Ennustajaeukot oli sitten vaihteeeksi laatineet onnistuneet sääkartat ja luvattu aurinkoinen keli piti paikkansa myös keskisuomessa. Hitaasti alkoi lämpötila kohota ja yhdistetyltä aamiaslounaalta puolelta päivin lähdettiin mamman kanssa tienpäälle Cali III:lla. Reittivalinta piti sisällään paljon 60 km ja 80 km nopeuden teitä. Mm vanha 4-tien pohjaa tietty pätkä. On se ollut hurjaa aikanaan, kun noilla kapeilla kiemurateillä ajettiin ilman nopeusrajoituksia. Korpilahden satamassa käytiin kääntymässä. Muitakin motoristeja oli parkissa. Juttujen perusteella oli vähän kaikilla kauden päätösajot mielesssä. Lokakuun ensimmäinen viikonloppu on myös veneilijoillä se yhteisnostopäivä, myös näköjään Korpilahdessa. Talvi vaan pukkaa päälle oli laji mikä tahansa.
Iltapäivällä piti sitten tehdä vielä oma lenkki Aprilia rsv4:lla. Oma suosikkipätkä on välillä Tikkakoski Leppävesi, tie numero 638. Tie on poikkeuksellisen hyväkuntoinen, laajat loivat kaarteet, hyvä näkyvyys, isot pientareet ja vähäliikenteinen. Tähän meneessä pyörälle paras nopeahko pätkä, jonka olen keskisuomesta löytänyt. 4500 km ajettu Rsv4 tuli muuten 2 viikkoa sitten yhden vaihtokaupan tuloksena. 2 tunnin ajon jälkeen ei olisi malttanut lopettaa, vaan alkoi hämärä hiipiä. On sitten varsin nautittava ja nopea pyörä.
Pitää kuulemma tyhjätä autotalli pyöristä, että vaimon auto mahtuu talvella sinne. Kellarin "kerhohuone" saa sitten uuden talvikauden sisustuksen, Breva onkin jo siellä telakalla. Aprilian saa sinne vielä mahtumaan. Cali ei mahdu ovesta mitenkään, joten sille pitää tehdä tilaa autotallin päätyyn. Noin pari vuotta sitten, kun etsittiin uutta rivitaloasuntoa, olin tiukkana siitä, että lämmin talli pitää olla ja käynti sisäkautta. Ei muuten ole montaa rivaria, jossa talleja on. Aikaa ja hermoja koetteli, mutta löytyi sellainen kuitenkin. On nyt sitten talvella lämmin paikka missä rassata kalustoa