Eipä sattunut talvella, eikä keväämmälläkään, kukaan kiinnostumaan kustannusten puolittamisesta pyörän rahtaamisesta Tampereelta Italiaan, vaikka laajensin kyselyä muillekin foorumeille. Niinivirta tuntui olevan ykkönen aika monelle. Mutta kun täältä pohjoisempaa asiaa aikoinaan tarkkaan laskeskelelin, niin kaikki asiaan liittyvät kulut Kajaanin ja Italian välillä olivat halvemmat "Pyörä Italiaan Motologistican rekassa", kuin Niinivirran rekassa. Jos siis olisi saanut toisen pyörän "kuljetuskaveriksi".
Eli: Kahden pyörän kuljetus täältä pohjoisesta Italiaan on ainakin vuonna 2018 Tampereen kautta halvempi/pyörä, kuin Vantaalta. Yhden pyörän kuljetushinta on halvempi Vantaalta, etelänpänä asuville. Jossain on se raja, mikä näkyy selvästi ainoastaan omassa lompakossa.
Tähän vertailuun ainakin pohjoisen näkökulmasta pitää laskea kaikki asiaan kuuluvat kulut, esim. pyörän vienti rahtarin terminaaliin-matka takaisin kotiin-matka lentokentälle-valitun lennon lähdön/perille saapumisen aiheuttamat yöpymiskustannukset verrattuna Milano/Venetsia- lentomatkan hinta Vantaalta/Tampereelta kohteeseen Milano/Venetsia-matkakulut lentokentältä terminaaliin/yöpymispaikalle. Edelliset kahden hengen mukaan. Jotain varmaan jäi pois, mutta nämä edellä mainitut ainakin tuli omassa vertailussa laskettua.
Kun ei ketään ilmoittautunut Tampereelta Italiaan rahtauksen kaveriksi, laskeskelin talvella asiaa, ja päädyin Finnlinesiin...Juhannus Itämerellä. Uudenlainen kokemus siis tuleva Juhannuskin. Hinta vastaa, hyvissä ajoin ostettuna, matkaa Ruotsin kautta Saksaan ja autobahnille
. Baltian kautta ehkä edullisenpikin...mutta sekin yhtä
.
Pyörä rekkakyydillä etelään ja lentäen perässä ei ole ollenkaan paha vaihtoehto, jos vaikka aika on tiukilla. Tai jos vaikka autobaanatkin on koettu "tarpeeksi". Pyöränhän voi laittaa meno tai paluusuuntaan, kuten "Leca" asian ilmaisi. Kannattaa harkita. Ja asiaa laskeskella..
Jouko