Totesin, että olisi ihan järkevää sen lisäksi, että lukee näitä juttuja, myös yrittää saada näistä jotain ideoita.
Olen ihmetellyt jonkin aikaa Californian huonoa reagointia kaasukahvan kääntämiseen pienillä kierroksilla, saattanut olla ongelmana koko sen ajan, mitä olen tämän omistanut. Kun pienillä kieroksilla halusi jotain tapahtuvan, oli tuloksena lähinnä imuääntä ja vasta viiveellä muuta toimintaa, tämä aiheutti pikkuhiljaa sen, että aloin ajaa - aina, kun mahdollista, selvästi yli 3000 kierroksilla, Vintagen perällä tämä merkitsi sitä, että alle 100km/h käytin vain kolmea pienintä vaihdetta. Hidasajossa kierrokset tietty olivat selvästi alempana ja ajo oli ajoittain hyvin epämukavaa.
Eilen sitten mentyäni autotalliin, muistin tämän ketjun ja päätin kokeilla, olisiko löysää. Molemmissa kumikurkuissa sylinterin puoleinen panta oli hiukan löysällä ja pettyneenä ajattelin, ettei noin pieni löysyys voi mitään vaikuttaa. Tänään, tai siis itseasiassa eilen lähdin ajelemaan ja heti pihasta lähtiessä oli ero aivan selvä, tämä halvatun härveli vastasi kaasuun heti täysin miettimättä.
