No sitten kaikki osat kiinni ja tutkimaan miltä näyttää. Jotenkin tuo sivuprofiili näytti "lättänältä", vauhti puuttui. Vielä kun istuin pyörän päälle niin tallikaverit katsoivat miten pyörä painuu massan alla. Silloin tuli vielä tässä vaiheessa ilmi , että voi kovassa pompussa nykyteillä napata takarengas sähköjen alumiini kiinnityslevyyn kiinni. Tämä siis toimii myös takalokasuojana. Olisi siinä ollut ihmettelemistä, kun takapyörä olisi ottanut lukkojarrutuksen kesken ajon pompun jälkeen. Siis näin yksinkertainen asia oli jäänyt harrastelijalta työn touhussa huomaamatta. Olihan siellä ilmaa renkaan ja levyn välissä, mutta ei turvallisesti Suomen teille.
Tein siis alumiiniselle takasähkölevylle taakse uudet korotusosat helposti pulteista joihin laitoin kutisteletkua päälle. Alumiinilevy taipui mukavasti uudelle mutkalle, kun laittoi putken rungon ja levyn väliin ja taivutti levyä. Onneksi nuo muut kiinnitysosat oli tullut tehtyä säädettäviksi. Nyt oli tuosta viimehetken muutokseen apua. Istuinosa kiinnittyi samoin kuin ennenkin.
Tuo vaatimus lisätilasta renkaalle muutti myös samalla sivuprofiilia, kun myös istuimen perä nousi.Ainakin minun silmälle tuli sopivammaksi. Rakentajalle joskus käy tuuri kun saa tehtyä kaksi asiaa yhdellä kertaa
No nyt rupesi olemaan pyörä pikkuhommia vaille valmis uudelleen käynnistettäväksi.