Muutossarjan hinta on viissataa + ohjaustanko mutta se sovittiin siten että "talviajan kaupantekijäisenä" sain setin. Tiedä sitten miten se suhtautuu koko pyörän hintaan ja miten se sitten tuli maksetuksi. Ohjaustangon ostin mieleiseni. Maksoi muistaakseni 80€. "Mustaa kromia". Raisereita on tehtynä pari settiä ja voin koneistaa lisää. Toisaalta Biltemasta saa niitä myös jos siirtotarve on vain pari senttiä.
Hinnan kerroin siksi että jos jotakuta muuta kiinnostaa ohjaustangon vaihto. Ja onko 500€ suuri vai pieni summa? Juuri kerhokaveri huollatti pyöränsä keulan. Otti itse irti ja vei korjaamolle ja 350€ oli öljynvaihdon ja kahden stefan vaihdon hinta irtokeulaan. Tarjouduin kyllä itsekin sen tekemään mutta kaveri halusi viedä Yamaha-liikkeeseen että tulee oikein tehdyksi. En ole profeetta omalla maalla.
Ajattelepa kuinka paljon "säästän" tekemällä homman itse? Matkakuluja tulee hiukan ja läheisessä Shellin baarissa sämpylä silloin tällöin.... Ajalla ei ole merkitystä: tili tulee se sama tein tai en.
Homma, muuten, olisi sylettänyt jos olisin suviaikaan ryhtynyt.....
Kerhon tallilla katsellut sitä H-D rimpuilua että ei kauheasti kiinnosta. Eikä ole istunut ajolleen kouraan. Jelppaan kyllä kaverien ongelmissa. H-D:n tekniikka on melko tuttua mulle. Olen asennellut ruiskuja ja tehnyt erilaisia remontteja. Pääasiassa silloin "entisessä elämässä".
Mulla on pari - kolme tutisevaa Guzzia tallissa ja japaninpyörä jos haluaa tiukempaa vibraatiota. Tärisemättömät Benellit möin pois. Mutta kyllä niissäkin oli oma tunnelmansa
Oikaisit hieman asiayhteydessä: takalaukut ja takalaukkuraudat oli se pienin irrotushomma. Vaikka oli 1400-Guzzin korjaamokirja käsillä niin jäi aika paljon harjoiteltavaa. Kirja kertoo miten mikin osa lähtee irti mutta ei missä järjestyksessä. Enkä nykyään hosu. Nyt muuten tiedän miten homma pitää tehdä ja mitä kaluja tarvitaan. Oudolla pajalla on kalut hiukan haussa. Jos joku kysyy että miksi Kerholla niin siksi että iso Cali ei mahdu omaan pajaan kuin osina. Olen mitannut.
Muuta hyötyä kuin tieto "miten se toimii" on että tiedän paikat mihin kannattaa jatkossa kiinnittää huomiota. Vaikka edellinen huolto oli merkkiliikkeessä niin ei sielläkään kaikkea huomata, huomasin.
Eikö tässä lie kyse niiden potikoiden tyhjäkäyntiasennon ”opettamisesta” eculle GuzziDiagilla?
Näin olen päätellyt. Jos olisin ajatellut kaikki oikeassa järjestyksessä niin nyt olisi alkuperäiset asetusarvot selvillä. Mutta saan ne kunhan kasaan osat alkuperäisille paikoilleen ja laitan GD:n päälle. Toivoakseni.....
Heinolla olivat sitä mieltä vain heillä onnistuu resetit.