Kirjoittaja Aihe: Mites kävi?  (Luettu 3381 kertaa)

TimoEv

• Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Mites kävi?
« : Kesäkuu 04, 2016, 08:04:35 ap »
Juhlimme jälleen Suomenlipunpäivää. Ja hyvä niin, että liehuu oma lippu.

Vaan mites kävi? Tulikos guzzisteille kunniaa rintapieleen ja lisää kaulusmetallia? Muistiko presidentti tai Pääesikunta reserveerattuja sankarisotureita?
Itse kun olen jo Huru-ukko patterissa, niin ei taida enää kukaan minua muistaa - ja jos muistaakin, niin ei halua muistaa...

rimpjar

• tuolla mennääntämä suvi
Vs: Mites kävi?
« Vastaus #1 : Kesäkuu 04, 2016, 08:32:53 ap »
Meikäläinen kun -79 poistui Kauhavan lentosotakoulun portista ulos, niin ei ole Isänmaa sen koommin perään haukkunut eikä mitaleilla muistellut. :)

Kosse

« Vastaus #2 : Kesäkuu 04, 2016, 10:02:50 ap »
17 vuotta sitten Itsenäisyyspäivänä tuli lisää väkäsiä. Nyt pitäisi pikkuhiljaa saada lisää, kun nuorin veli sai pari vuotta sitten myös, enkä ole enää suvun korkea-arvoisin.

Reservitoiminta on viime vuosina jäänyt pelkästään itsenäisyyspäivän ja joulun kunniavartioon, eikä niillä ansioilla vielä kannata mitään hinkuakaan.

Odottelen, kun parin vuoden päästä siirrymme Pohjois-Savoon, että voiain sitten liittyä maakuntajoukkoihin, joilla on yksikkö myös tuossa naapurikaupungissa.

Urpo ja Turpo

« Vastaus #3 : Kesäkuu 04, 2016, 10:39:35 ap »
30v sitten tuli kutsu kertausharjoituksiin. Kutsu saatiin kuitenkin
torpattua silloisen työnantajan suosiollisella avustuksella.
Suurristit on pitänyt tehdä itse raidallisesta patjakankaasta
ja Alkon kierrekorkista.

motomatti

« Vastaus #4 : Kesäkuu 04, 2016, 11:28:50 ap »
Ei ole puolustuslaitokselta muuta viestiä tullut kuin taannoinen tieto sijioituspaikasta reserviläiskirjeen muodossa. Sotilasarvo ei ole noussut, ei laskenut.

GuzGuz

« Vastaus #5 : Kesäkuu 04, 2016, 11:39:33 ap »
En ollut Suomessa kun palvelusta periaatteessa nuorena käydään ja kun eivät suoraan upreeriksi ehdottaneet, niin pidempiaikainen sopimus työsuhteesta jäi tekemättä.
Mutta valmis aiheeseen kyllä jos tiukka paikka tulee.
Onneksi on rauhallisia lippujuhlia maassa.

TunturiTT

« Vastaus #6 : Kesäkuu 04, 2016, 16:38:55 ip »
Mulla ei ollut kotiutiessanikaan mitään merkkejä kauluksessa, eikä ole sittemminkään tullut. Ei juuri hetkauta.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

MasaV7

• Vieras
« Vastaus #7 : Kesäkuu 04, 2016, 21:03:47 ip »
Korpin jämiä olen tässä odotellut tovin jos toisenkin. Kotiuduin vuonna -78 RannJP:n Tukikomppanian kirjurin toimesta.

Tiina

« Vastaus #8 : Kesäkuu 04, 2016, 22:17:55 ip »
Minulle myönsi viime vuonna sisäministeri Rajavartiolaitoksen ansiomitalin Rajavartiolaitoksen kehittämisestä. Olin kyllä aika otettu kun olin ainoa nainen, jolle mitali myönnettiin enkä ole edes RVL:n palveluksessa.