Kirjoittaja Aihe: Kumpa Guzzikin  (Luettu 58959 kertaa)

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #150 : Marraskuu 07, 2017, 19:51:51 ip »
Lisää tietoa: http://discoverv85.motoguzzi.com/it/
T. Kimmo

Ps. Lopputeksteissä luvataan keveyttä, mukava kahdelle ja 80hp.
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #151 : Marraskuu 07, 2017, 20:01:02 ip »
Uusi ja uusi. Jollain tapaa sillä tarkastellen tarkemmin taitaa olla kehitysversio V9:stä. Että sikäli liki uusi moottorikonstruktio. Ilmajäähdytteinen.
80 hv vaikuttaa hieman yläkanttiin arvioidulta mutta jos on tehty oikein hyvin hengittävä kierroskone niin mahdollista. Mutta tämä on protoasteella että kun, perinteisesti, muutaman vuoden kehittelevät niin jotain voi syntyäkin.

Runko on mielenkiintoinen trellishahmotelma ja takahaarukka pidempi kuin on aiemmissa pikkulohkoenduroissa nähty joten stereoperäisenä ainakin parempi kuin entiset. Kardaani näyttäisi olevan vain yhdellä nivelellä eli se tuottaa oman mausteensa ajamiseen epätasaisella pinnalla.

Jouko S

  • Viestejä: 869
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #152 : Marraskuu 07, 2017, 20:05:02 ip »
Uusi ilmajäähdytteinen moottori. Se se on. Näyttäs vaan tuon yhden kuvan perusteella, että ei taida vielä ihan valmis olla. Olettaa voisi, että jos olisi valmis, niin ei ehkä olisi laitettu hiekkatöntyrälle, vaan uteliaiden asiakkaiden istuttavaksi...

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #153 : Marraskuu 07, 2017, 20:26:08 ip »
Eri iskusuhde, nelivemttiilikannet ja kierroksia koneeseen. Sitten on ihan mahdollista saada nostettua tehoa se 50%, mitä tuo 80 heppaa vaatii..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #154 : Marraskuu 07, 2017, 20:47:01 ip »
Lainaus
Uusi ilmajäähdytteinen moottori. Se se on
http://discoverv85.motoguzzi.com/en/
https://www.insella.it/galleria/143104#moto_guzzi_v85_concept_1_di_12_0
https://www.cycleworld.com/moto-guzzi-concept-v85-brings-enduro-style-to-street#page-2
https://www.youtube.com/watch?v=CdeJl_paEkE
Tutut värit: http://www.motorbike-search-engine.co.uk/classic_bikes/v35-ntx.jpg
"
New steel-tube frame, utilizes the anchorage of the engine, two-cylinder 90° transverse air-cooled 850cc, 80 hp, responsive acceleration.

V85’s engine, transverse 90° V-Twin structure, completely separate from any of the current power plants. The mill is claimed to produce 80 hp...this will be the best-performing street-legal version of the company’s two-valve, air-cooled V-twin.

The V85 may also serve as the basis for a roadster or even a naked sportbike.

Three special edition V7-III: Carbon; carbon-fiber components, red valve covers.  Rough; urban-scrambler look and semi-knobby tires.  Milano; clean and sober.

Not a good sign, Piaggio remains cautious when investing in the promotion of its motorcycle brands, Aprilia in particular. The result is somewhat of a contradiction because the quality of the bikes deserves a sharper, more aggressive marketing plan that would surely generate more sales.
"
PS.
Kuten toisaalla oli puhetta, huolestuttavaa tuo Piaggion suhtautuminen moottoripyörien tuotantoon . Nähtyäni "vilkkauden" Noalessa ja Scorzessa syyskuussa ja kun muistelee mitä alan tuntija kirjaili linked in:issä (back in 2001 Aprilia was Europe's largest motorcycle manufacturer pumping out 330,000 vehicles a year. Today it is a shell of it's former self, selling about 10% of that figure), en yllättyisi jos Aprilia vaihtaisi omistajaa kun miettii miten Piaggio on vienyt asioita eteenpäin kilpailijoihin verrattuna. Josko Benetton tulisi apuun...

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 07, 2017, 22:25:06 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #155 : Marraskuu 07, 2017, 21:33:53 ip »
Tehtaan kertomusta kääntäjän jälkeen:

>>Vähennä haluasi matkustaa. Se on puhdas ja olennainen muodoissaan, moderni, kestävä ja täydellinen vahva ja vahva merkki, joka on valmis seuraamaan sinua sekä päiväretkillä että jännittävillä teillä uuden 80 hv: n moottorin ansiosta.<<

Näin sitä voi vähentää ajohaluja... Heh!  ;D

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #156 : Marraskuu 07, 2017, 21:57:42 ip »
"Accendi la tua voglia di viaggiare."

Accendere - sytyttää, käynnistää, laittaa päälle... Ei pidä luottaa automaattikääntäjiin!  ;D

Eikä näytä tehtaan sivulla ollenkaan hassummalta - inte ugglare, ei pöllömpi  ;)

Ja kuten tuolla ylempänäkin on linkki, englannninkieliset sivut: http://discoverv85.motoguzzi.com/en/
Emeritus-guzzisti

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #157 : Marraskuu 07, 2017, 22:26:20 ip »
Onhan tuossa puolensa: ei juurikaan sellaisia teknisiä kikkareita jotka kiihottavat tekniikkafriikkejä kuten aktiivijousitus tai hyrräjärjestelmät ajonhallintaan. Ilmeisesti hintakin on siten varsin edullinen. Peruskuljin perusjampalle. Reppu selkään ja metsäautotiet haltuun.
Asfalttitiet on nössöille.
Niin sanoi kerhokaveri kun osti uuden GS:n. Kävi sitten niillä 60/40-renkailla soratiellä ja oli liukunut, itseään ihmeemmin telomatta, muutama kymmenen metriä ojanpiennarta. Pyörä lunastukseen. Sai toki uuden samanlaisen. Ajaa nyt soratiellä hiljempaa kuin minä Calilla. Olen päässyt sanailemaan....

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #158 : Marraskuu 07, 2017, 23:42:15 ip »
Yksi tykkää tyttärestä, toinen tyttären äidistä...

Milanon katukuvassa on näkynyt skoottereiden lisäksi yllättävän paljon isoja enskoja - yhtään semmoista Guzzia siellä en kylläkään ole nähnyt. Yksi Stevio oli kyllä Montefalcossa P-paikalla vieressä, mutta muita ei siellä päinkään näkynyt - pohjoisen naapurin vastaavia tuotteita kylläkin.

Saavat markkinamiehet pitää paljon palavereja, symposiumeja tms. mikäli saavat italialaisen herrasmiehenkin merkin vaihtumaan.

Marginaali merkki, vielä marginaalisella mallilla?

Kivistä taivalta otaksun - tavalla tai toisella.


T,
Jukka

Ps. Meille enskalla voi ajaa kolme kertaa kovempaa - siitä huolimatta valitsen nössöilyn.



Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #159 : Marraskuu 08, 2017, 09:33:01 ap »
Eri iskusuhde, nelivemttiilikannet ja kierroksia koneeseen. Sitten on ihan mahdollista saada nostettua tehoa se 50%, mitä tuo 80 heppaa vaatii..

Jotenkin ei oikein osu miun ajatusmaailmaan tuo V85 äkillinen tehonnosto.
Kuitenkin esim. 2017 V7 III Racerissa on 744cc kone ja 52hv/6200rpm.

Näin voisi olettaa, että jatkossa V7:ssa oli sitten vähintään reilu 60 hevosvoimaa.

Tuossa olisi motorcyclespecsin tietopläjäys V85:sta.
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/moto%20guzzi/Moto_Guzzi_Concept_V85.htm
Tämäkin vielä! ! !

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #160 : Marraskuu 08, 2017, 09:46:09 ap »
Eri iskusuhde, nelivemttiilikannet ja kierroksia koneeseen. Sitten on ihan mahdollista saada nostettua tehoa se 50%, mitä tuo 80 heppaa vaatii..

Jotenkin ei oikein osu miun ajatusmaailmaan tuo V85 äkillinen tehonnosto.
Kuitenkin esim. 2017 V7 III Racerissa on 744cc kone ja 52hv/6200rpm.

Näin voisi olettaa, että jatkossa V7:ssa oli sitten vähintään reilu 60 hevosvoimaa.

Tuossa olisi motorcyclespecsin tietopläjäys V85:sta.
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/moto%20guzzi/Moto_Guzzi_Concept_V85.htm

En minäkään siihen ihan heittämällä usko. Varsinkaan jos tavoite on pysyä ilmajäähdytteisenä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Pekka Karjalainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 513
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #161 : Marraskuu 08, 2017, 16:14:42 ip »
Voi jollekin olla ihan soppeli peli, mutta luulen että liian harvalle. Tässäkö on kaikki mitä Guzzi on tuolla tuonut esille?

Ei toimi kahden hengen (oikeassa) matkakäytössä. Teho 60-80 hv on aika loivaa, samoin vähäinen vääntö korkealla. Samoin nykyään on huomioitava päästöt yms., jolloin vesijäähy olisi ainoa järkevä suunta.

Aika moni kaipaa 1000-1200 kokoluokan perusnaku/sport-touring malleja GUZZIlta (!) (Breva, Sport, Norge, Stelvio, Griso -malliston jatkajia). Harmi sekin, että olivat markkinoilla sen ajan kuin olivat, suurten teknisten ongelmien saattelemana.

Kuluttajat varmaan arvostaisivat ihan toimivia ja klassisia perusmoottoripyöriä, joiden tekemiseen olisi Guzzilla toivonut olevan taitoa ja intohimoa.

 

Paakanan paimenpoika

  • Viestejä: 105
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #162 : Marraskuu 08, 2017, 17:47:09 ip »
Näyttää ihan näppärältä pyörältä. Etulokasuoja saisi olla lähempänä ratasta. Nyt se on hassun näköinen ja rapa roiskuu. Värimaailma ja muotoilu on ilon puolella italialaiseen tyyliin. Synkistely jätettäköön MGX:lle. Kyllä tällä ostajia on, mutta kisa markkinoista on kovaa. Gessuja ja Kotareita on liikenteessä paljon. Saattaisinpa itsekin harkita, jos olisin nuorempi. Metsäautoteitä pitkin olisi mukava pölistellä.
Minulla on tutina, että tästä tulee vielä erilaisia versioita kyykkypyörästä sporttiin.

Junkers

  • Viestejä: 468
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #163 : Marraskuu 08, 2017, 18:39:56 ip »
"Aika moni kaipaa 1000-1200 kokoluokan perusnaku/sport-touring malleja GUZZIlta (!) (Breva, Sport, Norge, Stelvio, Griso -malliston jatkajia). Harmi sekin, että olivat markkinoilla sen ajan kuin olivat, suurten teknisten ongelmien saattelemana."

Oliko näissä mainituissa malleissa muitakin merkittäviä teknisiä ongelmia kuin noiden 8-venttiilisten  1200-kuutioisten venttiilikoneistoissa ? Kun viime keväänä päädyin ostamaan 2006-mallisen 1100-kuutioisen Brevan ja ennen ostopäätöstä tällä palstalla asiaa pähkin, sain aiheen tiimoilta useita kommentteja. En muista kenenkään tuollaisesta Brevasta kovin huonoa kertoneen. Ainakin on mukava pyörä ajella.

Muutoin kyllä olen samaa mieltä, että tuossa hieman yli 1000-kuution kokoluokassakin pitäisi jotain tarjontaa olla. Monelle tuo 1400-kuutioinen mallisto varmaan vaan on tarpeisiin nähden liian massiivinen (pyörää itsessään mitenkään moittimatta).

Pekka Karjalainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 513
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #164 : Marraskuu 08, 2017, 20:16:03 ip »
Totta, 1100-kuutioiset ja 1200 2V-koneet ovat aika lailla luotettavan maineessa, toisin kuin 1200 4/8V -koneet. Tämä menee off-topic, joten jatkan paremmalla aikaa toisessa ketjussa omista kokemuksista sekä muutamalla laajemmalla argumentilla. 

Hyvää on tietysti se, että uusia avauksia tulee, ja ehkä tuon ympärille muitakin malleja.