Venttiilit siinä hieman rallattaa, onko vakavaa?
Eipä taida olla V2-Guzzimallia jossa venttiilit eivät hieman rallattaisi. Jos ei rallata niin on vika tulollaan ja jos rallattaa epämääräisesti ja kovaa (vika tulee, jos tulee, ensin yhteen venttiiliin ja sen kyllä kuulee) on syytä tutkia asia. "Kovien" nostimien sijalle on saatavissa muutossarja rullanostimille mutta nyt en muista missä vuosimallissa (moottorin valmistusnumero) meni raja sen suhteen että kuinka paljon sijoitusta rullanostimiin siirtyminen vaatii. Nykyään mallit joissa on nokka-akselit kannessa ovat jo kaikissa rullanostimilla. Grisoja on ollut matkan varrella työntötankomallin koneella joista pienin 850cc ja sitten kovilla nostimilla (nokat kansissa) olevia isompia malleja sekä lopulta rullanostimilla jo tehtaalta asti. 
Tutkipa mikä on koneen valmistenumero niin selvitetään täällä mihin ryhmään moottori kuuluu ja tarvitseeko minkäänlaisiin toimenpiteisiin ryhtyä. Venttiilit ovat ruuvisäätöiset ja säätäminen vaati uudet venttiilikopan tiivisteet mutta ei juurikaan purkamista.
Entäs toi pikku välys voimansiirrossa, kuuluuko asiaan vai voiko sitä säätää?
Voimansiirrossa on välystä. Johtuu pääasiassa vaihteiston rakenteesta vaikkakin sitä on näissä uudemmissa kuusivaihteisissa kovin vähän enää aiempiin 5-vaihteisiin verrattuna. Moottorin toiminta eli alakierroksien herkkyys tai karkea käynti korostaa kyseistä ilmiötä. Aiemmassa pyörässäni, jossa on sama vaihteisto/voimansiirto kuin Grisossa sain välyksen melkein katoamaan muuttamalla moottorinohjauksen parametrejä. Kaipa tiedätkin jo että on mahdollista ohjelmoida pyöräsi moottorinohjausta ihan kotioloissakin? Pyörässäsi on 5AM-moottorinohjaus Euro3-päästötasolla.
Foorumin tekniikkaosiossa on lisää aiheesta GuzziDiag-otsikon alla.