En tiedä mutta arvaan:
Vääntömomenttia on "peukaloitu" moottorin ohjainlaiteen ohjelmistolla. Varmaankin myös
mekaaniset osat on valittu tätä silmälläpitäen.
Paras ominaiskulutus olisi luontaisesti maksimiväännön ja maksimitehon
kierroslukujen välimaastossa noin 80% kuormituksella. Ilman peukalointeja.
Ajettaessa normaalia maantienopeutta 80-100 km/h ollaan "vääntökäyrän"
alkupäässä, maksimiarvon tietämillä. Näin sen ovat mielestäni tonninelisatasessa tehneet.
Tasaisella nopeudella kaasuläppä on lähes kiinni, kuormitusaste on olematon, kaasuläpän kuristaessa pumppaushäviöt suuria ja siksi hyötysuhde on huono ja ominaiskulutus suuri. Näin matka-ajossa.
Ei hyvä polttoaineen kulutuksen kannalta.
Mutta kun tuosta esittää ECU:lle toivomuksen kääntää kaasuläppä selälleen, lähtee upeasti

Se lienee ollut tavoitteena.