätös tuli juuri. Muutama viikko sitten mopo alkoi reilun satasen nopeudessa woblaamaan ja loppu on historiaa. Itse selvisin käden sijoiltaanmenolla ja asfaltti-ihottumalla. Camnin jakamaa karttaa en koskaan ehtinyt asentaa. Kiitän kaikkia keskusteluun osallistuneita.

Paavo

  • Viestejä: 97
Vs: Ei yhteyttä ECUun
« Vastaus #24 : Heinäkuu 14, 2017, 12:37:33 ip »
Ei toistaiseksi, joko etupäässä hajosi jotain tai sitten osui johonkin.