Hyvin on vaikuttaminen jo käynnissä, mutta nyt pitää ottaa käyttöön koko vaikuttamisen arsenaali ja jokainen mukaan ketä asia koskee. Asialinjalla toimialan liittojen ja etujärjestöjen kautta, suoraan kansanedustajiin ja päälle ruohonjuuritason vaikuttamista, jossa jokainen voi tehdä osuutensa. Somessa keskustelu käy jo riittävän kiivaana, sinne vaan mukaan.
Kyllä hallituspuolueissa alkaa pian rivit vielä rakoilemaan ja pahasti. Vasemmisto-oppositiolle on tosi herkullinen ase nyt käytössä. Ajatelkaa porvarihallitukselta: luxus autot alennusmyyntiin, ökyjahdit jää ilman veroa, veneilystä vain rikkaiden harrastus jne, tällaisia lööppejä alkaa pian tulemaan lisääntyvästi.
En ole itse oikeastaan koskaan aikaisemmin ollut ns. barrikadeilla, mielenosoituksissa tms. Nyt ensimmäistä kertaa tuntuu siltä, että sen paikka on nyt. Ei tätä maata voi jättää näiden bisneskepuleiden lypsettäväksi. Itse kun olen ollut sellainen sitoutumaton porvari, niin tuntuu tosi pahalta, että porvarihallitus tekee tällaista omaisuuden ja harrastamisen verotusta. Vielä tuo autoveroasia on täysi "puhallus", jota myydään karvalakkikansalle tietoisesti manipuloimalla, että autoilun verotus laskisi ja höpöhöpö...