jarruvalo ei toimi etujarrukahvasta/jarruvalo toimii jalkajarrusta/pitkien "vilautusnappi" sytyttää eteen valon
Nyt tarvittaisiin taas TimoEV:n tekstiä sähkötekniikasta.
Esitän tällaista; Guzzin sähköissä ei ole mitään vikaa, releitä vaan on otettu pois ja paineltu paikoilleen, ja ei ole huomioitu, että starttireleessä on vaihtokärki. Muissa vain yksi sulkeutuva kärki. Starttireleen paikalle ei saa painaa relettä, joissa ei ole vaihtokärkeä: valot katoavat.
Starttireleen vaihtokärki: kun starttaa, sähköä ei mene valoille. Kun starttirele on lepotilassa (ei startata), sähkö menee eteenpäin valoreleen kelalle, valorele on koko ajan vetäneenä. Valorele saa sähköä sulakkeelta ja johtaa sitä eteenpäin valaistustarkoituksiin. Myös tangon kahvan jarruvalokytkin saa sähkön tätä kautta. Jalkajarrun sähkö tulee puolestaan suoraan (toiselta) sulakkeelta, ei valoreleen kautta, siksi se toimii aina (vaikka starttireleen paikalla olisi väärä rele tai starttirele olisi viallinen).
Koko tämän problematiikan saa pois päiväjärjestyksestä, kun käyttää pelkästään vaihtokärjellä varustettuja releitä. Ne sopivat jokaiseen relepaikkaan. Ylimääriset toiminnat eivät vaan ole käytössä. Itse olen "V11 spesifisistä syistä" johtuen pyrkinyt käyttämään vain hyvälaatuisia Bosch -releitä (Hella kuuluu olevan myös hyvä), joissa on vastus kelan rinnalla (ovat kalliita ja ne joutuu tilaamaan erikseen, numero näkyy releen kopassa ylimmäisellä rivillä).