Kirjoittaja Aihe: Triumph vaihtui Apriliaan  (Luettu 12124 kertaa)

California

  • Viestejä: 187
  • on the Route 66
Triumph vaihtui Apriliaan
« : Helmikuu 28, 2017, 22:14:16 ip »
Niin siinä kävi, että veri veti takaisin rouheaan italialaiseen V2:een, tällä kertaa Aprilian muodossa. Eli Thunderbird 1600 vaihtui tuliterään Aprilia 1200 Caponord Rallyyn  ;D Halu kevyempään, endurohenkisempään, tehokkaampaan ja rouheampaan matkapyörään liianki seesteisen ja asiallisen Triumphin jälkeen ajoi taas Italialaisen pariin :) Vaikka T-birdissä kaikki speksit kohdallaan matkakruiseriksi niin silti se jokin puuttui, ja se paino, jota on 80 kg enemmän kuin esim. entisessä Calissani. Voin raportoida tänne kokemuksia Caposta sitten kun ajoa alkaa kertymään. Guzzin sivujakin taas selailin mutta kovin on ohueksi tarjonta käynyt, yllätyksekseni huomasin että mallistosta puuttuu kokonaa 1000 - 1200 cc matkapyörä (lähinnä Stelviota olisin miettinyt Aprilian ohella).
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: Triumph vaihtui Apriliaan
« Vastaus #1 : Maaliskuu 01, 2017, 11:49:45 ap »
Lainaus
Italialaiseen V2:een - - Aprilia 1200 Caponord
:)
90 asteen DOCH V2-Twin, 1200 ccm, 125 hp, 115 Nm - vastaan 238 kg.
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: Triumph vaihtui Apriliaan
« Vastaus #2 : Maaliskuu 01, 2017, 12:32:44 ip »
Onko tuo edelleenkehitelmä siitä kuitenkin 60 asteen Rotaxista? Kuvan mukaan en usko 90 asteeseen. Ulkonäkökin kovasti aiemman oloinen.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: Triumph vaihtui Apriliaan
« Vastaus #3 : Maaliskuu 01, 2017, 14:38:51 ip »
Minä nyt vaan heitin vanhan kuvan ("vanha kakkonen") kun Aprilia on myös lähellä sydäntä ja tuo kuva on mielestäni niin sykähdyttävä... se on tosiaan "toisen sukupolven" Rotax kuvassa, siinä mielessä pyydän anteeksi veneen keikuttamista...
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: Triumph vaihtui Apriliaan
« Vastaus #4 : Maaliskuu 01, 2017, 15:26:53 ip »
Tämä lienee uusi, kappas 90 astettahan tuo näyttäisi olevan. En olis luullut. Vie kuitenkin rungossa enemmän tilaa ja muitakin jippoja 60 asteeseen verrattuna.

Hyvä pyörä, parempi mieli.

Olavi

  • Viestejä: 500
  • MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
Vs: Triumph vaihtui Apriliaan
« Vastaus #5 : Maaliskuu 02, 2017, 20:23:04 ip »
Onnea uudelle pyörälle. Itsellä on vain hyvää sanottavaa rotaxin moottoreista. Canamin mönkkärillä on tullut ajettua vuosi polttopuuta metsästä ja sitten hupiajoa jäällä ja maastossa. Ei murheen murhetta ole ollut. Nyt sitten tulevana kesänä perehdyn Aprilian RSV4 RR käyttöön radalla ja kadulla ;D.
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.

California

  • Viestejä: 187
  • on the Route 66
Vs: Triumph vaihtui Apriliaan
« Vastaus #6 : Maaliskuu 03, 2017, 00:42:53 ap »
Onnea uudelle pyörälle. Itsellä on vain hyvää sanottavaa rotaxin moottoreista. Canamin mönkkärillä on tullut ajettua vuosi polttopuuta metsästä ja sitten hupiajoa jäällä ja maastossa. Ei murheen murhetta ole ollut. Nyt sitten tulevana kesänä perehdyn Aprilian RSV4 RR käyttöön radalla ja kadulla ;D.
Kiitoksia! Innolla odotan kevättä ja uutta italialaista tuttavuutta. Siitä tietää, että nyt olen taas oikealla maaperällä, kun odotus ja polte on samanlainen kuin eka pyörän kohdalla, joka oli guzzi :) Jotain italialaiset onnistuu tuuppaamaan noihin pyöriinsä sellaista extraa, jota on vaikea selittää, mutta sen tuntee...Italialainen 1000 cc +...V2 matkapyörä tähän saakka kertyneellä kokemuksella on ehkä sittenkin se ydin juttu omalla kohdalla. Pienen englantilaisen tutkimusretken,(mutta ei kuitenkaan moitittavan) asian ymmärtäminen tosin vaati.
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic