Kirjoittaja Aihe: Breva 750  (Luettu 8659 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Breva 750
« Vastaus #15 : Tammikuu 06, 2017, 16:03:31 ip »
Kyllähän pikkulohkoon saa takapyörän todella helposti, vaikka perä on paikallaan. Sehän on suorastaan helppoa. Vai mitä en nyt ymmärrä?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: Breva 750
« Vastaus #16 : Tammikuu 06, 2017, 16:12:22 ip »
Eräs Larion omistaja taannoin soitteli miksei takapyörä lähde pois. Ehdotin perän irrottamista tai renkaan tyhjentämistä. Hän oli tyhjentänyt renkaan. Jotkin "pallukkakumit" eivät mahdu haarukasta tyhjentämättä pois. Tyhjänä täytyy laittaa myös takaisin.
Eräässä huollossa oli tuskailtu saman asian kanssa ja siellä oli irrotettu perä. Vahinko vain että olivat koonneet kardaanin takapään väärin ja matka oli päättynyt kolinaan muutaman kilometrin päähän.

Aapo

  • Viestejä: 716
Vs: Breva 750
« Vastaus #17 : Tammikuu 06, 2017, 16:14:54 ip »

"Kyllähän pikkulohkoon saa takapyörän todella helposti, vaikka perä on paikallaan. Sehän on suorastaan helppoa. Vai mitä en nyt ymmärrä?"


Vanhempiin kyllä , uudemmissa on huomattavan ahdasta. Rouvan V7:sta ainakin pitää irottaa vasen iskari, perämurikka tai päästää rengas tyhjäksi.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Breva 750
« Vastaus #18 : Tammikuu 06, 2017, 16:24:30 ip »
Omassa vanhuksessa pitää irrottaa vasen sikari alapäästä ja profiilista riippuen ilmat pois. Joillain (väärillä) proofiileilla pitää ujutella, mutta oikealla ei mitään ongelmia. Eihän se perämurikka tietenkään ole kuin neljällä kiinni, niin nopsaanhan tuon irti ottaa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

GMies

  • Viestejä: 310
Vs: Breva 750
« Vastaus #19 : Huhtikuu 21, 2017, 07:47:45 ap »
Etuteleskooppien nesteiden vaihto:
Brevan  teleskoopeissa ei ole tyhjennystulppaa. Tein  huoltotyön pääosin oheisen mallin ja Service Manualin ohjeden  mukaan, eli purin koko teleskoopit pöydälle, osin siksi, että asensin teleskooppien liukuputkien suojaksi haitarikumit.
Olihan siellä öljyn seassa,   pohjalla hieman mustaa ”kuraa”, ei paljon, uudet öljyt sisään unohtamatta lisäliukuainetta.  Vanhaa öljyä tuli ulos n.  0,42 L  (ohje 0,4 L), uutta laitoin noin saman verran takaisin. Joku on tehtaan jäljiltä saanut ulos  jopa  0,46 L. 
Seuraavan kerran vaihdan nesteet lyhyemmän kaavan mukaan, mikäli  ei ilmene mitään muuta huollon tarvetta.

http://motoguzzimaintenance.wikifoundry.com/page/Moto+Guzzi+Breva+750+Fork+Oil+Change
2002 Atlantic 500
2004 B750

Aapo

  • Viestejä: 716
Vs: Breva 750
« Vastaus #20 : Huhtikuu 21, 2017, 10:11:50 ap »
Lisäliukuaine?

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Breva 750
« Vastaus #21 : Huhtikuu 21, 2017, 10:15:29 ap »
Jos tekee vain pelkän öljynvaihdon, kannattaa huuhdella putkien sisäosat löpöllä. Saa suurimman osan töhnästä pois. Paremmin saa enää juuri purkamalla tuubit.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

GMies

  • Viestejä: 310
Vs: Breva 750
« Vastaus #22 : Huhtikuu 25, 2017, 19:58:07 ip »
Lisäliukuaine?
Sama tarkoitus, kuin esim. moottorin- vaihteiston- tai perän lisäaineistuksella.
Kun liukuputket liukuvat kevyesti, on teleskooppien toiminta joustavaa ja liukupintojen kuluminen vähäisempää. Esim. moottoreissa   käytetyt teflonpitoiset lisäaineet tai vastaavat, jotka eivät vaadi lämpöä toimiakseen, ovat käyttökelpoisia.
2002 Atlantic 500
2004 B750

sy

  • Viestejä: 73
Vs: Breva 750
« Vastaus #23 : Huhtikuu 25, 2017, 21:43:53 ip »
"Kyllähän pikkulohkoon saa takapyörän todella helposti, vaikka perä on paikallaan. Sehän on suorastaan helppoa. Vai mitä en nyt ymmärrä?"

"Vanhempiin kyllä , uudemmissa on huomattavan ahdasta. Rouvan V7:sta ainakin pitää irottaa vasen iskari, perämurikka tai päästää rengas tyhjäksi."


Kyllä V7:n (v. 2010) pyörän saa irti ja paikoilleen irrottamatta iskaria tai perää tai laskematta rengasta tyhjäksi.

t.sy