Muistelen, että se Gatesin nimenomaan tankin sisälle tarkoitettu letku murtui klemmarin vierestä. Syynä oli todennäköisesti se, että kun asensin letkun, kiristin klemmarin turhankin tiukkaan ja kun letku paisui polttoaineen vaikutuksesta, alkoi klemmari tärinän vaikutuksesta pikkuhiljaa leikkaamaan letkua, kunnes letku murtui. Se oli muuten ihan kunnossa. Mietinkin silloin, että olin tehnyt letkua asentaessani kolme virhettä: 1. Olin käyttänyt suorareunaisia klemmareita pyöristettyjen sijaan. 2. olin kiristänyt letkun periaatteella; "pikkusen vielä - vielä vähän - uskaltaisko ihan pikkusen vielä - ettei vaan klemmari korkkaa(huh, jännää) - vielä puoli kierrosta - nyt ei kyllä enää uskalla - kyyyllä sitä vielä kärsii(silmät ummessa) 1/4 kierrosta- jeee, nyt on tosi tiukalla!"= klemmari meni huitsin tiukalle. 3. edellisiin liittyen, en ollut turvottanut letkua ennakkoon bensassa..jos olisin, en olisi vetänyt klemmareita ehkä liian tiukalle, ja olisin voinut kenties nähdä suorareunaisen klemmarin leikkaamisriskin. Ehkä tämä oli se suurin virhe.
No, päätin kuitenkin etsiä vaihtoehtoa netistä, ja sehän löytyi. Ko. pa12 letku sisältää kaikki ne ominaisuudet, mitkä kumoaa nuo edellä mainitut riskit. Ei minkäänlaisia muodonmuutoksia bensan seassa(no, varmaan mikroskooppisia kuitenkin). Ei siis kutistu, ei turpoa. Voi käyttää suorareunaisia tai pyöristettyjä klemmareita. Helppo kiristää klemmarit sopivalle kireydelle. Jos kiristys on mennyt liian kireälle, silloin klemmari on pettänyt. Klemmarit eivät tarvitse lisävarmistuksia, koska letku ei liiku mihinkään sen jälkeen, kun se on kiristetty paikoilleen. Lisäksi haitariletku on haitariletku, ja se menee siistille mutkalle antaen ainakin mielen rauhan, kun se ei voi mitenkään lysmäytyä.
Mutta on hienoa näissä moottoripyörä asioissa, että jokainen tekee tavallaan ja jokaiselle se tapa on oikea , toimiessaan.
Jouko