Korjaamon setä ilmasi. Ei tosin ollut minkäänlaista kokemusta tästä automerkistä. Sanoi olleen kinkkinen juttu. Laskusta päätellen hyvinkin. Toimenpiteen jälkeen auto käyttäytynyt jokseenkin omituisesti. Tyhjäkäyntikierrokset kylmänä tosi alhaiset, sammuilee ellei anna kaasua. Lämmettyä toimii normaalisti. Neste pysynyt sisällä, mutta jokin pieni röpötys on kuultavissa tyhjäkäyntiäänessä. Ehkä johtuu siitä, että kun kierrokset tosi alhaiset, niin täristää esim. pakoputkea aavistuksenomaisesti runkoon. Onkohan mitään sellaista keinoa, minkä tällainen mistään mitään tietämätön voisi toteuttaa, että näkisi kiertääkö syylärin neste läpi koko piirin? Ehkei nuo kierrosongelmat liity mitenkään noihin syylärimurheisiin, mutta voisiko niillä olla jokin yhteys? Öljyt ja vedet eivät kuitenkaan ole sekaisin. Auto ei ole kiehunut, ja jos lämpötilamittariin on uskominen, niin lämmöt ovat olleet normaalit. Tietenkin flekti lyö päälle, jos rupeaa liiaksi kone kuumenemaan.
Jälleen kerran tulin siihen johtopäätökseen ettei minun tulisi puuttua mihinkään, mikä jollain tavalla liittyy koneisiin. No, oppirahat on maksettava. Olisin varmaan jo valmistunut vaikka harmittomaksi muinaisuigurialaisen kurkkulaulannan tohtoriksi Harvardista, jos olisin kohdistanut rahani toisin. Voisin yrittää jodlata tuon auton kuntoon.
Paikalliset mekaanikot hierovat käsiään. Poikani aloitti juuri mekaniikon opinnot paikallisessa yrkesgymnasiumissa. Valmistuisipa nopeutetussa aikataulussa! Toivottavasti hänen perimässään on enemmän tuota "heikompaa astiaa".