Tonnin setti on ollut sitten jo ilmaista. Olen todennäköisesti ymmärtänyt väärin hinnan silloin. Sinänsä hinta ei olisi ollut mikään ihme kun jarrulevykin, Honda CM 400 T:hen, maksoi jo 80-luvun alkupuolella miltei 900 FIM ellen sittenn taas muista väärin.
Vanhalla rikkipitoisella bensiinillä ohuet teräksiset pakoputket/vaimentimet eivät montaa vuotta kestäneet vaan niitä piti vaihdella tämän tästä. Kulutusosia. Nyt asia on aivan toinen vaikka Benelliklubi onkin teettänyt alkuperäisen kaltaisia pakoputkistoja rosterista. Niitä ei riko muu kuin kaatuminen.
Lahdessa oli ravintola Mustan Kissan portsarilla, näyttävä naisihminen, oli ns. Ruotsista uitettu Benelli 750 Sei. Olin seudulla töissä siihen aikaan ja osallistuin uusien putkien hankintaan. Tämä 80-luvun loppupuolella. Vanhat putket olivat totaalisesti lopussa: pelkkää reikäriviä vaimentimien alapinnoissa.
Aloitin 90-luvun alkupuolella moottoripyörien rakentelun ja muuntelun entisöintien ohella. Piti tehdä, ollakseen tosissaan otettava entisöijä, näyttävä näytetyö. Valitsin sen kohteeksi 750 Sein. Puoli kesää ja koko talven hiljalleen rakentelin ja olin itse varsin tyytyväinen työhöni. Pyörä pääsi entisöinnistä kertovaan kirjaan yhdeksi esimerkiksi hyvästä työstä. En museokatsastanut pyörää sillä se oli muutaman vuoden käyttöpyöränäni ja tein sillä monia matkoja. Kontioralli Kiilopäälle tehtiin kaksi päällä. Samalla kierrettiin Suomea puolitoista viikkoa.
Kaaduin Seillä vakavasti Vääksyn lähellä. Itse sain vain runsaasti mustelmia mutta pyörä meni varsin pahaan kuntoon. Entisöin pyörän uudelleen. Aika paljon tarvittiin uutta osaa. Mittaristoa ei saanut mistään. Se piti tehdä itse. Työtunteina mitaten on kallis osa. Pari vuotta sitten myin pyörän pois. Moottori olisi tarvinnut remontin. Savutteli uloimmista pytyistä. Tyypillistä ilmajäähdytetyille rivikuutosille: ulommat pytyt käyvät liian kylminä.
Benelleihin on varsin hyvin saatavissa osia. Tosin pitää tietää mitä hankkii ja mistä.
Nykyinen maamme Benellikeskittymä on Vihdissä. Siellä on kaveri jolla on useita Benelleitä eri kokoluokissa. Nelos- ja kuutoskoneita eri kokoluokissa.
Benelleitä on myyty myös Moto Guzzi ja Motobi -merkeillä. Guzzeja on myyty myös Benelli nimen alla.