Kelpo suunnitelma Matilla.

Arvaan, että onnistuu.

Mitä kilpavarusteluun tulee, niin huomio kannattaa kiinnittää laatuun ja käyttökelpoisuuteen ennemmin kuin ulkonäköön ja hintaan. Usein on tehtävä itse tarvittava mittajohto, jotta siinä on asiaan sopivat liittimet päissään. Silloin kannattaa tehdä se kunnolla ajatellen myös vastaista käyttöä.
Mitenkäs jengi mittaa vaikkapa virtaa? Esim. releen käämin ottamaa virtaa, eli kulkeeko virta releen vetokäämin läpi? Tai laturin magnetointivirtaa? Ja riittäähän näitä motoristilla.
Tyypillinen omatekoinen mittajohto on pari puolimetrisiä kestävänoloisia johtimia, molemmissa toisessa päässä mittariin sopiva banaani. Mutta toisessa päässä niissä on erilaiset plukit. Esim. litteät abiko-tyyppiset, joista toinen naaras ja toinen uros. Kun laturin liitin, usein F (field), johtaa magnetointivirran ankkurikäämin ja hiilien läpi, siitä nypätään abiko irti, laitetaan sen jatkoksi mittajohto, joka johtaa mittariin ja mittariin laitetaan toinen mittajohto, joka johtaa laturiin liittimeen F. Ja sitten mittari amppeeriasentoon (10 A) ja kas, nyt mittari on
sarjassa magnetointipiirissä ja näyttää magnetointivirtaa, jos se kulkee.
Asiassa on myös se hyvä puoli, että se on oikein mitattu, kun on itse tehty varuste. Aivan kuin se lohi on paremman makuinen kun se on oikein pyydystetty, itsetehdyllä perholla.
Eräs nuori lajitoveri valitti, että "kamalasti kuumenee tuo mittari kun mittaa amppeereita." Sitä sitten pyysin näyttämään, että mitä amppeereita ja millä tavalla? "Nooh... noita akun amppeereita tällä mittarilla. Amppeeriasentoon vaan valitsin ja johdot akkuun, niin eikös sen pitäisi näyttää paljonko akussa on niitä amppeereita, vai pitääkö ladata niitä siihen lisää. Sitähän varten mittarissa on amppeerialue, vai kui?"