Kirjoittaja Aihe: Kumpa Guzzikin  (Luettu 58994 kertaa)

egon

  • Viestejä: 973
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #120 : Lokakuu 19, 2017, 13:16:29 ip »
Rautaoksidin pelkistys on aika hyvin stabiloituva prosessi. Kemisti osaa lskea montako hiiliatomia tarvitaan nappaamaan mangnetiittimolekyyliltä parit happiatomit ja todennäköisesti tulee siihen tulokseen, että niin paljon, että hiilidioksidia tulee kaksinkertainen määrä metalliseen rautaan verrattuna. Prosessi on vaan sillä tavalla palautumaton, että kun auto ruostuu pihalla, niin metallinen rauta nappaa ilmasta neitseellisiä happiatomeja ja muuttuu raudan oksideiksi ja antaa CO2 -molekyylien juosta luonnossa vapaana.

CO2  molekyylit ovat veden ohella kasvien pääasiallista ravintoa. Nauttimamme valtaisat hiilihydraattimäärät, esim oluen muodossa, ovat ekotekoja, koska ohra on ottanut CO2:n ilmasta kun se on lihottanut jyviään tärkkelykseksi pellolla.

Valitettavasti vaan siinä sitten olutta nauttiessamme puhaltelemme CO2:t takaisin ilmakehään. Myös tärkkelyksessä oleva vety palaa maksassa tai jossain ja tuottaa vettä, jota on ajoittain poistettava elimistöstä. Mihin tässä enää masuuneja tarvii?


FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #121 : Lokakuu 24, 2017, 14:48:32 ip »
CO2:ta välillä pakoputkestakin.

Gutsibits: "Our friend Bruce has just dynoed his 1288cc Raceco Daytona- result was 140bhp at the rear wheel, with potential for more if he fitted bigger throttle bodies.
Not bad for an aircooled twin!"

T,
Jukka

Ps. Salon LM1 matkasi sitten muille maille...

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #122 : Lokakuu 24, 2017, 15:19:05 ip »
Tuo Racecon motti perustuu tosiaan Daytona/Centauron mottiin. Mahtaa olla hyvän kokoinen öljynjäähdytin jo tuossa koneessa. Noilla tehoilla ei nimittäin liene ongelmia pysytellä sopivilla käyntilämmöillä  :P
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #123 : Lokakuu 28, 2017, 00:41:31 ap »
Pauldaytona kirjaili Saksan punaisella foorumilla, että hänelle oli Hollannin maahantuoja mailannut että Eicmassa ei ole pelkästään vaan uusi moottori, vaan myös koko moottoripyörä. Lisäksi totesi Guzzin markkinointipäällikön sanoneen, että Guzzi ei pysty pysymään resursseillaan hich tech endurojen mukana (bmw/ktm) ja siksi ei enää tehtäisi tällaista mallia (voisiko tätä vahvistaa se että Stelvio -nimi myytiin Alfa-Romeolle?).
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #124 : Lokakuu 28, 2017, 08:43:02 ap »
Nyt alkaa olemaan jännää. Pelottaa silti, että kyseessä on jotain laimeata. Ehkä "uusi" moottori, eli jonkin moottorin päivitys vaikka vesikansilla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #125 : Lokakuu 28, 2017, 11:54:50 ap »
Lainaus
Mahtaa olla hyvän kokoinen öljynjäähdytin

"27 row 16,000 btu oil cooler"

T,
Jukka

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #126 : Lokakuu 28, 2017, 12:17:44 ip »
Odotukset ei liene kovin korkealla, ehkä yllätymme jopa positiivisesti.
Että jotain edes tapahtuu on uutinen Guzzien suhteen.

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #127 : Lokakuu 28, 2017, 12:47:10 ip »
Eikös täältä lähde tutkimusretkikunta Eicmaan?
Lisätään hieman vaatimustasoa lähtijöille että saamme tuotteista tarkat tekniset tiedot ja runsaasti valokuvia, myös yksityiskohdista, joita sitten täällä päästään arvioimaan. Jopa on-line suoraan näyttelystä.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #128 : Lokakuu 28, 2017, 13:21:55 ip »
Parin kaverin piti lähteä, mutta kaatui työkiireisiin. Olisi saanut lähes liveseurantaa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #129 : Lokakuu 28, 2017, 22:56:30 ip »
Lainaus
tutkimusretkikunta Eicmaan

http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=6922.0

"Ainakin neljä gruppolaista" :).

Itse olen kerran käynyt ja sattui niin onnellisesti, että oli juuri se vuosi, kun edellisen kerran esiteltiin kiinnostavia tutkielmia.  "Uusi LeMans" kolmena eri versiona, ja V7 Racer jo protona. Kun Kimmo on tänä vuonna mukana, saamme varmasti Il Falconeen näyttävän jutun. Joku Piaggion markkinointihenkilöistä on varmaankin taas käytettävissä haastattelutuokioon Il Falconea varten.

Tämähän se taisi olla mitä tässä on muisteltu puolin ja toisin: https://www.cycleworld.com/aprilia-caponord-and-moto-guzzi-stelvio-major-casualties-euro-4

...sales did not justify the cost of meeting Euro 4...a necessary decision to save resources that will be used to develop a future generation of top quality Aprilia projects. The same goes for Moto Guzzi Stelvio. as with Aprilia, radically new Moto Guzzi models might appear as early as EICMA 2017, and the big novelties will debut at EICMA 2018.  At Moto Guzzi ... a totally new engine, very advanced, a radical evolution compared to the present....We expect to be able to introduce some radical Moto Guzzi novelty at EICMA 2017, though at its concept stage.
V11 - it defines you.

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #130 : Lokakuu 30, 2017, 13:47:40 ip »
"Täällä kaivataan kovasti urheilullista Guzzia, mutta eipä näytä olevan ymmärrystä korjata talteen edes LM1:stä, joka koko tuotannosta lienee lähimpänä kisapyörää - edes kohtuu hintaan Huh?

Arvelen siirtyvän jonkin ajan kuluttua etelän suuntaan.

T,
Jukka"

Aika hyvin arvattu FOT. Sieltähän se löytyi etelästä tuo sinun linkittämäsi Ykkös Lemppari.

Tallinnasta Renardin takahuoneesta. Ja hemmetin ylpeä omistaja.   :D

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #131 : Lokakuu 31, 2017, 23:11:15 ip »
Lisää löylyä  :o

Made in Mandello del Lario surprises: Many of you will be racking your brains trying to figure out what these surprises may be, there’s a kind of aura of mystery floating about what will be waiting for us. The 50th anniversary of the V7 - number of new special editions.

http://theclan.motoguzzi.com/en/a-eicma-2017/?utm_medium=email&utm_source=newsletter&utm_campaign=clan_NL_10_17_EN&utm_content=newsletter_mese_EN&utm_term=

Joku tutkielma uudella moottorilla ja tutusta V7-III mallista varusteversioita...
V11 - it defines you.

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #132 : Marraskuu 01, 2017, 10:03:39 ap »
Lainaus
Itse olen
muutaman
Lainaus
kerran käynyt ja sattui niin onnellisesti, että oli juuri se vuosi, kun edellisen kerran esiteltiin kiinnostavia tutkielmia.  "Uusi LeMans" kolmena eri versiona, ja V7 Racer jo protona.

Lainaus
Joku tutkielma uudella moottorilla ja tutusta V7-III mallista varusteversioita...

Le Mansin tai V7 Racerin pohjalta...


T,
Jukka

Ps. Edellisessä "ennustuksessa" auttoi sisäpiiritieto ;)



LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #133 : Marraskuu 01, 2017, 11:03:54 ap »
Jep. Niin vähän arvioinkin, että jotain doupattua etiäistä sinulla Jukka on ollut.   :D
Siellä se seisoi tyylikkäänä persialaisella matolla. Tai vähintäänkin "persialaisella". Matolla kuitenkin.

Renardilla Guzzit eivät ole ihan niin marginaallissa kuin Guzzi yleensä. Ne pari Renard-protoa näytillä. Toinen siinä alhaalla myymälä-kahvilassa, toinen kakkoskerroksen parturitioloissa (liekö useampaa olemassakaan). Jotain vanhaa tankkia oli hyllyllä ja venttiilikoppaa pinssikuppina ... verstaan puolella ei tainnut olla nyt yhtään tekeillä, mitä ikkunasta tilannetta havainnoin.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Kumpa Guzzikin
« Vastaus #134 : Marraskuu 01, 2017, 11:49:09 ap »
Lainaus
Toinen siinä alhaalla myymälä-kahvilassa, toinen kakkoskerroksen parturitioloissa
Tämähän alkaa muistuttaa LeCan muinaista visiittiä Ghezzi-Brianilla... aikana, jolloin ei puhelin taluttanut oikealle ovelle automaattisesti ;D.

En muista onko tarina johon viittaan, kerrottu kirjallisesti täällä vai suullisesti nokatusten... joka tapauksessa myös sarjaa: "jotain ehkä tietäisin".
V11 - it defines you.