Kirjoittaja Aihe: cali III -92 sähkövedot  (Luettu 3952 kertaa)

elsoder

cali III -92 sähkövedot
« : Joulukuu 12, 2016, 10:52:59 ap »
Moi!
Ostin jokusia vuosia takaperin otsikon mukaisen calin.Siinä oli tehty muutoksia mm; mittari paneeli poistettu ja esm. pelkkä pyöreä nopeus/matkamittari oli vaihdettu (ei tod näk.guzzin omia),myös avain pesä ynm.
Muutokset ei häiritse mutta mikä häiritsee on että  liitokset on laitettu vähä mitä liittimiä on sattunut käteen ja pahin on peukalon vahvuinen piuhanippu joka on käännetty mutkalle ja kääritty teipillä (katkaistu).Pyörän historiaa ei tiedetä.
Yritin tilata uuden johtosarjan ja siihen sitten sopivat liittimet jatkoja varten.Eioota tuli vastaukseksi;tosin liittimiä kyllä olisi löytynyt mutta kun ei tiedä millaisia.
Mitä avuksi? Olisiko jonkun toisen mallin joka sopisi,,,,joku joka osaisi tehdä vadot koska sähkö ei ole vahvimpia osaamisiani.
Ei tartisi olla mitään muita varoitusvalojakaan kuin ne oleelliset.

motomatti

Vs: cali III -92 sähkövedot
« Vastaus #1 : Joulukuu 12, 2016, 11:08:52 ap »
Uuden johtosarjan hinta näkyy olevan Stein Dinsellä 125€. Sopivuus Cali2/3. FF- ja FFi-versioissa on eri setti. http://www.stein-dinse.biz/eliste/index.php
Tuon ikäinen johdinnippu ja sen liittimet ovat jo melko haperoita. Olen tehnyt joihinkin pyöriin johtosarjoja mutta ovat tulleet ehdottomasti kalliimmaksi kuin tuo tarjolla oleva setti. Itsekin olen heittänyt vanhat ja "loikkajohtoja" sisältäneet johtosarjat roskikseen. Uutta settiä tilalle niin pääsee vähemmällä.

Vanhoihin liittimiin saa uusia "sieluja" sähkötarvikeliikkeistä jos vastakappaleet ovat syöpyneet tai muutoin vaurioituneet.

elsoder

« Vastaus #2 : Joulukuu 12, 2016, 11:29:08 ap »
Kun Stein-Dinseltä tilaa ja haluaa pistokkeet jatko vetoja varten (uros-naaras jne) mikä olisi oikea ilmaisutapa;eivät ymmärtäneet viimeeksi kun yritin.
Olisi ehkä hyvä saada käännös koska tekniikan sanasto on "TURISTI/RALLI"kielestä poikkeava.
Ne johdot ovat varmaan paketissa niillä ja pakeetti pitäisi siellä aukaista että näkisivät pistokkeet ja niille vasta pistokeet.

motomatti

« Vastaus #3 : Joulukuu 12, 2016, 12:10:13 ip »
Johtosarjoja olen tilannut SD:ltä mutta liittimien pinnit ja rungot olen hakenut täältä: http://www.tsp.fi/tuotteet/tuoteryhma/moninapaliittimet/action/list/
Jos liitinrungot ovat ehyet mutta pinnit hapettuneet riittää pinnien vaihto. Se vaatii purkutyökalun sekä kokoonpanotyökalut.

Stein Dinseltä tilaus käy helpoiten kun klikkaa ostoslistasta ne osat joita tarvitsee. Räjäytyskuvissa osat ovat yleensä hyvin näkyvillä. Ei juuri kielitaitoa tarvita. Listaus myös ilmoittaa jos jotain osaa ei saa. Näin olen menetellyt itse ja hyvin saanut haluamani osat. Täydennys sitten paikallisista liikkeistä jos tarvitsee.

elsoder

« Vastaus #4 : Joulukuu 13, 2016, 09:06:29 ap »
Tutkailin johtosarjoja ja totesin että sama j-sarja (numero 14747155-z) sopii kaikkiin caleihin 2-3;valmistus vuodesta riippumatta.
Onko näin ?.
Löytyykö sieltä Tampereen firmasta näihin vastapäät ?;pitääkö olla yritys?.

motomatti

« Vastaus #5 : Joulukuu 13, 2016, 12:02:11 ip »
Tutkailin johtosarjoja ja totesin että sama j-sarja (numero 14747155-z) sopii kaikkiin caleihin 2-3;valmistus vuodesta riippumatta.
Onko näin ?.
Löytyykö sieltä Tampereen firmasta näihin vastapäät ?;pitääkö olla yritys?.
Kuten tuolla aiemmin kirjoitin niin sama sarja sopii kaikkiin California 2 ja 5 -malleihin poikkeuksena FF ja FFi-mallit. Joskus merkitty myös "Carenato"-nimellä. FFi-malli on varustettu digitaalisella moottorinohjauksella.

TSP on alan tukku yrityksille mutta tekemällä sopimuksen oman yrityksen nimissä tai tilaamalla olemassa olevaan yritykseen haluamasi osat. Ota malli mukaan kun teet hankintoja. TSP:llä on hyvä kuvallinen listaus tarvikkeistaan nettisivuillaan.

TunturiTT

« Vastaus #6 : Joulukuu 13, 2016, 12:56:29 ip »
Johtosarjalla tarkoitettaneen pelkkää pääjohtosarjaa, joka katkeaa jossain tankin alla? Jatkuu tästä sitten ohjaustangon johtosarjalla. Jos näin, niin kaikkiin Tonti-runkoisiin vanhempiin pitäisi käydä sama. Kun varustelu on ollut käytännössä sama kaikissa. FF:t ja FFi:t  on asia erikseen etukatteen varustelunsa puolesta. Sama koskenee Polizia- ja muita erikoismalleja. Perus-Calit kaikki samalla sarjalla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

elsoder

« Vastaus #7 : Joulukuu 17, 2016, 09:29:05 ap »
OK;pistetään tilaus ;KIITOS !