Kirjoittaja Aihe: Uusi Guzzi-kuski :)  (Luettu 32342 kertaa)

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Uusi Guzzi-kuski :)
« Vastaus #15 : Heinäkuu 11, 2016, 21:46:51 ip »
Näköjään HD-kuskilta sujuu kivuttomasti Guzzinkin  liiketeessäpito, vanhasta tottumuksesta ::)
Onneksi et kuitenkaan Buluun sortunut ;D

Ja sujuu se toisinkin päin  ;D



HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: Uusi Guzzi-kuski :)
« Vastaus #16 : Heinäkuu 11, 2016, 21:59:40 ip »
No prkl, pitää alkaa Tennillä reenaamaan, niin saa rispektiä kylillä.
Älä kovin terävästi nyppää: on ristikko kovilla eikä perävaihdekaan tykkää nykäyksistä. Kierroksia ja vauhtia pitää olla hiukan pohjalla niin menee suorempaan mutta pitkä keuliminen Guzzilla menee aina vinoon. Tai ainakin mulla. Kahden Quotan kardaaninivelen verran harjottelin. Eka nivel pamahti Triesten torin laitaan, toinen Tampereella eikä maastoa lähimaillakaan.

Eka ristikko tämän aukion kulmalla merenpuoleisella sivulla: https://www.videoblocks.com/video/central-square-of-trieste-italian-neoclassical-architecture-hjjt64dimv1tdl0/
Toka ristikko poiki pohjoiseen menevällä Hämeenpuiston kaistalla kohta Rummin Jussin patsaan jälkeen.

Molemmilla kerroilla pääsin ontuen verstaalle saakka. Itse ristikot pysyivät ehyenä mutta haarukat olivat vääntyneet. Eli molemmilla kerroilla piti uusia koko nivel kannatinlaakereineen.

Jani Janhunen

  • Viestejä: 203
Vs: Uusi Guzzi-kuski :)
« Vastaus #17 : Heinäkuu 11, 2016, 22:29:03 ip »
Ehkä mä skippaan nyt tän treenin, ainakin Tennillä. Jotenkin tulee flashbackejä kultaisesta lapsuudesta, piti ekalla mopolla eli vuoden -64 pappatunturilla leikkiä kiihdytysajajaa, eli kädet suorana tarakalla istuen ja jalat takaviistoon. Siitä ei jäänyt olemattomille lapsenlapsille jäänyt muuta kerrottavaa, kuin katkennut kytkinkahva, kun neljän metrin jälkeen oltiin kumollaan.  :D

Jani

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Uusi Guzzi-kuski :)
« Vastaus #18 : Heinäkuu 11, 2016, 22:29:35 ip »
Raskaamman pään Guzzin saa kyllä pystyyn, mutta voima ei riitä laskemaan hallitusti alas. Keulahan ei siitä tykkää.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Pulmu

  • Viestejä: 222
Vs: Uusi Guzzi-kuski :)
« Vastaus #19 : Heinäkuu 11, 2016, 23:10:29 ip »
No ens viikollahan vois kävästä Oulussa mutkan jos kelit vaan sallii. Nyt kun pari päivää on ajellut Grisolla niin aina vain paremmalta tuntuu. Myös se mitä pelkäsin että kun ajo-ominaisuuksia riittää niin vauhdit kasvaa :P

Pari pikku kyssäriä tähän...huolto on tehty 4tkm sitten mutta jo v.2013 kun on seisonut. Venttiilit siinä hieman rallattaa, onko vakavaa? Toi Camn:n linkihän viittasi nostinongelmiin, pitäiskö lie tarkistaa noi välykset pikapuoliin..
Entäs toi pikku välys voimansiirrossa, kuuluuko asiaan vai voiko sitä säätää?
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä.
_________________________________

Griso 8V 2012

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: Uusi Guzzi-kuski :)
« Vastaus #20 : Heinäkuu 12, 2016, 11:44:21 ap »
Lainaus
Venttiilit siinä hieman rallattaa, onko vakavaa?
Eipä taida olla V2-Guzzimallia jossa venttiilit eivät hieman rallattaisi. Jos ei rallata niin on vika tulollaan ja jos rallattaa epämääräisesti ja kovaa (vika tulee, jos tulee, ensin yhteen venttiiliin ja sen kyllä kuulee) on syytä tutkia asia. "Kovien" nostimien sijalle on saatavissa muutossarja rullanostimille mutta nyt en muista missä vuosimallissa (moottorin valmistusnumero) meni raja sen suhteen että kuinka paljon sijoitusta rullanostimiin siirtyminen vaatii. Nykyään mallit joissa on nokka-akselit kannessa ovat jo kaikissa rullanostimilla. Grisoja on ollut matkan varrella työntötankomallin koneella joista pienin 850cc ja sitten kovilla nostimilla (nokat kansissa) olevia isompia malleja sekä lopulta rullanostimilla jo tehtaalta asti.

Tutkipa mikä on koneen valmistenumero niin selvitetään täällä mihin ryhmään moottori kuuluu ja tarvitseeko minkäänlaisiin toimenpiteisiin ryhtyä. Venttiilit ovat ruuvisäätöiset ja säätäminen vaati uudet venttiilikopan tiivisteet mutta ei juurikaan purkamista.

Lainaus
Entäs toi pikku välys voimansiirrossa, kuuluuko asiaan vai voiko sitä säätää?
Voimansiirrossa on välystä. Johtuu pääasiassa vaihteiston rakenteesta vaikkakin sitä on näissä uudemmissa kuusivaihteisissa kovin vähän enää aiempiin 5-vaihteisiin verrattuna. Moottorin toiminta eli alakierroksien herkkyys tai karkea käynti korostaa kyseistä ilmiötä. Aiemmassa pyörässäni, jossa on sama vaihteisto/voimansiirto kuin Grisossa sain välyksen melkein katoamaan muuttamalla moottorinohjauksen parametrejä. Kaipa tiedätkin jo että on mahdollista ohjelmoida pyöräsi moottorinohjausta ihan kotioloissakin? Pyörässäsi on 5AM-moottorinohjaus Euro3-päästötasolla.
Foorumin tekniikkaosiossa on lisää aiheesta GuzziDiag-otsikon alla.

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Vs: Uusi Guzzi-kuski :)
« Vastaus #21 : Heinäkuu 12, 2016, 11:48:09 ap »
Linkki Grisoghettoon:

http://www.grisoghetto.com/

Siellon softaeksperttejä lujasti.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Uusi Guzzi-kuski :)
« Vastaus #22 : Heinäkuu 12, 2016, 13:19:53 ip »
Lainaus
mikä on koneen valmistenumero - tarvitseeko minkäänlaisiin toimenpiteisiin ryhtyä

Crossover from Flat to Roller:

Stelvio - Motor#AC12596  Build Date  3/12/12
Griso   - Motor#A813524  Build Date 4/12/12
Norge  - Motor#AA12214  Build Date 4/18/12

http://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=82146.0

PS.
Sattui myös samalla palstalla silmään tuo näiden mallien tulpanhattuasia. Irtoaa ens kerralla paremmin. Ymmärrän niin että lämpö ei haittaa ja sinne kopan alle kaikki jää jemmaan.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 12, 2016, 15:51:31 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: Uusi Guzzi-kuski :)
« Vastaus #23 : Heinäkuu 12, 2016, 17:08:40 ip »
Sieltähän se tieto tupsahti.

Ei välttämättä koske tätä asiaa mutta "yleinen vuosimallitieto" joka on kirjattu Trafin tiedostoihin tai myös aiemmin ns. rekisteröintitodistukseen ei aina pidä paikkaansa.
Esimerkiksi täkäläinen kaveri osti käytetyn Hayabusan mielestään edullisesti yksityiseltä vähillä kilometreillä ja varsin "tuoreena". Kun ihmettelin kutenkin että peli on kaasuttimilla ja pitäisi kyllä olla ruiskulla vuosimallinsa mukaan niin pyörän myyjä oli ilmoittanut vuosimalliksi pyörän rekisteröintivuoden eikä valmistusvuotta. Taannoin kun EU:n Komissio antoi poikkeusluvan japanilaismerkeille Euro3-päästöluokan voimaantultua myydä niin sanottuja ylivuotisia malleja jotka oli jo aiemmin tuotu Eurooppaan niin vuosimalleissa tavallaan "joustettiin". Kaveri oli hiukan huonona asiasta mutta myyjä piti päänsä ja sanoi se mikä on papereissa riittää hänelle.

Tästä opimme että vain runko- ja moottorinumerot ovat kokolailla varmoja identiteettitietoja. Ei se mitä on netissä, vaikkakin viranomaisen palvelimella, pidä välttämättä paikkaansa saati mitä myyjä tai kauppias kertoo.

Pelkästään se tieto mitä Trafin tarjoamasta massatiedostosta on poimittu Guzzin osalta on huvittavan sekalaista: http://www.ajoneuvotilastot.com/home

Pulmu

  • Viestejä: 222
Vs: Uusi Guzzi-kuski :)
« Vastaus #24 : Heinäkuu 13, 2016, 13:22:33 ip »
Mulla on tuo moottorin nro A013378 eli ilmeisesti ei vielä rullanostimilla?
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä.
_________________________________

Griso 8V 2012

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: Uusi Guzzi-kuski :)
« Vastaus #25 : Heinäkuu 13, 2016, 19:50:36 ip »
Lainaus
"yleinen vuosimallitieto" joka on kirjattu Trafin tiedostoihin tai myös aiemmin ns. rekisteröintitodistukseen ei aina pidä paikkaansa.

Ilmeisesti tämä asia toteutui tämän pyöräyksilön kohdalla. Lieneekö kuinkakin vanha yksilö kun moottorin numero alkaa nollalla? Jostain taisi saada runkonumerolla selville valmistumispäivämäärän eli todellisen vuosimallin.

Tässä aiempaa keskustelua aiheesta: http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=4604.0

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Uusi Guzzi-kuski :)
« Vastaus #26 : Heinäkuu 13, 2016, 20:32:13 ip »
Onkos noista muutetuista listaa missään, josta voisi tarkastaa? Muualla, kuin muutoksen tehneellä pajalla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Pulmu

  • Viestejä: 222
Vs: Uusi Guzzi-kuski :)
« Vastaus #27 : Heinäkuu 13, 2016, 20:51:56 ip »
Onko tää valmistenumero: ZGULS6080CM111xxx ? Löytyiskö tän perusteella vuosimalli?
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä.
_________________________________

Griso 8V 2012

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: Uusi Guzzi-kuski :)
« Vastaus #28 : Heinäkuu 13, 2016, 21:17:15 ip »
Tässä tietoa runkonumeron perusteista: http://www.guzzitech.com/forums/threads/deciphering-griso-8v-vin.6912/

Pitäisi löytyä kaikki 17 merkkiä että VIN-kalkulaattori kertoisi asian.

Pulmu

  • Viestejä: 222
Vs: Uusi Guzzi-kuski :)
« Vastaus #29 : Heinäkuu 13, 2016, 21:57:47 ip »
No siis tuo VIN on siis ZGULSG000CM111545. En tajunnut tuota vin-laskuria, se kertoo siis sen että numero on oikea vai mikä on sen anti?
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä.
_________________________________

Griso 8V 2012