No niin takaisin mustelmien pariin

Asennustöiden jälkeen tietenkin piti moottori käynnistää. Sehän käynnistyi helposti, kun koekäytöt oli aikaan tehty.
Kaasareissa olevien osien vaihdon ja pesun jälkeen tietenkin säädöt täytyi tehdä uudelleen. Harrastelijalla tuo minusta vaatii
mittarin hankkimisen tai lainaamisen. Se on ainut tapa saada luotettavasti nuo kaasuttimet synkronisoitua.
Ensin perussäädöt korjaamokirjan mukaan. Siitä on helppo lähteä liikkeelle. Täällä Guzzi sivuillakin yksi ohje löytyy:
https://gruppomotoguzzifinlandiary.kuvat.fi/kuvat/GMGF-yleiset/Tekniset+tiedotteet/Kaasuttimen+säätö/Kaasuttimen+säätö.pdf
Oma perusjärjestys on seuraava:
1) Varmista että ryyppyvaijerit eivät "kanna"
2) Säädä vaijerit kaasuttimen pään säätöruuveista niin, että kaasukahvan päässä molemmissa vaijereissa on yhtä paljon löysää kuoren ja kahvan välillä. ( pari mm). Tällöin jää pikku löysä kahvan liikkeeseen.
3) Tyhjäkäynti seosruuvi 1,5 kierrosta auki
4) Asenna letkuadapterit imukauloille.
5) Asenna mittarin letkut paikoilleen.
6) Käynnistä moottori ja anna lämmetä normaalilämpöiseksi
7) Säädä tyhjäkäynti n. 1000 rpm tyhjäkäyntiruuvista, varmista kierroslukumittarista. Varmista seosruuveilla paras käyntialue.
8 ) Jos kaasuttimet tasapainossa niin molemmat elohopeapilarit nousevat samaan tasoon. Jos ei säädä tyhjäkäyntiruuveilla.
9) Kun tyhjäkäynti tasapainossa anna kaasua ja katso että pilarit nousevat samaan aikaan ja samaan tasoon. Jos ei niin säädä vaijereita kaasuttimen päältä. Kokeilemalla huomaa kumpaa pitää säätää. Ei isoja säätöjä kerralla vaan rauhallisesti edeten. Toki tässä aina on pieniä eroja elohopeapilareiden liikkeissä. Itse koitan saada perustasapainon n. 4000 kierroksen kohdalle.
10) Mittari irti ja koekäyttö.
Toivottavasti muistin kaiken kertoa, joku voi täydentää jos jotain unohtui.
Näillä eväillä kaasareiden säätö onnistuu paremmin kuin korvakuulolla. Ei ole rakettitiedettä

.
Mittari on hyvä hankinta kaasariguzzien omistajille.