Jotenkin lähti vaan "mopo" käsistä tänä kevään. Jyväskylän mp-messut saavat kyllä osasyyn niskoilleen. Moto Guzzin osasto toi esille pyöriä, jotka ovat jotain muuta mitä teillä yleensä tulee vastaan. Eilen sitten Vantaalla Bike Worldissä lastattiin peräkärryn kyytiin MG Breva vm 2006. Klo 16 takaisin Jyväskylässä. Kämmenet hikisinä piti käydä läpi ohjekirjan kanssa tärkemmät nippelit läpi, jotta pääsee maantielle. Olen sitä (riski-) ikäluokkaa, että henkilöauton kortin lunastuksella saa ajaa ihan millä pyörällä tahansa. Pari viikkoa sitten tuli otettua (joku järki tallella) ajokoulun ajotunteja mpllä. Ne oli todellakin paikallaan ja kouluttaja osasi varmaan työnsä. No se oleellisin sitten: 24 tunnin aika tuli sitten ajettua 6 erilaista lenkkiä. Ensinnäkin piti toistaa ne ajokoulun harjoitukset. Tämän vuorokauden puolella alkoi vähän happi riittää nautiskeluun ja keli todellakin suosi.
Tekniikan osalta pari "tyhmää kysymystä": A. oikea kierrosalue, ala/yläraja käytännössä?, korva kuulolta ei tunnu alle 2000 rpm oikein hyvältä. Ehkä noin yli 2500 rpm tuntui olevan sitten oikeaa tasoa. Ohjekirja ei oikein käsittele tätä aluetta. B. Tärinät ja resonanssit? Ihan ensiajolla alkoi kiinnittää huomiota, että sivupeilikuva ei ole ihan skarppi aina. Seuraavalla kerralla analyysini pohjalta osasin todeta, että kaasun antaminen resonoi peileihin. Öö, alustava johtopäätös: lieneekö ominaisuus, tietoa varmaan löytyy tältä osin?
Nyt takana noin 200 km. Uusia kysymyksiä tulee, kun entisiin on löytynyt joku selitys. Kiekkotermien, nöyrällä asenteella eteenpäin, puolustus, kun on kunnossa (=turvallisuus), hyökkäyspeli pitää osata (=uuden oppiminen), jos haluu voittaa (= nauttia ajosta).