Heräsin tästä ketjusta kokeilemaan Cali 1400:n starttaamista. Ajattelin, jos vaikka veisi mummelin äitienpäivälounaalle sunnuntaina. Olin ylläpitoladannut akkua CTEK:illä joulukuussa ja nyt keväällä huhtikuussa. Huhtikuussa kaikki ei näyttänyt olevan kohdillaan. Vain pari valoa paloi CTEK:ssä. Nyt starttinappia painettaessa kolahti vähän eikä startannut ollenkaan. Mittaristossa näytti 9,3 V. Ei lähtenyt CTEK:ilä korjaamaan akun latausta. Pitänee hankkia uusi akku. Akku oli talven paikoillaan ja ilmeisesti ajotietokone ja muut toiminnot söivät akun loppuun seisonnan aikana. Opaskirjassa sanotaan, jotta pidemmillä seisokeilla pitäisi akku ottaa pois tai ainakin 30 ampeerin sulake pois. Näin se opettaa käytännön kautta.
Tuosta jalkatuesta on mulla myös kokemuksia. Aikoinaan Nevadaa käynnistelin tallissa ja se ei änähtänytkään. Mittaristossa oli kyllä virtaa. No työnsin sen tallista sopivaan alamäkeen. Kakkonen päälle ja starttia perään, niin lähti. Ajoin huoltoliikkeen pihaan ja pyysin selvittämään ongelman. Seuraavana päivä, kun hain pois, niin sanoivat, ettei starttaamisessa mitään vikaa ollut. Satulaan istumaan vaan ja jalkatuki pois, niin kyllä lähtee. Hiukkasen nolotti. Puolustuksena, jotta toisesta pyörästäni Jackalista oli ilmeisesti eliminoitu kyseinen toiminto.