Kirjoittaja Aihe: Otto Brandtilta otettu kantaa vene- ja mp-veroon  (Luettu 181723 kertaa)

motomatti

Vs: Otto Brandtilta otettu kantaa vene- ja mp-veroon
« Vastaus #330 : Tammikuu 02, 2017, 12:15:44 ip »
Vene- ja mp-veroa en enää niinkään pelkää vaan sitä mikä ko. veroesitykseen lisätty pieni yksityiskohta sisältää: se kun läpi mennessään mahdollistaa ajantasaisen ajoneuvon seurannan ja sen mukaan sittemmin määriteltävän ajotapahtumaan sidotun maksun.
Tässähän tätä lisää: http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005029263.html

TunturiTT

« Vastaus #331 : Tammikuu 02, 2017, 13:05:55 ip »
Tuohan on nerokasta budjetointia;  se rahamäärä, mitä tien kunnossapitoon jätetään keräämättä verolla jätetään kokonaisverotukseen ja käyttäjät maksavat vielä käyttömaksuja tiestöstä. Eli saamme maksettavaksemme saman kasan veroa kuin ennenkin ja käyttömaksut päälle. Ei nimittäin ole valtion kannan mukaista jättää lypsävää lehmää lypsämättä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

« Vastaus #332 : Tammikuu 02, 2017, 13:43:43 ip »
Ymmärtääkseni olemme jo maksaneet veroina kaikki väylät (vesitiet, rautatiet ja maantiet) kertaalleen. Nyt siis ne muutetaan markkinavetoisiksi ja käyttäjä maksaa jälleen. Todennäköisesti edelleenkin enemmän mitä väylien kunnossapitoon tullaan käyttämään. Lypsylle mennään ettei tuotto ehdy.

Breeze

« Vastaus #333 : Tammikuu 02, 2017, 13:52:07 ip »
Yhtä reilua olisi, jos joku tulisi minulle sanomaan, että alahan maksamaan vuokraa, kun asut omassa, velattomassa omakotitalossasi...
Tämäkin vielä! ! !

motomatti

« Vastaus #334 : Tammikuu 02, 2017, 14:04:34 ip »
Maksaisit siis asunnostasi yksityisyyssuojaveroa. Jos et maksa niin yksityisyyssuojasi poistetaan.

Tuo lienee hieman yliampuvaa mutta tässä on verotuskohde valtiolle: saathan näennäistä tuloa kun asut asunnossasi.
http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000001695515.html

motomatti

« Vastaus #335 : Tammikuu 02, 2017, 14:56:08 ip »
Smoto on päivittänyt missä mennään nyt: http://www.smoto.fi/?p=4345

TunturiTT

« Vastaus #336 : Tammikuu 02, 2017, 15:17:24 ip »
Ymmärtääkseni olemme jo maksaneet veroina kaikki väylät (vesitiet, rautatiet ja maantiet) kertaalleen. Nyt siis ne muutetaan markkinavetoisiksi ja käyttäjä maksaa jälleen. Todennäköisesti edelleenkin enemmän mitä väylien kunnossapitoon tullaan käyttämään. Lypsylle mennään ettei tuotto ehdy.

Tämä juuri. Kunnossapito tuntuu vievän tolkuttomasti rahaa ja tiestön kuntoa katsellessa ei edes riitä.

TunturiTT

« Vastaus #337 : Tammikuu 02, 2017, 15:20:20 ip »
Yhtä reilua olisi, jos joku tulisi minulle sanomaan, että alahan maksamaan vuokraa, kun asut omassa, velattomassa omakotitalossasi...

Johan tästä osin maksetaankin. Kiinteistäverona. Kun omistat, maksat. Vuokralla asuja ei maksa. Jos on lainaa, kuten minulla, maksellaan siitäkin veroa sinne ja tänne. Silti saan osallistua erilliseen verotalkooseen omistamisen takia..

antero mäkelä

« Vastaus #338 : Tammikuu 02, 2017, 16:07:41 ip »
Kiinteistäverona. Kun omistat, maksat. Vuokralla asuja ei maksa.

Eiköhän kiinteistövero ole sisällytetty vuokraan? Hölmö vuokranantaja olisi, jos vähentäisi(maksaisi itse) kiinteistöveron osuuden vuokrasta.

Breeze

« Vastaus #339 : Tammikuu 02, 2017, 16:33:26 ip »
Kiinteistäverona. Kun omistat, maksat. Vuokralla asuja ei maksa.

Eiköhän kiinteistövero ole sisällytetty vuokraan? Hölmö vuokranantaja olisi, jos vähentäisi(maksaisi itse) kiinteistöveron osuuden vuokrasta.

Vuokralainen maksaa kaiken
Nykyään on kätevä eritellä vielä vesimaksu, kaapeliTV yms maksut erikseen, niin se itse vuokra ei näytä niin isolta ja siihen päälle vietä vaatimus kotivakuutuksesta.

Sitä mie tuolla kommentilla: Yhtä reilua olisi, jos joku tulisi minulle sanomaan, että alahan maksamaan vuokraa, kun asut omassa, velattomassa omakotitalossasi...
Että kun myö veronmaksajat on jo tieinfra maksettu, niin nyt se sen haltijaksi tulee joku taho, joka on käsi ojossa, että maksa "miun tien" käytöstä...
Tämäkin vielä! ! !

antero mäkelä

« Vastaus #340 : Tammikuu 02, 2017, 18:54:28 ip »
Kun tätä tienkäytön "palveluiden" ostoa ajattelee tällaisen pienituloisen työläisen näkökulmasta, kokonaisuus vaikuttaa yhtä älyttömältä kuin mp-vero.
Kuka haluaa käyttää kalliita kilometrejään ostosmatkoihin kehäteiden varteen?
Isot ostosparatiisit kärsivät kohta asiakaskadosta ja valtion alv-tulot pienenevät.
Taas täytyy keksiä uusia verotus kohteita.

Vierailija

« Vastaus #341 : Tammikuu 02, 2017, 18:54:47 ip »

Asuntotulon verotus on kyllä keksitty - ja se oli aikoinaan käytössä Suomessakin. Onneksi ei enää.
Emeritus-guzzisti

TunturiTT

« Vastaus #342 : Tammikuu 02, 2017, 20:10:12 ip »
Ja varmaan kohta keksitään vastaavia uudestaan. Sen verran epätoivoisia on nuo budjetin korjaustoimet.

motomatti

« Vastaus #343 : Tammikuu 03, 2017, 11:51:28 ap »

Breeze

« Vastaus #344 : Tammikuu 03, 2017, 12:55:40 ip »
Trafi on testannut autoihin asennettavaa "mustaa laatikkoa", joka kertoo viranomaiselle missä autoa on ajettu. Lisäksi se voi paljastaa muun muassa kuljettajan ajotavan.

Ei muuta kuin ostamaan foliopintaista äänieristys- tai lämpöeristysmateriaalia, kohta sitä tarvitaan...

http://yle.fi/uutiset/3-9379750
Tämäkin vielä! ! !