Tienpitoa tehdään kai arpomalla tai "kunhan nyt jotain" -menetelmällä. Takavuosina tehtiin keskiviivan paikkauksia, joiden takia kaksi motoristia kannettiin pois. Asia korjattiin, kun lehdissä se nostettiin framille. Liikennemerkkejä ripustellaan tienvarrelle ja tietöiden merkkejä unohdellaan ihan mielivaltaisesti. Erään tien varrella oli vuosia merkki " Muu vaara" ja lisäkilpenä "Ei koske erikoiskuljetuksia".
Kyllähän minä sen ymmärrän, että rahat on vähissä. Mutta kun johonkin kohteeseen tulee autolla pari-kolme ukkoa ja he siinä vähtäävät puoli päivää, niin ei luulisi kunnolla tehdyn tulevan juuri kalliimmaksi.
En usko, että kyse on osaamisen puutteesta. Pikemminkin - ehkä - välinpitämättömyydestä; "Kun työnantaja ei välitä, niin miksi minunkaan pitäisi..."
Turun motarilla Espoon Tuomarilassa oli n. vuoden tilapäinen nopeusrajoitus ja tietyömerkit. Sinä aikana ei paikalla ollut mitään muuta eikä mitään tapahtunut. Arvatkaas kuinka moni noudatti rajoitusta! Selitys oli, minulle kerrottiin, että näin autoilijat totutetaan "kohta" alkavan siltatyön aiheuttamaan nopeusrajoitukseen. Joopa joo...
Ja hommaa johtaa Diplomaatti-Ingejörare. Joskus olis parempi, kun johtajaksi valitaan ohi kulkevasta autosta joku arpomalla.