Kirjoittaja Aihe: Varsin mukava ajelupäivä  (Luettu 26214 kertaa)

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Varsin mukava ajelupäivä
« Vastaus #45 : Syyskuu 30, 2016, 22:14:37 ip »
Huomenna taidan käydä Kauhajoella: http://www.kauhajokicarshow.fi/   Mukavia pikkuteitä pitkin. Jurvassakin voisi poiketa katsomassa onko ketään radalla.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Varsin mukava ajelupäivä
« Vastaus #46 : Lokakuu 01, 2016, 19:46:00 ip »
Ei mennyt ihan niin kuin ajattelin. Ajamaan ei päässyt, remonttia jäi vielä huomisellekin. Täytyy kirjailla tuonne toiseen ketjuun yksityiskohdista.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Varsin mukava ajelupäivä
« Vastaus #47 : Lokakuu 02, 2016, 19:07:13 ip »
Reilu 10C lämmintä, pilvetön taivas ja ruska parhaimmillaan. Kerrassaan mainio keli. Jää hyvät muistot, jos tästä nyt vaikka syksy tosissaan päälle pukkaa.  "V11 are Guzzipals" -tyyliin liikkeelle. Kun oli yksityisalue käytettävissä, ensin lämmitettiin takarenkaat. Kaupungilla istuttiin alas ja kuultiin tarinoita Mandellon reissusta kahvikupin ääressä, lopuksi perinteinen pönötyskuva.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 03, 2016, 09:37:10 ap kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: Varsin mukava ajelupäivä
« Vastaus #48 : Lokakuu 02, 2016, 19:30:23 ip »
Onse humanteri toi Mika!
Valentino Rossikaan ei saa tuommoisia savuja aikaiseksi vaikka polttaisi koko kauden rengassatsinsa kerralla ja avotulella.

Oli hyvä ajopäivä tosiaan. Camnin ja Jarin lisäksi tapasin tien päällä Ruokojärvi seniorin ja juniorin. Siis kun guzziukoista puhutaan.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Varsin mukava ajelupäivä
« Vastaus #49 : Lokakuu 02, 2016, 19:49:27 ip »
Laitoin ison Californian talvisäilöön kerhon pyörävarastoon jo lauantaina mutta se pitää pestä ennen lopullista taltiointia.
Siitä sain syyn lähteä Ylöjärvelle California Adamantilla koko päiväksi.
Aamusella oli melko viileää mutta lämpeni hyvää vauhtia ja tulikin ajeltua hieman pidempi mutka matkalla kerholle.
Iltapäivällä olikin jo T-paitasää ja oikein mukava oli peseskellä pyörää. Välillä piti haukata välipalaa että jaksaa. Pestessä pyörä oli pyöränostimen varassa puoli metriä maasta irti joten vanteidenkin pesu onnistui ilman isompia kyykkimisiä. Myöhäisen lounaan jälkeen oli vahauksen vuoro. Sen tein perusteellisesti eli purin osia irti että sai kaikki sivut ja kulmat vahattua. Kaikkea en jaksanut tai viitsinyt vielä jynssätä. Huomiseksi jäi pakoputket ja keula.

Pleksi oli saanut kiveniskemiä ja pari naarmua. Tietää hiontahommia. Kiveniskemät menivät piiloon vahalla mutta naarmut eivät. Mikä lie tehnyt.
Myös moottorin ja muutaman muun osan ns. ryppymaalipinta vaatisi myös jotain käsittelyä mutta en vielä tiedä että mitä.

Takaisin tallilta lähdin iltakuuden tietämillä ja taas tuli pieni kierros laskevan auringon valossa. Pispala ja Pyynikki olivat oikein edukseen. Vaakon Nakilla oli hiukan jonoa jo mutta pientä iltapalaa sain. Tälläkin kertaa vältin ostamasta Puunhalaajan Erikoista.
Tampereen Valtatiellä eräs autoilija ei katsonut peiliin tehdessään tarpeettoman kaistanvaihdon. Onneksi oli hereillä eikä vauhtiakaan kuin neljäkymppiä. Auto meni menojaan. Tuskin oli edes huomannut että oli kolari hilkulla.

Loppumatka meni normisti paitsi että "paikallisen" terassilta viittoiltiin poikkeamaan kun hain Arrältä kupin kahvia. Ei koskaan sunnuntaisin.
Nyt on tallissa tilaa. Kun lopetan ajokauden niin C. Adamant siirtyy kylmään varastoon ja juuri perushuollettu auto tulee talliin tekemään seuraa Centaurolle ja Hondalle. Voi tapahtua jo tällä viikolla. Jos on säät kohdallaan niin ehkä Siuron Koskibaariin tiistaina.

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: Varsin mukava ajelupäivä
« Vastaus #50 : Lokakuu 02, 2016, 21:17:58 ip »
Tänään pari mp-retkiä, kaks eri m-pyörällä kun sää oli hyvä, aurinkoista ja 10 astetta.

Museo 750 pyörällä todetin muutama pikkuvikoja- saa korjata talven aikana : Stefat- , jarru- ja pieni polttoainevuoto- huolto olisi kiva tehdä  ja akrylaatibensa tankiin. Traktori tuli yhtäkkiä pieneltä tila-tieltä päätielle
kun ajoin- katos kun trakt.kuljettaja ei viittinyt kääntää päänsä vasemmalle kun oli ehkä tärkeämpi katsoa oikealle ,kun auringonpaiste häiritsi oikealta suunnalta. Onneksi ajoin varovasti hiekkatiellä.
1300 cm3 vaatii 20 000 km,n huolto: öljyt, etustefat, moottorin säätö, muutama varaosa, Naville uus paristo (jos löytyy) ja uusi eturengas (ensimmäinen on kestänyt hyvin).
Moto Guzzi 1000 LeMans haluaa saada uuden akun (entinen akku seurasi GL 1000n uudelle omistajalle- ja siksikin Lynxilläkin ei ole akku talvikaudelle.(oli sama akku kaikille kolmelle ).

Paras mp-matka tänä kesänä oli kesäkuussa Spielberg,ille FI kilpailuun, Kimi ja Valtteria katsomassa - 9 varsin mukavia ajelupäiviä , ja teltat ja naiset olivat mukana matkalla.  Leirintä-
alueeta Pink,in kuva torstaipäivä :

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Varsin mukava ajelupäivä
« Vastaus #51 : Lokakuu 02, 2016, 21:27:20 ip »
Katselin tuossa tulevaisuuden sääennusteet ja näyttää siltä, että aamulämmöt työmatkailijalle alkavat olla nollan seutuvilla. Taitaa alkaa talvilepo Guzzilla. Tai ehkä jos joutaa iltapäivällä kurvailemaan. Aamut alkaa olla taputeltu. Huomasin myös ratapyörää talliin viedessä, että Calin eturengas on aivan totaalisen loppu. Siinäkin mielessä, kylmät ajelut on ajeltu.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: Varsin mukava ajelupäivä
« Vastaus #52 : Lokakuu 02, 2016, 22:06:29 ip »
Aika "vaikea" tää kuvansiirto. Samalta reissulta: onko tuttu paikka ?

 


Aapo

  • Viestejä: 716
Vs: Varsin mukava ajelupäivä
« Vastaus #53 : Lokakuu 02, 2016, 22:20:57 ip »
Neljää Moto-alkuista ulkoilutin, joista kolme pesin. LM IV, V75, V7 Special ja Moto M... Pesun jälkeen parinkymmenen kilsan lenkki ja jälkilämpö kuivaavat pestyä pyörää mukavasti.

Ilma oli ajankohtaan nähden erinomainen.

Olavi

  • Viestejä: 500
  • MG California1100ie, Breva 850 , Ducati Monster796
Vs: Varsin mukava ajelupäivä
« Vastaus #54 : Lokakuu 03, 2016, 08:16:28 ap »
Ennustajaeukot oli sitten vaihteeeksi laatineet onnistuneet sääkartat ja luvattu aurinkoinen keli piti paikkansa myös keskisuomessa. Hitaasti alkoi lämpötila kohota ja yhdistetyltä aamiaslounaalta puolelta päivin lähdettiin mamman kanssa tienpäälle Cali III:lla. Reittivalinta piti sisällään paljon 60 km ja 80 km nopeuden teitä. Mm vanha 4-tien pohjaa tietty pätkä. On se ollut hurjaa aikanaan, kun noilla kapeilla kiemurateillä ajettiin ilman nopeusrajoituksia. Korpilahden satamassa käytiin kääntymässä. Muitakin motoristeja oli parkissa. Juttujen perusteella oli vähän kaikilla kauden päätösajot mielesssä. Lokakuun ensimmäinen viikonloppu on myös veneilijoillä se yhteisnostopäivä, myös näköjään Korpilahdessa. Talvi vaan pukkaa päälle oli laji mikä tahansa.

Iltapäivällä piti sitten tehdä vielä oma lenkki Aprilia rsv4:lla. Oma suosikkipätkä on välillä Tikkakoski Leppävesi, tie numero 638. Tie on poikkeuksellisen hyväkuntoinen, laajat loivat kaarteet, hyvä näkyvyys, isot pientareet ja vähäliikenteinen. Tähän meneessä pyörälle paras nopeahko pätkä, jonka olen keskisuomesta löytänyt. 4500 km ajettu Rsv4 tuli muuten 2 viikkoa sitten yhden vaihtokaupan tuloksena. 2 tunnin ajon jälkeen ei olisi malttanut lopettaa, vaan alkoi hämärä hiipiä. On sitten varsin nautittava ja nopea pyörä.

Pitää kuulemma tyhjätä autotalli pyöristä, että vaimon auto mahtuu talvella sinne. Kellarin "kerhohuone" saa sitten uuden talvikauden sisustuksen, Breva onkin jo siellä telakalla. Aprilian saa sinne vielä mahtumaan. Cali ei mahdu ovesta mitenkään, joten sille pitää tehdä tilaa autotallin päätyyn. Noin pari vuotta sitten, kun etsittiin uutta rivitaloasuntoa, olin tiukkana siitä, että lämmin talli pitää olla ja käynti sisäkautta. Ei muuten ole montaa rivaria, jossa talleja on. Aikaa ja hermoja koetteli, mutta löytyi sellainen kuitenkin. On nyt sitten talvella lämmin paikka missä rassata kalustoa
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 03, 2016, 10:29:08 ap kirjoittanut Olavi »
Tarpeeksi ei riitä, vasta liika on tarpeeksi.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Varsin mukava ajelupäivä
« Vastaus #55 : Lokakuu 03, 2016, 09:27:11 ap »
Lainaus
Iltapäivällä piti sitten tehdä vielä oma lenkki Aprilia rsv4:lla
Hoo - no nyt lähti :o. Tästä olisi kiva kuulla tarinaa vaikka osastolla "muut merkit".
Lainaus
varsin nautittava ja nopea pyörä
Mukavasti asettaa mielestäni Guzzia (jolla ajo tuntuu aina jollain tapaa kuitenkin "tutulta/omalta") vahvemmin omaan lokeroonsa. Tuttu ja turvallinen.  Mitä ajattelet tankojen tärinästä... siinä on suuri ero...  
Lainaus
lämmin talli pitää olla ja käynti sisäkautta
Tuo on varmasti monen haave. Myös itse olen monesti miettinyt... miten olisi mukava talvisena viikonloppuna valua hissukseen sinne talliin... sisätiloja pitkin..."lämpimästä lämpimään".
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 15, 2016, 00:24:10 ap kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Varsin mukava ajelupäivä
« Vastaus #56 : Lokakuu 03, 2016, 09:58:35 ap »
Kerrostaloasujana mutta vain vuokralaisena on vuokrattuna autotalli johon mahtuu, koosta riippuen 2 - 3 moottoripyörää ja auto. Ahtaasti. Nyt vaikuttaa siltä että vain kaksi pyörää ja auto. Autotallin vuokra 45€/kk. Osa kalustosta kerhon pyörävarastossa yli 20 km päässä mutta suht edullisesti. Tilavuokra vain 10€ kuussa per pyörä. Trikeiltä enemmän.
Erikseen on pieni (25 m2) lämmin verstastila 3 km asunnolta maalle päin naapurikunnassa ja sen piharakennuksessa kylmää varasto- ja remonttitilaa 40 m2.
Lämmin sisätila on sellainen että siinä on normaalilevyiset käyntiovet ja kulku portaita myöden joten jos sinne mp:n haluaa sisälle on se tuotava ja vietävä osissa. Kuten viimeksi California Adamantin tapauksessa. Välittömät huoltotoimet on tehtävä kylmässä tilassa mikä ei ole kesällä mitenkään vastenmielistä. Talvella jos haluaa kylmään tilaan sisälle on tehtävä lumitöitä. Yhteensä tilavuokra on 300€/kk + sähköt.
Ajatuksissa on luopua lämpimästä tilasta ja siirtää kaikki tavarat kylmään tilaan ja myydä/lahjoittaa työkalut eteenpäin tarvitseville.
Isoissa hyllyissä on puolen tonnin verran Guzziosia. Osa kuranttia, osa vaatisi toimenpiteitä. Jotenkin on alkanut kyllästyttää remontinteko. Pitäisi keksiä jotain haastavampaa tekemistä.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 03, 2016, 11:22:54 ap kirjoittanut motomatti »

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Varsin mukava ajelupäivä
« Vastaus #57 : Lokakuu 03, 2016, 10:53:37 ap »
Aamulla olikin sitten pakkasta, kun salille ajelin. Auton akkunat oli kunnon härmässä, piti ihan raappa kaivaa esiin. Alkaa kohta olla sisätilanlämmittimen aika. Pyörällä ajaessa ei olisi tarvinnut raapata laseja..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Varsin mukava ajelupäivä
« Vastaus #58 : Lokakuu 03, 2016, 11:30:10 ap »
Lainaus
Pyörällä ajaessa ei olisi tarvinnut raapata laseja..
Montaa keinoa olen nähnyt siihen kuinka pidetään pakkasella visiiri läpinäkyvänä. Hengitys pyrkii jäätymään sisäpintaan ja vesi, räntä ja lumi sekä roiskeet ulkopintaan.
Pyörän satulan olen joutunut monesti raappaamaan sulaksi. Kerran Nilsiän poliisi pysäytti minut. Moitti siitä että renkaiden nastat olivat liian pitkät. Pistovoimaa liikaa. katukäytössä kun sallitaan moottoripyörässä vain vastaavat nastat kuin autoissakin. Kysyin konstalta perusteluja miksi en saisi ajaa alla olevilla nastoilla. Kertoi että asfaltti kuluu. Sattui vain olemaan soratie alla ja konstaapeli taisi itsekin tajuta sanomansa sisällön ja ärtyneesti käski ajamaan pois.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Varsin mukava ajelupäivä
« Vastaus #59 : Lokakuu 03, 2016, 12:00:53 ip »
Crossikypärän kanssa on mielenkiintoisinta tuo lasien sulana pito. Risteyksissä hengitysilma jäädyttää lasit umpeen. Liian avoin ilmanvaihto samoin. Liian tiivis taas huurtaa ja jäätää ajaessa.. Itse ajoin crossipotalla ja crossilaseilla, kypärän ilmareiät puoliksi teipattuina ja jonkinlainen hengitysilmanohjain rakenneltuna vielä 15 asteen pakkasilla. Toimi kohtuu hyvin. Myös sellainen koko naaman visiirillä varustettu skootteripotta toimii, kun on hengitysilmanohjain. Eli ohjataan ilma jonnekin muualle, kuin lasille tai sen alapuolelle.
Hyvä pyörä, parempi mieli.