Kirjoittaja Aihe: Akkulaturi  (Luettu 31052 kertaa)

Summu

Vs: Akkulaturi
« Vastaus #30 : Lokakuu 27, 2017, 23:30:14 ip »
Jossain vaiheessa huomasin, että nykyisten sähkökojeiden inkl. laturit, johdot ovat jonkinlaista kovenevaa ja hapertuvaa laatua. Koska laitteet ovat yleensä vaikeasti avattavia tai kiinni niitattu, niin johtojen vaihto ei-CE (China Export) -laatuun käy päinsä. Todella ärsyttävää, koska koje muuten on täydessä iskussa paljon kauemmin kuin johdinmateriaali, ainakin siihen saakka kunnes kondensaattorit (CE-laatua) oksentavat liemen ulos tai muuten kosahtavat.

motomatti

« Vastaus #31 : Lokakuu 27, 2017, 23:55:07 ip »
Jossain vaiheessa huomasin, että nykyisten sähkökojeiden inkl. laturit, johdot ovat jonkinlaista kovenevaa ja hapertuvaa laatua. Koska laitteet ovat yleensä vaikeasti avattavia tai kiinni niitattu, niin johtojen vaihto ei-CE (China Export) -laatuun käy päinsä. Todella ärsyttävää, koska koje muuten on täydessä iskussa paljon kauemmin kuin johdinmateriaali, ainakin siihen saakka kunnes kondensaattorit (CE-laatua) oksentavat liemen ulos tai muuten kosahtavat.
Samaan ongelmaan olen törmännyt halpislaitteissa. Elektroniikkakierrätykseen menee. Opin saaneena sijoitan hieman enemmän niin olen saanut käyttööni toimivia laitteita. C-TEK ei ainakaan kuuden ensimmäisen käyttövuotensa aikana ole aiheuttanut harmitusta.

Kokemus on opettanut että mikä on hyvää ja ei niin kovin hyvää. Mutta joskus halpislaitteesta saa hyvän aihion projektille....

TunturiTT

« Vastaus #32 : Lokakuu 28, 2017, 08:45:01 ap »
Mulla oli Bilteman varmaan halvin akkupora. Sillä tuli ihan tehtyä tiliäkin. Sen matkan pää oli juuri tuo laturin johdon hapertuminen. Verkkolaitteen juuresta poikki ja ei mitenkään saanut purettua. Harmi sinällään, kun oli ihan käyttökelpoinen laite.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Pulmu

« Vastaus #33 : Lokakuu 28, 2017, 11:28:49 ap »
Mulla oli Bilteman varmaan halvin akkupora. Sillä tuli ihan tehtyä tiliäkin. Sen matkan pää oli juuri tuo laturin johdon hapertuminen. Verkkolaitteen juuresta poikki ja ei mitenkään saanut purettua. Harmi sinällään, kun oli ihan käyttökelpoinen laite.
No juuri hain Biltemasta uuden johdollisen porakoneen edellisen tilalle. Johto oli hapertunut poikki kahvan juuresta ja eipä tuota oikein saa purkamisen jälkeen kasattua. No, hain uuden, 19,90. Edellinen kesti reilut kymmenen vuotta. Ei harmita ollenkaan.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä.

Griso 8V 2012

motomatti

« Vastaus #34 : Lokakuu 28, 2017, 12:59:29 ip »
Bilteman halvin (n. 20€) ruuvinväännin on kyvyiltään asteikolla 1 - 5 korkeintaan 2. Olen käyttänyt sitä sähkölaitetöissä. Vääntömomentti on niin alhainen ja kierrokset pienet ettei sillä saa vahinkoa aikaiseksi. Akun kesto huono.

Laitoin kuitenkin kyseisen porakoneen moottorin ja alennusvaihteen California Adamantin peräytyslaitteen voimanlähteeksi. Sen jälkeen kun on vielä kaksi alennusvaihdetta niin vääntö riittää  siirtämään trikeä varsin näppärästi mutta hitaasti. Varaosatkin halpoja.

Tässä pakkilaitteesta juttua kun metalli väsyi voiman vuoksi: http://www.motomatti.fi/2015/07/california-adamant-peraytyslaitteen.html

TunturiTT

« Vastaus #35 : Lokakuu 28, 2017, 13:20:36 ip »
Mulla on myös yksi Bilteman johdollinen porakone, joka on kukkunut jo 11 vuotta. Aika rajun näköinen, kun sillä on tehty vaikka mitä. Porattu, hiottu, kiillotettu, leikattu jne. On kyllä sekin hintansa haukkunut moneen kertaan.
Hyvä pyörä, parempi mieli.