Kirjoittaja Aihe: sliparit pikku brevaan  (Luettu 9856 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: sliparit pikku brevaan
« Vastaus #15 : Syyskuu 17, 2016, 23:35:19 ip »
Helpoimmalla pääset, kun asennat putket ja käyt jollain pajalla tehopenkissä ottamassa pari tehonmittausvetoa. Ei maksa montaa kymppiä.  Sen liuskan kanssa päätät, mistä päin karttaa pitää säätää ja minne päin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Olavi

  • Viestejä: 500
  • MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
Vs: sliparit pikku brevaan
« Vastaus #16 : Syyskuu 18, 2016, 11:12:32 ap »
TunturiTT:n viimeisin esitys taitaisi olla omalla kohdalla järkevin tapa toimia tässä asiassa. Thanks.
Muuten, myös Stormilla näyttää olevan kuvastossa monenlaista putkea, hintahaarukassa 39 -89 eroa per kipale. 
On muuten tulossa kaunis ajelupäivä tänään ainakin Keski-Suomessa. ;D
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: sliparit pikku brevaan
« Vastaus #17 : Syyskuu 18, 2016, 13:15:58 ip »
Totta turiset, itse katselen keliä ikkunan läpi ja pakerran remontin keskellä..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Olavi

  • Viestejä: 500
  • MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
Vs: sliparit pikku brevaan
« Vastaus #18 : Syyskuu 21, 2016, 21:01:33 ip »
Muutaman yön yli nukkuneena tässä aiheessa päätin ottaa aikalisän. Pitää olla selkeämpi kokonaisnäkemys mitä on pyörälle tekemässä. Ihan nyt vain putkien vaihto alkoi tuntua valjulta. Joitain ajatuksia alkaa jo olla. Pikku Brevasta olen yrittänyt löytää netistä esimerkkejä onnistuneista customoinneista, vaan huonoilla tuloksilla. Pitää varmaan jatkaa etsimistä.

Takaritsin ja pleksin ruuvailin irti viikonloppuna. Pyörän muotokieli selkeytyi. Lisäideoita alkoi syntyä jatkosta, vähempi näyttäisi olevan parempi.  Paketti alkaa olla jossain määrin kasassa päässäni.  Pitäisi varmaan laittaa idea testattavaksi tänne palstalle kunnon "ristituleen".
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: sliparit pikku brevaan
« Vastaus #19 : Syyskuu 22, 2016, 00:48:23 ap »
Taitaa olla niin että pikku-Breva ei kerää riittävästi mielenkiintoa vaikka onkin perus-Guzzeista yksi yleisimmistä. Se kertoo suunnittelun onnistumisesta käyttötarkoitukseensa. Myöskään isompi Breva ei ole kauheasti herättänyt mielenkiintoa rakentelu-segmentissä.
Toisaalta: 750 Breva noudattaa erinomaista Tonti-rungon periaatetta joka on yksi merkittävimmistä rakentelukohteista alallaan.
Eiköhän siitä löydy aihetta persoonalliseen tuotokseen.

PS: itse koitan välttää katsomasta mitä muut ovat tehneet tai mikä on "trendi" vaan tehdä omasta päästä....

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: sliparit pikku brevaan
« Vastaus #20 : Syyskuu 22, 2016, 07:41:00 ap »
Pikku-Brevassa voisi varmaan keventää sitä peräpäätä. Muokkaamalla kilpitelinelokarihässäkkää pienemmäksi.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Olavi

  • Viestejä: 500
  • MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
Vs: sliparit pikku brevaan
« Vastaus #21 : Syyskuu 23, 2016, 08:11:48 ap »
Molemmat edelliset kannanotot menevät hyvin yhteen omien ajatusten kanssa, joista yhteenvetona:
Lähtökohdat: Erilaiset rakentelun tyylisuunnat perustuvat aikakautensa pyörämalleihin ja ovat olleet luontevia tyylisuuntansa rakenteluaihioita. 2000 luvun pyörästä olisi hölmöä yrittää vääntää väkisten jotain sellaista, jossa sen ominaispiirteet muuttuisivat oleellisesti (esim. 60-70 luvun cafe racer). Brevassa on vahvasti muotoiltu tankki olisi asia johon ei pidä koskea, vaan hyödyntää se. Ajoasentoa ei pidä myöskään  muuttaa. Satula on vaan vähän tylsä ja se pitäisi laittaa jotenkin samaan henkeen kuin tankin muotokieli. Pyörä pitää olla palautettavissa alkuperäiseksi, noin 1-2 päivän askartelulla.

Muutosajatuksia: Vähennettäisiin vakio-osia, mm: tosiaan se takasisälokari pois, joitain muita muoviosia, keskiseisontatuki, etulokasuoja ehkä. Samalla menee vilkut ja jarruvalot uusiksi ja integroiduiksi (sellaisia näyttää oleva) ja niiden kiinnitys takamatkustajan kauhukahvaan, joka on pyörän hienoja yksityiskohtia. Rekisterikilpi ja satulan osittainen intergraatio voisi olla harkinnassa (aika haaste toteuttaa). Kilvelle tarvisi jokatapauksessa uuden paikan. Renkaat uusiksi sitten kun on aika vaihtaa, eturenkaan koko voisi kasvaa, jos sopii ideaan. Niin ne sliparit, muoto ja malli selviää ajassaan.  Lopputuloksen työnimi voisi olla "sporttinen pystynaku"
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 23, 2016, 12:36:46 ip kirjoittanut Olavi »
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.

Olavi

  • Viestejä: 500
  • MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
Vs: sliparit pikku brevaan
« Vastaus #22 : Lokakuu 09, 2016, 20:24:25 ip »
Pikku Brevan osalta alkoi tekemisen idea hahmottua lisää, kun talviteloille laittaessa oli penkki irti. Pyörän muutos lähtee satulasta. Alkuperäinen ehjä satula pitää pysyä koskemattomana. Kiitos näiden sivujen, löytyi kohtuuhinnalla työstettävä aihio, jota odotellessa voi jatkaa valmistelua muuten. Penkki kuoritaan päällisistä ja toppauksista. Pelkkä alustalevy kiinnitysmekanismeineen hyödynnetään. Kokonaan nollasta rakentaminen olisi liian työlästä ja penkin kiinnitys/vaihto säilyy ohjekirjan mukaisena. Idea toteutuksesta on aika valmis pääkopassa muotoa ja materiaalia myöten. Muotokieli on synkronissa tankin kanssa ja sporttisuutta mukana. Aika näyttää miten tuon kanssa onnistuu :P.
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: sliparit pikku brevaan
« Vastaus #23 : Lokakuu 09, 2016, 20:34:56 ip »
Vaikea hyvästä lähtökohdasta on huonoa tehdä....
Muutaman rakennetun pikku-Brevan olen kuvissa nähnyt. Kaikki ovat onnistuneet mutta eri lailla ja eri tasoisesti.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: sliparit pikku brevaan
« Vastaus #24 : Lokakuu 09, 2016, 21:28:51 ip »
Tuleeko pyörästä muutoksen jälkeen yksi vai kaksipaikkainen.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Olavi

  • Viestejä: 500
  • MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
Vs: sliparit pikku brevaan
« Vastaus #25 : Lokakuu 10, 2016, 19:08:47 ip »
Projekti etenee kuskin ja muotoilun ehdoilla eli monopenkki on todennäköinen ratkaisu. Alkuperäinen penkki on sitten varalla.
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.