Kirjoittaja Aihe: Guzzilta uusia malleja  (Luettu 10925 kertaa)

Pexi

  • Viestejä: 174
    • http://pexi.smugmug.com
Guzzilta uusia malleja
« : Marraskuu 11, 2006, 05:33:00 ap »
Mitäs veikkaatte, onko Guzzilta yllätysuutuuksia esillä Milanossa ensi viikolla? Huhuja näkynyt kaikenlaista, Grisoa 4V padalla, isoa supermotoa etseteraa.

Oma veikkaukseni on että esillä on vain Griso 1200 2V koneella ja jonkinlainen puolikatettu Breva-muunnos.

Menen tiistaina Milanoon ja palailen kai keskiviikkoiltasella - kuvia pukkaan blogiin loppuviikolla jahka ehdin.

  • Vieras
Guzzilta uusia malleja
« Vastaus #1 : Marraskuu 11, 2006, 10:28:23 ap »
Tuskin mitään ihmeempiä, ehkä parille mallille on tehty facelift jos sallitaan autopuolen termi.

Eihän Guzzilta ole tullut pitkään aikaan mitään ihmeempiä uutuuksia.

Pexi

  • Viestejä: 174
    • http://pexi.smugmug.com
Guzzilta uusia malleja
« Vastaus #2 : Marraskuu 11, 2006, 10:50:02 ap »
No, riippuu varmaan mikä on pitkä aika ja mikä merkittävä uutuus... vuosi sitten Guzzi esitteli Milanossa Norgen, joka oli merkin ensimmäinen matkapyörä aikoihin. 

Muutenkin tuo pikkutehdas on pukannut parin vuoden sisällä uutuutta tosi reippaaseen tahtiin, vuosien hiljaiselon jälkeen. Breva 1100, Griso 1100, Breva 850, Griso 850, Norge 1200, 1200 Sport. Kaksi kokonaan uutta runkoa ja kolme uutta moottoria ja vielä lisäksi vanhan lämmitys, eli Cali Vintage. En vähättelisi Guzzin aikaansaannoksia, vauhti on kova. Toivottavasti ei liian kova kuitenkaan.

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Guzzilta uusia malleja
« Vastaus #3 : Marraskuu 11, 2006, 14:13:09 ip »
Kyllä pitäisi jo esitellä MGS-01 :n katuversio virallisesti
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 11, 2006, 14:16:00 ip kirjoittanut I.H. »
Titaniumin kuski

Marko

  • Viestejä: 612
Guzzilta uusia malleja
« Vastaus #4 : Marraskuu 13, 2006, 07:57:57 ap »
Jospa siinä grisossa onkin 4 venttiiliä? Tämä selittää ne OHC lohkot?

http://www.repubblica.it/2006/11/motori/iniziative/novembre-2006/gruppo-piaggio/gruppo-piaggio.html

/edit:

ja syy miksi sport 1200 esiteltiin ennen EICMAa; ettei jää muiden varjoon.. ja sitten voidaan alkaa spekulointi koska pulttaavat sen 4-v koneen tähän uuteen sporttiin?
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 13, 2006, 07:59:00 ap kirjoittanut Marko »

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Guzzilta uusia malleja
« Vastaus #5 : Marraskuu 14, 2006, 03:02:05 ap »
Hyvä linkki - ja onhan sieltä tulossa: Griso 8V 1200cc, 940 Custom, Norge 850.
Mielenkiintoista!
Emeritus-guzzisti

Olli

  • Viestejä: 264
Guzzilta uusia malleja
« Vastaus #6 : Marraskuu 14, 2006, 11:17:40 ap »

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
Guzzilta uusia malleja
« Vastaus #7 : Marraskuu 14, 2006, 11:22:57 ap »
Nyt on jo kuviakin uusista malleista Guzzin sivuilla!

http://www.motoguzzi.it/servonline/news/dettaglio.asp?indice=267


Jotenkin tuo uusi kustomi on aika räyhäkkään näköinen! Liekö perustuu Brevan runkoon? Ei taida olla enään Calin runko kyseessä vai mitä sanotte?
Kimmo


 
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

Marko

  • Viestejä: 612
Guzzilta uusia malleja
« Vastaus #8 : Marraskuu 14, 2006, 12:34:24 ip »
Ei voi olla totta! Kun griso tuli markkinoille, siinä oli ehkä rumin putki kaikista.

Nyt ne on taas petranneet!!

http://www.guzzisti.it/saloni_eventi/milano_2006/images/guzzigriso8v_2.jpg

Pexi

  • Viestejä: 174
    • http://pexi.smugmug.com
Guzzilta uusia malleja
« Vastaus #9 : Marraskuu 14, 2006, 19:21:43 ip »
2V Grisossa sitävastoin oli jo näytillä aika rauhallinen tuubi:



Muita kuvia paikan päältä täällä

MikaA

  • Viestejä: 47
Guzzilta uusia malleja
« Vastaus #10 : Marraskuu 15, 2006, 11:51:23 ap »
Lainaus käyttäjältä: Marko
Ei voi olla totta! Kun griso tuli markkinoille, siinä oli ehkä rumin putki kaikista.

Nyt ne on taas petranneet!!


Olishan ne voinut laittaa sen putken sojottamaan eteenpäinkin, ei se paljoa rumempi olis voinut olla. Kyllä vähän ihmetyttää toi moottori politiikka tehtaalla. Juuri äsken tuli sport 1200 ja siihen ne löysi jostain normaalin koneen. Nyt 4-venttilikone keksitään laittaa Grisoon. Onkohan tässä jotain sellaista joka ei vaan aukene mulle? No ehkä joskus näemme MGS stradan jossa on nevadan kone tai jotain muuta yhtä radikaalia.

Pexi

  • Viestejä: 174
    • http://pexi.smugmug.com
Guzzilta uusia malleja
« Vastaus #11 : Marraskuu 15, 2006, 12:36:44 ip »
Lainaus käyttäjältä: MikaA
... Kyllä vähän ihmetyttää toi moottori politiikka tehtaalla. Juuri äsken tuli sport 1200 ja siihen ne löysi jostain normaalin koneen. Nyt 4-venttilikone keksitään laittaa Grisoon. Onkohan tässä jotain sellaista joka ei vaan aukene mulle? No ehkä joskus näemme MGS stradan jossa on nevadan kone tai jotain muuta yhtä radikaalia.

Eikös se ollut niin että jo takavuosina kun Griso eka kerran pääsi julkisuuteen, siinä oli tarkoitus olla neliventtiilikone, joten ei se ihan viime päivien keksintöä ole. Ihan perstunalla sanoisin, että parempi tuo tehokkaampi mylly Grisossa on kuin Brevassa, Grisossahan oli alustakin jo enempi valmiina...

Kehitys kehittyy. Se kakstoistasatanen kone Brevan rungossa eli 1200 Sport on jo myynnissä ja aika looginen jatko Brevan mallisarjaan (väärän mielikuvan antavalla nimellä kyllä). Kun taas quattro valvole konetta Grisossa odotellaan vasta ensi kesäksi, vaikka se julkaistiinkin jo nyt Milanossa suurena uutuutena, samoin kuin se 940 Custom.

Kyllä minun mielestä on hemmetin paljon parempi että tapahtuu ja uutuutta pukkaa, kuin se että vuodesta toiseen ei muuta kuin maalit vaihtuu kymmenen vuotta vanhoissa kikkuloissa. Mutta niinhän se menee, että toiset harmittelee kuin ei tule mitään oikeaa uutta ja toiset sitä että uutta tulee liian paljon... makuasia.

MikaA

  • Viestejä: 47
Guzzilta uusia malleja
« Vastaus #12 : Marraskuu 15, 2006, 13:15:35 ip »
Eihän uutuudet koskaan huono asia ole. Nyt vaan pilattiin legendaarinen nimi (sport) huonolla kokoonpanolla. Kaikki mikä 4-v grisossa on (moottori, radiaali jarrut, parempi alusta...) olisi voinut laittaa sporttiin niin se olisi vähän paremmin vastannut nimeään. Onhan se vähän kornia että sportin ostaneet ja ehkä vielä siihen vielä performance kitin hankkineet, huomaavat yhtäkkiä että uudessa grisossa on enemmän löylyä vakiona kuin heidän vehkeessä modausten jälkeen.  Eikä tämä uusi griso vieläkään poista sporttipyörän puutetta Guzzin valikoimasta.

Pexi

  • Viestejä: 174
    • http://pexi.smugmug.com
Guzzilta uusia malleja
« Vastaus #13 : Marraskuu 15, 2006, 13:41:34 ip »
Ei poista sporttipyörän puutosta ei... mutta eikös Guzzia profiloida enempi tuonne "seurustelupyörä"-segmenttiin ja Aprilialle olisi konsernissa varattu sporttileima. Jos näin olisi, niin ei Guzzilta oikeaa sporttipyörää koskaan tulisikaan. Vaikka mistäpä näitä tietää, tirehtöörit ja omistajat kun vaihtuu, niin strategiat vaihdetaan tarvittaessa vaikka joka vuosi.

Mielenkiintoista olisi tietää sekin, että millaisille väännöille ja tehoille tuo CARC on nykyisellään mitoitettu.

 

herrapii

  • Viestejä: 266
  • aika viljo
Guzzilta uusia malleja
« Vastaus #14 : Marraskuu 15, 2006, 14:32:44 ip »
näin kesällä Helsingissä italiankilpisen Grison kahdella putkella yksi putki perpuoli hyvältä näytti vanhan silmään muuten