Kirjoittaja Aihe: California EV 1999 JY-267  (Luettu 2972 kertaa)

tolind

  • Viestejä: 32
California EV 1999 JY-267
« : Toukokuu 14, 2016, 22:37:19 ip »
http://www.nettimoto.com/moto-guzzi/california/2006027? Onko kenellekään tuttu yksilö? Mikä ruossa olisi tarkistettava jos kauppoihin innostuu?

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: California EV 1999 JY-267
« Vastaus #1 : Toukokuu 15, 2016, 08:38:41 ap »
Pihassa on hyvin samanlainen,- 2002 kasattu.
Melkein tuplaten km ajetussa ei ole isompaa pulmaa ilmennyt.
Kytkin hieman takkuaa omassani, lienee ihan putsausta vaille, vilkkureleen polttanut kahdesti ja siinä ne onkin ainoat ongelmat olleet.
Caleja pidettäneen kestävänä ja hyvin huoltoystävällisinä omatoimisesti, korjaamolle ei asiaa ainakaan omani kanssa ole ollut.



Tuulenpoika

  • Viestejä: 280
Vs: California EV 1999 JY-267
« Vastaus #2 : Toukokuu 15, 2016, 09:35:57 ap »
Mulla vm 2000 EV. Ajettu 140 tuhatta. Vaihtoon mennyt n .100 tonnissa kardaanin nivel, kytkinlevyt ja tps. Nyt etujarrulevy vaihtokunnossa. Myös nopeusmittari on vaihdettu. Pyörän kilometrit tuntuu alhaisilta ,oisko 166 tuhatta. Kertaakaan pyöräni ei ole tielle jättänyt ja  olisi tarkoitus ajella Comojärvelle syyskuussa.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: California EV 1999 JY-267
« Vastaus #3 : Toukokuu 15, 2016, 12:39:10 ip »
Kardaanin tukilaakeri tuli vaihdettua tavallaan turhaa jo edellisessä huollossa, kun ei vikaa siinäkään, eikä ristikossa.
Mutta varoiksi.
Jarrulevyissä tuntuu olevan paljon varaa kulua yli suositusten, taakse tuli vaihdettua uusi.
Sekin kai ylihuoltoa, olisi kestänyt varmaan vanhempi seuraavat 50.000.
Etu levyt on reippaasti jotain 0.2-3mm alle suositusten ja niitä en heti vaihda hemmetin hintavina.
On mielenkiintoista että autoon jarrulevyt maksaa jotain 100e, mutta pyörään äkkiä 500e.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: California EV 1999 JY-267
« Vastaus #4 : Toukokuu 15, 2016, 12:41:57 ip »
Eikös EV ole aina se "paras mahdollinen" (varustus)? MY2003 vanhemmissa ei ole kattia eikä lambdaa, siis 15M ecu. Ihan laillisesti hieman enemmän päästöjä ja sitä kautta vähemmän nykimistä tasakaasulla (tehtaan säädöissä). Helpompi hienosäätää jos innostuu harrastamaan ja optimoimaan moottorinohjausta vaikka GuzziDiag -työkaluilla.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 19, 2016, 22:37:34 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.